Kadınların adet döngüsü adı verilen menstrual döngüsünün farklı dönemlerinde değişik sebeplere bağlı belirgin bir ağrı meydana gelir. Peki bu adet sancısına ne iyi gelir?

Her kadın yaşamı boyunca ortalama 450 kez menstruasyon döngüsünü tamamlar. Kadınların üreme hücresi olan yumurtalarının üretilmesi için rahimin hazır hale getirilmesi olayına menstrual döngü adı verilmektedir.

Menstrual Döngü Nedir?

Menstrüel siklus adı verilen bu döngünün her ay düzenli olarak gerçekleşmesi için birçok hormon görev almaktadır.

Hormonlar hipofiz bezinden salgılan hormonların etkisiyle yumurta hücreleri gelişimini sürdürerek yeterli olgunluk seviyesine geldiğinde folikülden çıkarak fallopi tüpü içinde erkek üreme hücresi spermlerle birleşerek gebelik sürecini başlatır. Şayet spermle birleşme olmaz ise yumurta hücresi adet kanaması ile vücut dışına atılır. Gerçekleşen bu olaya Menstrual döngü denir. İşlevini kaybeden yumurta hücrelerinin vücuttan atılması ortalama 28 gün aralıklarla tekrarlar. Bu adet sırasında bazı kadınlarda ciddi adet sancısı olurken, bazılarında çok hafif seyreder.

Adet Sancısı (Dismenore) Nedir?

Adet sancısını tanımlayan kelime Disnemore’dir. Kadınların adet kanamalarının başlamasından hemen önce karın bölgesinde meydana gelen kramp şeklinde bir ağrıdır. Her kadının bünyesi farklı olduğu için adet sancısı da farklı olur. Kimi kadınlar bu dönemde günlük işlerini dahi yerine getiremeyecek kadar zorlanırken bazı kadınlar ise nispeten daha rahat geçirir.

Regl Sancısına Ne İyi Gelir?

Adet sancısı olan kadınların öncelikle bir kadın doğum uzmanı ile görüşüp detaylı bir jinekolojik muayeneden geçmesi gerekir. Jinekolojik muayene sonrası miyom tesbit edilenlerde miyom ameliyatı, çikolata kisti tesbit edilenlerde çikolata kisti ameliyatı yapılır. Tesbit edilen patolojiye göre ameliyat şekilleri de değişir. Adet sancısı olan kadınlarda eğer ağrı yapacak organik bir patoloji yoksa o zaman ilk tedavi seçeneği ağrı kesicilerdir. Bunun yanında gebelik düşünmeyen kadınlarda doğum kontrol hapları da tedavide kullanılabilir. İlaç tedavisi kullanmak istemeyen kadınlarda ya da ilaç tedavisi alanlarda destek tedavi amacıyla aşağıdaki tedavileri de uygulayabilirsiniz.

• Karına Sıcak Su Torbası Konulur

Adet sancısı esnasında alt karın bölgesine sıcak su torbası koyarak bölgeyi sıcak tutmak adet sancısına iyi gelir.

• Ilık Duş Alın

Ilık duş almak adet sancısına iyi gelen bir yöntemdir. Adet sancınız yeni başladığında duşa girerek ılık su ile duş alın ve kurulandıktan sonra kendinizi sıcak tutun. Bu adet sancınızı azaltacaktır.

• Egzersiz Yapın

Endorfin hormonu adet sancısının hafiflemesine etki eder. Endorfin hormonu fiziksel aktiviteler esnasında salgılandığı için hafif egzersiz yaparak adet ağrınızın dinmesine yardımcı olabilirsiniz.

• Lavanta Yağı Karın Bölgenize Masaj Yapın

Lavanta yağı ile alt karın bölgesine 15 dakika kadar masaj yapmanız adet sancınıza iyi gelecektir. Lavanta yağını iyice cildinize yedirirseniz bu adet sancınıza iyi gelir.

• Papatya Çayı Kullanın

Papatya çayının sinirlere olumlu etkisi olduğundan ağrıyan sinir dokusuna etki ederek adet ağrınızın hafiflemesine neden olacaktır.

• Fındık, Badem, Kabak Çekirdeği Tüketin

Manganez ağrıya neden olan krampların azalmasına etki etmektedir. Fındık, badem ve kabak çekirdeği bol miktarda manganez içermektedir.

• Bazı Gıdalardan Uzak Durun

Özellikle kafein ve gazlı içeceklerden uzak durun. Yağlı yiyeceklerden ve tuzdan uzak durmanız da adet sancısının hafif seyretmesinde etkili olacaktır.

Adet sancısına iyi gelen önerileri uyguladığınız taktirde adet sancınızın hafiflediğini hissedeceksiniz.

Tüm jinekolojik muayenelerinizi ve tüm testlerinizi Çankaya ilçesindeki Ankara Jinekoloji Merkezimizde yaptırabilirsiniz.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.