Vajinismus, dünya genelinde birçok bireyin karşı karşıya kaldığı bir rahatsızlıktır. Asla hastalık değildir. Bir çözümü kesinlikle vardır. Vajinismus’un iki farklı türü vardır. Bunları yazımızdan öğrenebilirsiniz. Vajinismus belirtileri hakkında bilgi vermeden önce bu iki türü incelemek istedik:

Primer vajinismus; ilk cinsel birleşmede vajinanın kasılması ve kişinin cinsel ilişkiyi gerçekleştirememesi anlamına gelir. Bu rahatsızlığı yaşayan bireyler vajinaya giren herhangi bir cisme karşı da kasılma sorunu yaşayabilir. Vajinal muayene yaptıramazlar, fitil veyahut ilaç bile değmesine izin vermezler. Bu rahatsızlığın altında yatan sebep ise ilk gece korkusudur.

Bir de sekonder vajinismus vardır. Bu da cinsel hayatı normal olan bir kadının ağrılı bir muayene, düşük yapma gibi travmalar yaşaması neticesinde oluşan türdür. Bu vajinismus türünde birey, cinsel birleşmeyi gerçekleştirmiştir ancak yaşadığı herhangi bir travma sonrasında cinsel birlikteliği yeniden yaşayamamıştır.

Bekarlarda Vajinismus Belirtileri

Vajinismus belirtileri herkeste aynıdır. Bekar ya da evli şeklinde fark edecek bir durum söz konusu dahi olamaz. Bu durum tamamen fizyolojiktir. Belirtiler şu şekildedir:

• Disparoni yani ağrılı cinsel ilişki gerçekleşir.
  • Cinsel birleşme zor ya da imkansızdır.
  • Cinsel birleşme denendiği esnada kas spazmı oluşur.
  • Tampon kullanımı esnasında ağrı oluşur.
  • Jinekolojik muayene esnasında ağrı meydana gelebilir.

Erkekte Vajinismus Belirtileri

Vajinismus sadece kadınların karşılaştığı vajinal bir rahatsızlıktır. Erkeklerde vajinismus hiçbir şekilde görülemez. Bu durum fizyolojik olarak asla mümkün değildir. Erkekler de cinsel ilişki esnasında gerilebilir, kendini kötü hissedebilir ama herhalükarda vajinismus olmazlar. Fakat partnerleri vajinismus olduğunda ona her daim yardımcı olmaları gerekir. Beraberce bu sorunu çözebilirler.

Gebelikte Vajinismus Belirtileri

Gebelik sürecinde de vajinismusla baş başa kalan kadınlar vardır. İlk birkaç cinsel ilişkide sorun yaşamadan bu süreci atlatan kadınlar daha sonrasında vajinismus olabilirler. Bu gayet normal bir durumdur. Uzmanlar aracılığıyla bu durum direkt çözülür. Kimi bireyler terapi görerek kimisi ise pratik yaparak vajinismusun üstesinden gelebilir. Unutmayın ki her rahatsızlığın muhakkak bir çaresi vardır. Umutsuzluğa kapılmamak gerekir, vajinismus tedavisi çok kısa sürede sonuç veren bir tedavi şeklidir.

Vajinismus Tedavisi Ankara Doktor kadromuz sizlerle. Vajinismus tedavi fiyatları Ankara detayları için bizimle iletişime geçerek bilgi ve randevu alabilirsiniz.