Çikolata kisti adetle atılır mı” sorusu oldukça sık sorulan sorulardandır. Halk arasında çikolata kistlerinin adetle atılacağına dair inanışlar mevcuttur. Bu gerçekten doğru mudur? Adetle birlikte acaba çikolata kistleri gerçekten vücuttan atılır mı? Dilerseniz bu konuyu inceleyelim.

Çikolata kisti yani ” Endometriozis ” birçok kadında görülen ağrı, karında şişkin, hamile kalamamak, yumurtalık kistleri gibi belirtilerle ortaya çıkar. Çikolata kisti; rahim içi duvar tabakasının, rahim dışı bölgelerde yerleşmesiyle meydana gelen bir hastalıktır. Genellikle ağrılı bir şekilde seyreden ve 30 ile 40 yaşları arasındaki kadınlarda görülen bir hastalıktır.

Çikolata Kistinin Nedenleri Adetle Atılmayı Kolaylaştırır mı?

Hastalığın nedeni tam olarak bilinmese de, bu konuyla ilgili ortaya atılan teoriler vardır.

O teoriler şöyledir;

• Genetik faktörler
  • Ters yöne menstrüasyon olması
  • Bağışıklık sisteminin zayıf olması
  • Vücutta fazla östrojen ve prostaglandin olması

Çikolata kisti olan hastaların, yakınlarında çikolata kisti görülme sıklığı oldukça fazladır. Bu sebeple genetik faktörler en çok kabul edilen nedenlerden biridir.

En çok kabul göre nedenlerden biride ters yöne menstrüasyon olmasıdır. Adet sırasında, rahimden dışarı atılması gereken kan, rahimden tüplere doğru geri gider ve buradan karın boşluğuna, bağırsaklara ve yumurtalığa yayılır. Bu durum kesin olmamakla birlikte, çikolata kistine sebep olabilmektedir. Karın içerisinde gelişen bir durum olduğundan çikolata kistleri maalesef adetle atılamaz. Normal yumurtalık kistleri adet döneminde kaybolduğundan dolayı halk arasında adetle atıldığı zannedilir. Ancak endometrioma kistlerinde böyle bir durum söz konusu değildir.

Hastalık ve enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemi zayıf olan kişilerde de çikolata kisti görülmektedir.

Çikolata kisti, vücutta östrojen üretiminin fazla olduğu dönemlerde yani ergenlik ve menopoz öncesi daha sık görülmektedir.

Çikolata Kistinin Belirtileri Adetle Atılmayı Gösterir mi?

Çikolata kisti olan kişiler sıklıkla kasık ağrısı şikayetinde bulunurlar. En sık görülen belirti kasık ağrısı olsa da, başka belirtilerde bulunmaktadır.

Çikolata kisti belirtilerini şöyle sıralayabiliriz;

• Ağrılı adet dönemi
  • İlişki sırasında ağrı
  • Kısırlık
  • Aşırı kanama
  • Büyük abdest ya da idrara çıkma sırasında ağrı
  • Karında şişkinlik

Çikolata kisti, bunların dışında bel, ayak, sırt ağrısı belirtileri ile de görülebilir. Bazen hiç bir belirti de göstermeyebilir. Bu belirtiler tüm çikolata kistlerinde görülebilecek belirtilerdir. Bunlara bakarak çikolata kistinin adetle atıldığı düşünülmemelidir.

Çikolata Kistleri Adetle Atılabilir mi?

Çikolata kisti; rahim içinde gelişmesi gereken tabakanın rahim dışında gelişmesi durumudur. Eğer bu tabaka rahim içinde gelişseydi; büyüyüp, kalınlaşır ve adet ile birlikte vücuttan atılırdı. Fakat çikolata kisti hastalığında bu doku ne yazık ki adet ile vücuttan atılamamakta ve çok fazla ağrıya neden olmaktadır.

Çikolata Kisti Nasıl Teşhis Edilir?

Çikolata kistinin teşhisi için öncelikle jinekolojik muayene ve ultrasonografik inceleme yapılması gerekir. Bazen çikolata kistinin teşhis edilmesinde jinekolojk muayene ve ultrason kesin tanı için yeterli olmayabilir. Bu sebeple kesin tanı koymak için Manyetik rezonans görüntüleme (MRG) ve laparoskopi yöntemlerine ihtiyaç duyulabilir. MRG, organ ve dokuların daha detaylı görüntülenmesini sağlayan bir cihazdır. Laparoskopi ise, ucunda ışıklı bir kamera bulunan ince bir tüptür. Hastanın göbek deliği yakınından küçük bir kesi açılır ve hastanın karın içine girilerek tanı ve tedavide yardımcı olur.

Çikolata Kistinin Tedavisi

Öncelikle çikolata kistilerinin adetle atılması diye bir durum yoktur. Çikolata kisti tedavisi, hastanın şikayet ve teşhisi doğrultusunda, ilaç ya da ameliyat ile yapılabilir. Bazı durumlarda hem ilaç hem de ameliyat gerekli görülebilir. Çikolata kisti tedavisinde öncelik ilaç ile tedavidir. Fakat ilaç tedavisi ile sonuç alınamadığı durumlarda ameliyat değerlendirilir. Hamilelik düşüncesi olmayan kadınlarda ağrı kesici ile hormon tedavisi uygulanırken, hamilelik planı olan kadınlarda hormon tedavisi uygulanamaz.

Çikolata kisti ameliyatı; açık ameliyat ve kapalı ameliyat olmak üzere iki türlü yapılmaktadır. Fakat hastanın konforu ve ameliyat başarısı açısından kapalı ameliyat tercih edilmektedir. Hastanın ameliyatı, tanı içinde kullanılan laparoskopi ile gerçekleşir ve kist tespit edilip, çıkartılır. Yapılan çalışmalarda, çikolata kisti ameliyatı olan kadınlarda şikayetlerin azaldığı ve hamile kalmanın kolaylaştığı görülmüştür. Çikolata kisti ameliyatı olan kişinin, tüp bebek tedavisindeki başarısının da arttığı görülmektedir.

Çikolata kisti ameliyatı fiyatları 2024 detayları için bizi mutlaka arayınız.