Miyom tedavisi Ankara doktorlarımız tarafından hastaya özel yöntemler kullanılarak yapılır. Her miyom tedavi yada ameliyat gerektirmez. Miyom tedavisi gereken kadınlarda takip tedavisi yada miyom ameliyatı uygulanabilir. Miyom tedavisi fiyatları uygulanacak yönteme göre oldukça farklıdır. Miyom tedavisi Fiyatları 2024 Ankara detayları için bize her zaman ulaşabilir ve bilgi alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyom bir tür rahim hastalığıdır. İyi huylu bir tümör olan miyom düz kasların anormal bir şekilde çoğalmasıdır. Kadınların yüzde yirmisinde miyom gözleniyor. Bu hastalığa en çok hormonal bozukluklar neden oluyor. Miyom obezlerde ve doğum yapmayan kadınlarda daha sık görünen bir hastalıktır.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Gebelik kaybı ve erken doğum tehditi gibi problemlere neden olabilen miyom belirtileri arasında şunlar sayılabilir:

• Rahim kasılması ve ağrı
  • Aşırı yada uzun süren kanama
  • Karın ağrısı
  • Karın şişkinliği
  • Kabızlık
  • Hazımsızlık
  • Daha sık idrara çıkma
  • İlişki sırasında ve sonrasında ağrı

Bu belirtiler miyomun büyüklüğüne ve yerine göre değişebilir. Bazı belirtiler hastalığın ileri aşamasında görülebilir.

Miyom Kendi Kendine Küçülür mü?

Miyomların kendi kendine küçülmesi mümkündür, ancak bu üreme çağındaki kadınlarda oldukça nadirdir. Özellikle menopoz döneminde miyomun kendi kendine küçüldüğü gözlemlenmiştir. Bu küçülme birçok hastada gözlemlenmiştir. Hormonlar ile bağlantılı olduğu için miyomların küçülmesi kişiden kişiye değişir.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi genellikle ameliyatla yapılır. Açık veya laparoskopi ameliyatı adı verilen kapalı ameliyatlarla miyomlar yok edilebilir. Miyom ameliyatı iki şekilde yapılır. Bunlardan birincisi rahimin üzerinde bulunan miyomları temizleme operasyonudur. Bu operasyonda rahim alınmadan sadece miyomlar temizlenir. Diğer yöntemde ise rahim alma ameliyatı uygulanır. Miyomun daha çok yayıldığı durumlarda bu operasyon uygulanır. Bu iki uygulama da cerrahi operasyon gerektirir.

Bunların dışında ameliyatsız miyom tedavisi de yapılıyor. Ancak bu tedavi özellikle çocuk sayısını tamamlamış yada menopoz döneminde şikayetleri olan kadınlarda yapılır.

Ameliyatsız Miyom Tedavisi Olur mu?

Miyom tedavisi ameliyatsız da yapılıyor. Ameliyatsız yapılan miyom tedavisinde yumurtalıklar ve rahim hasar görmez ve yerinde kalır. Kan kaybı yaşanmaz ve hastanede kalma süresi kısadır. Ameliyatsız miyom tedavisi iki şekilde yapılır. Bunlardan biri iğne yoluyla miyomun küçültülmesidir. Diğeri ise damardan girilerek yapılan yöntemdir. Miyom embolizasyonu adı verilen bu yöntemde miyomu besleyen damarlar özel maddelerle tıkanarak miyomun küçülmesi sağlanır.

Miyom Ameliyatsız Geçer mi?

Miyom ablasyonu ve miyom embolizasyonu ile miyom ameliyatsız bir şekilde iyileştirilebilir. Bu tedaviler ağrısız ve hızlı bir şekilde sonuçlanır. Bunun dışında bazı ilaçlar ile miyom ağrısı giderilebilir. Fakat ilaçla tam tedavisi bulunmuyor.

Miyom Tedavisinde Alternatif Tıp İşe Yarar mı?

Miyoma iyi gelen ve küçülmesini sağlayan birçok bitki bulunuyor. Bunlardan bazıları aşağıdaki gibidir:

• Soğan kürü
  • Yeşil yapraklı olan sebzeler
  • Brokoli, elma ve domates
  • Bitki çayları

Bu besinler içerisinde bulundurduğu maddelerin miyomun küçülmesine neden olabileceği söylenmektedir. Ancak miyom tedavisinde bitkisel tedavilerin bilimsel bir dayanağı yoktur. Miyom tedavisindeki bitkisel yöntemler yerine bir kadın doğum uzmanının takibinde olmanız daha uygun olacaktır.

