Çikolata kisti ameliyatı Ankara ilinde açık ameliyat veya kapalı ameliyat denen laparoskopi yöntemiyle yapılmaktadır. Çikolata kisti ameliyatı Ankara ilinde anlaşmalı olduğumuz tüm hastanelerde tarafımızdan açık ameliyat yada laparoskopi ile yapılmaktadır. Çikolata kisti ameliyatı fiyatları miyom sayısı ve ameliyatta kullanılacak malzemelere göre değişiklik gösterebilir. Ankara Çikolata kisti ameliyatı doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından yapılmaktadır. Çikolata kisti ameliyatı fiyatları 2024 için bizi arayabilir, detaylı bilgi alabilirsiniz.

Çikolata kisti ameliyatı her çikolata kisti olanda yapılmaz. Öncelikle küçük ve herhangi bir belirti vermeyen çikolata kistlerinde öncelikte ilaçla çikolata kisti tedavisi uygulanır. Çikolata kisti tedavisi Ankara ilinde Çankaya’nın Çukurambar semtindeki muayenehanemizde tarafımızdan yapılmaktadır. Çikolata kisti tedavisine cevap vermeyenlerde yada büyük çikolata kistlerinde çikolata kisti ameliyatı yapılmaktadır. Çikolata kisti tedavisi ve ameliyatı fiyatları konusunda asistanımızdan gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Çikolata Kisti (Endometrioma) Nedir?

Çikolata kisti olarakta adlandırılan endometriozis, rahim iç tabakasını saran ve endometrium adı verilen hücrelerin rahim dışındaki organ ve dokularda yerleşmesidir. Kadınların yaklaşık %5-10’unda görülmekle birlikte, çocuk sahibi olamayan infertil kadınlarda %30, adet sancısı ve kasık ağrıları olan kadınlarda ise %30-50 oranlarında görülmektedir.

Çikolata kisti neden oluşur?

Adet döneminde kadınların %80’inde rahim içinden dökülen epitelyum tüplerden karın içerisine geçer. Kanla birlikte karın içerisine geçen endometrium hücreleri sağlıklı kadınlarda bağışıklık sistemi aracılığı ile temizlenir. Ancak bağışıklık sistemi yeterince güçlü olmayan kadınlarda ve genetik yatkınlığı olanlarda bu hücreler temizlenemez, karın içi zarlara, yumurtalıklar, rahim ön ve arka yüzlerine yapışarak çoğalmaya başlar. Zamanla çoğalan bu endpmetrial hücreler karın içerisinde ciddi yapışıklıklara ve over kistlerine neden olur. Çikolata kisti, kadınlarda gebelik oluşmasını engeller, adet sancılarına ve kasık ağrılarına yol açabilir.

Çikolata kisti belirtileri nelerdir?

Çikolata kisti genelde ilerleyen endometriozis hastalarında oluşur. Çikolata kistleri kadınlarda ciddi karın içi yapışıklıklara neden olabilir. Bu yapışıklıklara bağlı olarak rahim, tüpler ve yumurtalıklar arasındaki ilişki bozulur. Bu bozulma çocuk oluşumunu zorlaştırır. Çikolata kisti bulunanlarda yumurtalıklar zarar görebilir ve buna bağlı olarak içerisindeki yumurta hücreleri azalabilir. Ayrıca bu hastalarda değişen immün sistem cevabına bağlı olarak hem yumurtalar zarar görür hemde yumurtalıklara ulaşmaya çalışan spermler tahrip olur. Tüm bunlara bağlı olarak çocuk olma kapasitesi oldukça azalır. Karın içindeki ciddi adhezyonlara bağlı olarak bu hastalarda adet sancıları ve kasık ağrıları gelişir ve gittikçe artar. Cinsel birliktelik sırasında bu hastalarda ciddi ağrılar oluşur.

Endometriozis hastalığı ve çikolata kisti çoğunlukla belirti vermez, ancak bazı durumlarda yerleştiği organ ve dokulara göre belirti verebilir. İdrar torbasına yerleşirse idrarda yanma ve kanama, barsaklara yerleşirse makattan kanama yada kyu renkli dışkı şikayetlerine neden olabilir. Endometriozis vücuttaki bütün organlara yerleşebilir. Ancak bazı hastalarda da hiçbir bulgu vermez. Yapılan rutin ultrason sırasında fark edilebilir.

Çikolata kisti nasıl anlaşılır?

