Amh testi fiyatı 2024 Ankara ilinde 500 – 1000 tl arasında değişmektedir. Bu sizin testi hangi klinikte yaptıracağınıza bağlıdır. Çankaya ilçesinde Çukurambar semtindeki muayenehanemizde Amh testi fiyatları oldukça uygundur. Amh testinizi muayenehanemizde yaptrmak isterseniz asistanımızla iletişime geçebilirsiniz. Amh testi fiyatları 2024 Ankara hakkında bilgi almak için bize her zaman ulaşabilirsiniz. Dilerseniz şimdi Amh testi ve amh testi fiyatı hakkında detaylı makalemizi okuyunuz.

Anti Müllerian Hormon (AMH) Testi Nedir? AMH değeri kaç olmalıdır?

AMH (Anti Müllerian Hormon) yumurtalıktan salgılanan, yumurtalık rezervini gösteren bir hormondur. Henüz gelişmeye başlamamış yada yeni gelişmeye başlayan yumurtaları saran granülosa hücreleri tarafından üretilir. Bu nedenle ne kadar fazla yumurta hücresi varsa AMH seviyesi o kadar yüksek olur. Yumurta sayısı azaldıkça da AMH seviyesi düşer.

AMH testi ne için kullanılır?

Anti müllerian hormon yumurtalık rezervini gösterir. Özellikle yumurtlatma tedavisi yada tüp bebek tedavisi alacak hastalarda yumurtalık rezervine göre ilaç dozu ayarlanır. Eğer yumurtalık rezervi düşükse (AMH düşükse) ilaç dozu artırılır ve protokol ona göre belirlenir. Eğer yumurtalık rezervi normalden fazlaysa (PKOS) bu hastalarda da aşırı uyarılma olmasın diye daha düşük dozda ilaç başlanır.
• Erken menopozdan şüphelenilen hastalarda veya yumurtalıklarında ameliyat olmuş, kemoterapi/radyoterapi almış hastalarda yumurtalık rezervini göstermede kullanılır.
• Polikistik over sendromu olan hastalarda yumurtalık fonksiyonlarını değerlendirmede kullanılır.
• Bazı hormon salgılayan tümörlerin ve çocuklarda genital anormalliklerde cinsiyet tayini için kullanılır.

AMH değeri kaç olmalıdır? Amh değeri yaşa ve cinsiyete göre değişir mi?

Erkeklerde anti müllerian hormon üretirler. Erkeklerde sertoli hücresi dediğimiz spermleri saran hücreler tarafından üretilir. AMH seviyesi 2 yaşına kadar yüksektir sonra ergenliğe girene kadar giderek azalır, sonra minimum seviyeye iner.

Kadınlarda ise yumurta hücrelerini saran granülosa hücreleri tarafında AMH salgılanır. AMH salınımı daha doğmadan önce anne karnında başlar, menopoza kadar devam eder. Yaşın ilerlemesiyle yumurtalıklardaki yumurta sayısı azalır, yumurtalık rezervi düşer. Dolayısıyla AMH düşüklüğü gelişir. Menopozdan sonra anti müllerian hormon nerdeyse ölçülemeyecek seviyeye iner. Kadınlarda referans aralığı ölçümde kullanılan kite bağlı değişmekle beraber yaşa bağlı AMH değerleri yaklaşık olarak şöyledir:

• 24 ayın altında: < 4.7 ng/mL
  • 24 ay – 12 yaş arası : < 8.8 ng/mL
  • 13 – 45 yaş : 1.0 – 9.5 ng/mL
  • 45 yaş üstü : <1.0 ng/mL

AMH ölçümü nasıl yapılır?

Yumurtalıktan salgılanan hormonların çoğu ritmik olarak salgılanır. Bu hormonların seviyesi adet zamanına, günün saatine, gebelik, ilaç kullanımı, stres vb durumlara göre değişebilir. Bu nedenle optimal sonuç için genelde adet başlangıcında sabah aç karna hormon testleri yapılır. Ancak anti müllerian hormon için böyle bir durum söz konusu değildir. AMH testi seviyeleri günün her saatinde ve adetin herhangi bir günü ölçülebilir. Gebelikten, ilaç ve doğum kontrol hapı kullanmaktan etkilenmez. Bu nedenle son derece ideal bir yumurtalık rezervini değerlendirme testidir. Adetin döngüsünün herhangi bir zamanında kan alınarak ölçüm yapılır.

PKOS hastalarında AMH nasıl olur?

PKOS hastalarında AMH hormonu seviyesi yüksektir. Bu hastalar yumurtlatma tedavisine aşırı cevap verebilir ve OHSS sendromu dediğimiz yumurtalıklarda aşırı büyüme, karında su toplaması, şişlik vb bulgulara neden olabilir. AMH yüksek çıkanlarda daha düşük dozlu ve daha kontrollü bir tedavi uygulanırak bu komplikasyon engellenmeye çalışılır.

AMH için optimal aralık kaçtır?

AMH seviyesi yaşa ve ölçümü için kullanılan kite göre değişiklikler gösterir. Bu nedenle ideal AMH değeri kişiye göre değişebilir. Ancak kabaca 1.0 – 4.5 ng/mL arası denebilir. 1 ng/mL’den daha düşük değerler yumurtalık rezervinin azaldığını gösterir. 3.5 ng/mL’nin üstündeki değerler ise rezervin yüksek olduğu, PKOS olabileceği, yumurtlatma tedavisinde aşırı cevap ve OHSS riskini gösterir.

AMH testinin avantajları nelerdir?