Miyom Tedavisinde Doğum Kontrol Hapları Etkili midir?

Doğum kontrol hapları miyomların küçülmesi için kullanılabilir. Yüksek dozda doğum kontrol hapı kullanılması miyomların yüzde elli oranında küçülmesini sağlar. Bu küçülme altı ay ile bir yıl arasında değişir. Ancak doğum kontrol hapları genellikle miyomu küçültmek yerine sebep olduğu kanama şikayetlerini gidermek için kullanılır.

Miyom İlaçla Tedavi Edilir mi?

İlaç tedavisi ile miyomlar yok edilemez. Fakat bazı ilaçlar miyomu küçültebilir. Hastayı kimyasallarla menopoza sokan ilaçlar miyomu küçültür. Bu ilaçlar günümüzde etkin olarak kullanılıyor. Kullanılan bu ilaçların bazıları miyomlarda hafif küçülme yaparken daha çok kanama problemlerini ortadan kaldırmaktadır.

Yine Mirena adı verilen hormonlu spiral hem miyomlarda küçülme sağlar, hemde miyomun kanama ve ağrı gibi etkilerini azaltır. Bu nedenle çocuk isteği olmayan kadınlarda Mirena adı verilen hormonlu spiraller kullanılabilir.

Miyom Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Miyom tedavi edilmez ise üreme çağındaki kadınlarda genellikle büyür. Büyük miyomlar ise çeşitli rahatsızlıklar verebilir. Bunların dışında bazı miyomlar hastada kısırlık problemine neden olabilir. Miyomdan dolayı kısır kalan bir hasta tedavi edildikten sonra yeniden hamile kalma şansı artar.

Gebelikte Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Gebelik sırasında miyom tanısı konan hasta kontrol altında tutulmalıdır. Ağrıların dinmesi için ağrı kesici kullanılabilir. Doğum sırasında miyomlar rahim ağzını kapatmış ise bu doğum sürecini engelleyebilir. Bu durumda hastaya sezaryen doğum yapılmalıdır. Gebelik sırasında genellikle miyom ameliyatı yapılmaz. Ancak sezeryan sırasında miyom ameliyatı uygun olan miyomlarda uygulanabilir.

Menopozda Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kadınların yaklaşık yüzde yirmisinde miyom hastalığı gözlemlenir. Bu kadınların çoğu otuz ile otuz beş yaşlarındadır. Menopoz döneminde estrojen hormon seviyesi azaldığından bu  kadınlarda miyomlar küçülür.

Miyom Kürtajla Alınır mı?

Hamilelik döneminde miyom tanısı konan kadınlarda bazen düşükle sonuçlanabilir ve bu kadınlara kürtaj uygulanır. Fakat kürtaj miyomu temizlemez veya küçültmez. Kürtaj işleminden sonra kadınlarda hormonal değişiklikler gözlemlenir ve bu değişiklikler miyomu küçültebilir. Miyom eğer çok küçük ise veya saplı ise kürtaj işlemi ile yada küçük bir cerrahi işlemle çıkarılabilir.

Miyom Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Miyom tedavi süresi tedavi yöntemine göre değişir. Ameliyatlı bir miyom tedavisi daha kısa sürede gerçekleşir ama süreç ağrılıdır. Fakat ameliyatsız yapılan tedavilerde miyomun küçülme süresi daha kısadır ve daha az ağrı olur. Bu yöntemde hastalar hastanede daha az kalır.

Miyom Tedavisi Fiyatları Ankara 2024

Miyom tedavisi fiyatları Ankara ilinde, ameliyatsız ve ameliyatlı yönteme göre değişiyor. Ameliyatlı olan tam teşekküllü bir sağlık kurumunda yapılıyor ve normal ameliyat fiyatları hastaneye ve yapılan ameliyata göre değişiyor. Ameliyatsız olan yöntemler daha kolay ve kısa sürmekle birlikte fiyatları oldukça yüksektir. Miyom tedavisi fiyatları Ankara detayları için bize ulaşınız.

Miyom ameliyatı fiyatları 2024 detayları için bize ulaşabilirsiniz.

Doktorlarımızın sitelerini ziyaret için aşağıdaki linleri tıklayabilirsiniz…

Doç. Dr. Nermin Köşüş >>>>>   www.drnerminkosus.com

Doç. Dr. Aydın Köşüş  >>>>>>  www.aydinkosus.com