Çikolata kisti olan kadınlarda gittikçe artan adet sancısı ve cinsel birliktelik anında ağrı şikayeti daha ön plandadır. Yine bu kadınlarda adet döneminden farklı zamanlarda kasık ve bel ağrısı oluşabilir. Yine bu hastalarda çocuk oluşumunda gecikme söz konusudur. Bu şikayetlerle gelen hastalarda yapılan ultrasonla %90 oranında endometriozis tanısı düşünülür. Jinekolojik muayene sırasında büyük cikolata kistleri elle muayenede tesbit edilebilir ancak küçük yumurtalık kistleri muayene sırasında gözden kaçabilir. Labaratuvar testlerinden CA 125 testi bize yol gösterici olabilir ancak fizyolojik yada patolojik pek çok diğer durumlarda da yükseldiğinden sadece bu değerin yüksekliğine göre karar veremeyiz. Endometriozis kesin tanısı laparoskopi ile odakların görülmesi ve biyopsi ile mümkündür.

Çikolata kisti patlaması belirtileri nelerdir?

Çikolata kisti patlaması oldukça nadir görülmekle birlikte oluştuğunda kadınlarda ciddi karın ağrısı, bulantı ve kusma oluşabilir. Yapılan ultrason taramasında daha önce çikolata kisti olan hastada çikolata kisti gözlenmez, çatlamış bir kistle birlikte karın içerisinde yoğun ekolu çikolata kisti sıvısı tesbit edilir. Gerekli kan ve idrar testleri yapıldıktan sonra gerekli görülen durumlarda hasta ameliyat için hazırlanır. Kesin tanı ise laparoskopi dediğimiz kapalı ameliyat yöntemi ile konur ve aynı seansta çikolata kisti ameliyatı gerçekleştirilir.

Çikolata kisti çocuğa engel midir?

Çikolata kisti nedeniyle karın ve pelvik bölgede oluşan yapışıklıklar tüp ile yumurtalıklar arasındaki bağlantıyı bozar. Yumurtlama kalitesi ve kapasitesini azaltır, döllenmiş yumurtanın rahim içinde implantasyonunu engeller. Cikolata kistinin overler üzerinde oluşturduğu tahribatlar nedeniyle hastanın over rezervi azalır. Bütün bunlardan dolayı kadının gebe kalma potansiyeli azaltarak infertilite problemi ortaya çıkar. Ancak tüm bu negatif durumlara rağmen herhangi bir medikal yada cerrahi tedavi uygulanmadan yada çikolata kisti olduğunu bilmeden hamile kalan kadınların sayısı azımsanmayacak derecede yüksektir. Çikolata kisti hamileliğe engel mi şeklinde hastalarımızdan gelen sorulara hamileliği tamamen engellemediği ancak gebelik şansını düşürdüğü şeklinde cevap vermek yerinde olacaktır. Bu hastalarda aşılama tedavisi yada tüp bebek tedavisi gerekebilir.

Çikolata kisti nasıl geçer?

Çikolata kisti tedavisi kararında en önemli yardımcımız hastada yaşam konforunu azaltan ağrı şikayeti olması ve gebelik sağlanamaması problemidir. Ciddi şikayeti olmayan hastalarda sadece gözlem tedavisi uygulanabilmektedir. Ancak takip sürecinde ağrıları oluşanlarda, yeterli beklemeye rağmen çocuk sahibi olamayanlarda tedavi başlama gerekliliği ortaya çıkmaktadır.

Çikolata kisti tedavisi nasıl yapılır?

Çikolata kisti tedavisi sırasında çocuk isteği olmayan ve ağrısı ön planda olan hastalarda ağrı kesiciler ve doğum kontrol ilaçları tedavide kullanılan ilaçlardır. Ağrı şikayeti ön planda olan kadınlarda ilk tercih edilecek tedavi yöntemi ise çikolata kisti ameliyatıdır. Uygulanan cerrahi girişimin laparoskopi ameliyatı ile yapılması, alınan sonuçlar ve hastaların konforu açısından, açık ameliyata göre daha avantajlıdır. Zamanımızda laparoskopi adı verilen kapalı ameliyat yöntemi, çikolata kisti tedavisinde kabul edilen altın standart tedavi yöntemidir. Yapılan ameliyat işleminde çikolata kisti kapsülü sayularak çıkarılır, oluşan yapışıklıklar açılır ve tesbit edilen tüm endometriozis odakları koterize edilerek yok edilir. Ameliyatta kadının yumurtalık rezervine zarar gelmemesi için, mümkün olduğunce özenli davranılmalıdır.