• AMH testi adet döngüsünden, stres, gebelik, ilaç kullanımı vb şeylerden etkilenmez. Bu nedenle testin zamanlaması çok esnektir. Her zaman yapılabilir.
• Yumurtalık rezervini en iyi gösteren testlerden biridir.
• Yumurtalık rezervini gösteren diğer hormon testlerinde, over rezervi kritik bir noktaya gelene kadar test sonuçlarında belirgin bir bozulma görülmez. Bu durum yumurtalık rezervi düşük olan hastalara zaman kaybettirebilir. Ancak AMH testinde düzenli adet gören, diğer hormon testleri normal olan kadınlarda bile olabilecek düşük yumurtalık rezervini doğru olarak gösterir.
• Yumurtlatma ve tüp bebek tedavisi alan hastalarda uygun protokol seçimine yardımcı olur.
• Özellikle endometriozisi (çikolata kisti) olan, veya daha önce yumurtalıklarından ameliyat geçirmiş olan hastalarda yumurtalık rezervini değerlendirmeyi sağlar.
• Daha önce kanser nedeniyle cerrahi geçirmiş, kemoterapi veya radyoterapi almış hastalarda yumurtalık rezervinin değerlendirilmesini sağlar.
• Ailesinde erken menopoz olan kadınlarda yumurtalık rezervinin ölçülmesini sağlar.

AMH testinin dezavantajları nelerdir?

• Oldukça pahalı bir testtir.
• Nispeten yeni bir test olduğundan yaygın olarak her hastanede yada laboratuvarda henüz yapılmamaktadır.
• Testin alternatifi olabilecek yumurtalık rezervini gösterecek daha ucuz yöntemler vardır.
• AMH yumurtalık rezervini gösterir ama yumurta kalitesini göstermez. Oysaki sayı kadar yumurta kalitesi de gebelik için önemlidir. Yani yumurtalık rezervi iyi olsa bile yumurta kalitesi kötüyse gebelik elde edilemeyebilir yada gebelik olsa bile düşükle sonuçlanabilir. Veya yumurta kalitesi iyi olan hastalarda yumurtalık rezervi kötü bile olsa sağlıklı gebelik elde edilebilir.

AMH baktırmak şart mıdır? Alternatif testler var mıdır?

Anti müllerian hormon yumurtalık rezervini ölçmek için ideal bir kan testidir ama pahalıdır. Onun yerine kullanılabilecek adet başlangıcında yapılan daha ucuz hormon testleri vardır. Bunlardan sıklıkla kullanılan testler follikül uyarıcı hormon (FSH), estradiol (E2), luteinizan hormon (LH), inhibin B testleridir. Bu testlerin avantajı hemen her hastanede ve sağlık kuruluşunda yapılabilmeleridir. Dezavantajları ise adetin belli günlerinde yapılabilmeleri ve yumurtalık rezervindeki azalmayı çok geç döneme kadar göstermemeleridir. Bu tip hastalarda hormon test sonuçları normal çıkar ama yumurtalık rezervleri düşüktür. Menopoz döneminin başlangıcına kadar testlerde bozulma olmaz. Testlerde bozulma olduğunda ise artık çok geç kalınmıştır, yumurtalık rezervi tükenmek üzeredir. Bu nedenle anti müllerian hormon dışındaki standart kan testleri tek başına yetersizdir.

Yumurtalık rezervini gösteren diğer ideal test ise ultrasondur. Ultrasonla yumurtalıklardaki küçük içinde yumurta içeren sıvı dolu kesecikler (antral folliküller) sayılarak over rezervi belirlenebilir. Bu şekilde belirlenen yumurtalık rezervinin AMH ölçümünden bir farkı yoktur. Bu nedenle ultrason standart hormon testleriyle beraber kullanıldığında çoğu hastada AMH testine gerek yoktur. Ancak rezervin düşük veya aşırı yüksek olduğu şüpheli durumlarda, hormon testleriyle ultrason bulgularının uyumsuz olduğu durumlarda veya ultrasonla net değerlendirme yapılamazsa AMH testi de yapılabilir.

AMH testi düşük çıkarsa ne yapılmalıdır?

Anti müllerian hormon testinin düşük çıkması yumurtalık rezervinin azaldığı anlamına gelir. Öncelikle testin doğruluğunun teyit edilmesi ve böyle hastaların ayrıca ultrasonla değerlendirilmesi gerekir. Ultrason bulguları test sonucuyla uyumlu ise zaman kaybetmeden gebelik için gereken çalışmalar başlanmalıdır, gerekirse tüp bebek uygulanmalıdır. AMH değeri düşük ama ultrason bulguları normal olan hastalarda test gerekirse tekrarlanarak doğruluğu kontrol edilmelidir.

AMH Testinde yanlışlık olabilir mi?

AMH testinde nadiren hata olabilir. Özellikle hayvan besleyen kadınlarda hayvan antijenlerine karşı vücutta oluşan heterofil antikorlar testte yanlış yüksekliğe neden olabilir. Bu nedenle klinik bulgularla test sonuçları uyumsuzsa yeniden değerlendirme yapılmalı ve laboratuvarla görüşülmelidir.

AMH testi nasıl yükseltilir?

AMH testini yükseltmek için kullanılan kanıtlanmış etkinliği olan bir tedavi yöntemi yoktur. Deneysel çalışmalar mevcuttur. Ancak klinik pratiğe yansıtılabilecek bir cevap elde edilememiştir.

Amh testi fiyatları 2024 Ankara

AMH testi fiyatları 2024 yılında Ankara ilinde hastaneye yada hastanenin bulunduğu semte göre değişir. Amh testi fiyatı 2024 yılında özel hastanelerde 500-1000 tl arasında değişmektedir. Amh testi Ankara fiyatları 2024 detayları için asistanımızla iletişime geçebilir, randevu alabilir ve amh testinizi muayenehanemizde yaptırabilirsiniz.

Kliniğimizde amh testi fiyatı 2024 oldukça uygundur.