Yalnızca çikolata kisti bulunan ve herhangi bir şikayeti olmayan hastalarda 3-6 aylık sürelerle kistin gözlem altında tutulması uygun bir tedavi şekli olacaktır. Düzenli takipler yapılırken Ca125 değerlerinde yükselme tesbit edilirse ya da çikolata kisti hızlı bir şekilde büyür ve görüntüsü anormal bir hal alırsa, bu kadınlarda ameliyat düşünülebilir. Çikolata kisti tedavisiiçin over rezervi düşük olan kadınlarda aşılama tedavisi yada tüp bebek tedavisi cerrahi tedaviye göre öncelikli olarak tercih edilebilir.

Çikolata kistine bağlı ciddi şikayetleri olan yaşlı kadınlarda, hastanın çocuk sahibi olma isteği yoksa, rahim ve yumurtalıklar operasyon ile alınabilir.

Çikolata kistinde soğan kürü adı verilen bitkisel yaklaşımların tam iyileşme sağladığını söyleyen kişiler mevcuttur. Ancak soğan kürü tedavisinin çikolata kisti tedavisindeki etkinliği bilimsel olarak kanıtlanmamıştır. Aslında tedavi olduğunu söyleyen pek çok kadında kistlerin normal yumurtalık kisti yada hemorajik kist dediğimiz kistlerin kendiliğinden düzeldiği zaten bilinmektedir. Bu kistlerin ultrason görünümü bazen çikolata kistine benzeyebilir. Soğan kürü tedavisi, güncel bilimsel veriler düşünüldüğünde aslında faydası olmayan bir tedavi yöntemidir.

Çikolata kisti ameliyatı nasıl yapılır?

Çikolata kisti ameliyatı açık ameliyat yada laparoskopi dediğimiz kapalı ameliyat yöntemiyle gerçekleştirilebilir. Laparoskopi yönteminde karından 2-3 adet delik açılarak kistlerin kapsülü tamamen soyularak çıkarılır. Karın içerisindeki yapışıklıklar açılır, endometriozis odakları koterize edilir ve normal anatomi tekrar oluşturulmaya çalışılır. Tecrübeli ellerde operasyon sırasında komplikasyon gelişme riski daha düşüktür. Laparoskopi ameliyatı oldukça konforlu bir ameliyat olup bu yöntemle ameliyat olanlar kısa sürede normal yaşantısına tekrar döner. Hastanın ağrı problemi daha azdır, operasyon sonrasında ağrı kesici ihtiyacı minimaldir, iltihap gelişme riski de oldukça azdır. Kozmetik açıdan da oldukça etkili bir ameliyattır. Bütün bu sebeplerden dolayı laparoskopi ameliyatı tüm dünyada ve Türkiyede en çok tercih edilen çikolata kisti ameliyatıdır.

Çikolata kistinden kanser gelişir mi?

Çikolata kistinden kanser gelişme oranları binde 4-6 seviyesindedir. Oldukça nadir görülmesi nedeniyle her hastada kanser gelişme riski ve korkusu nedeniyle ameliyat önerilmez. Ancak hastaların takip sırasında çikolata kistinde anormal büyüme, görüntülerinde anormalleşme tesbit edilenlerde yapılacak bazı kan testleri yardımıyla kanser gelişim riski saptanır. Riskin yüksek olduğu hastalarda ameliyatla kistin yada yumurtalığın tamamen alınması ve patolojik olarak tetkik edilmesi önerilmektedir.

Çikolata Kisti Ameliyatı Fiyatları 2024 Ankara

Çikolata kisti ameliyatı fiyatları 2024 yılında Ankara ilinde 40000-80000 tl arasında değişmektedir. Laparoskopik yada robotik yöntemle yapılacak olan çikolata kisti ameliyatları elbette açık ameliyatlara göre daha konforlu olmakla beraber daha maliyetlidir. Robotik çikolata kisti ameliyatı fiyatları 30000-40000 tl arasındadır. Ankarada çikolata kisti ameliyatı yapan doktorlar arasında Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş önemli bir yer tutumaktadır. Doktorlarımız ekip şeklinde ameliyata girmekte olup ankarada çikolata kisti ameliyatı yapan en iyi doktorlar arasındadırlar. Çikolata kisti ameliyatı fiyatları 2024 Ankara detayları için bize her zaman ulaşabilirsiniz. Ameliyatınız açık, kapalı yada robotik cerrahi ile sizin ve doktorlarımızın istişaresi ile karar verilerek yapılacaktır.

Kliniğimizde çikolata kisti ameliyatı Kadın Doğum Uzmanı doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından anlaşmalı olduğumuz hastanelerde titizlikle yapılmaktadır. Çikolata kisti ameliyatı fiyatları 2024 için bizimle iletişime geçebilirsiniz.