Bartholin bezi vajinal açıklığın her iki tarafında bulunan bir çift bezdir. Cinsel birliktelik sırasında oluşturduğu salgılarla kayganlaşmayı sağlar. Bu bezin labiumlar civarında dışarı açılan kanalları mevcuttur. Bazen bu kanallar tıkanarak bartolin kistlerine neden olabilir. Hatta bazen bu kist içerikleri enfekte olarak bartolin kisti apsesine yol açabilir. Bartolin kisti başlangıçta ağrısızken büyüdükçe gerilmeye bağlı şiddetli ağrılara neden olabilir. Bartholin apsesi geliştiğinde ise ağrı genellikle dayanılmaz bir hal alır. Bartholin kisti tedavisi kistin boyutuna, hastada oluşturduğu belirtilere ve enfeksiyon varlığına göre farklılıklar gösterebilir. Bu kistlerin evde tedavisi mümkün değildir. Tedavide yapılacak işlem oluşan kist ya da apse içeriğinin boşaltılması, gerekirse kist kapsülünün çıkarılması, apse varsa mutlaka antibiyotik tedavisinin başlanması en uygun yaklaşım olacaktır. Bartholin bezi ameliyatı fiyatı Ankara ilinde 2024 yılında yapılan işleme göre oldukça değişkendir.

Bartholin Kisti Belirtileri Nelerdir?

Bu kistler genellikle vajinal açıklığın tek tarafında oluşur. Aynı anda her iki tarafta kist oluşumu oldukça nadirdir. Çok küçük bartolin kistleri genellikle hasta tarafından farkedilemez. Ancak kist büyüdükçe vulva bölgesinde şişlik ve ağrı hissi gelişir ve hasta buradaki kistik oluşumu eliyle hissetmeye başlar. Ağrı bazen dokunmakla artabilir. Ancak gerginlik iyice artacak olursa ya da enfeksiyon eklenip apse gelişecek olursa sürekli olarak hissedilen şiddetli bir ağrı oluşur. Bu ağrılar hareket ederken ya da cinsel ilişki sırasında oldukça şiddetlenir. Apse olan vakalarda beriberinde hastada ateş belirtisi de olabilir. Bu belirtiler hastanın acilen bir kadın doğum uzmanına başvurmasına neden olur. Özellikle 40 yaş ve üstü kadınlarda bazen bu kistlerde maalesef kanser gibi daha ciddi problemler de çıkabilir. Bu nedenle ileri yaşlarda mutlaka kist içeriği ve kist kapsülü mutlaka patolojik incelemeye gönderilmelidir.

Bartholin Kanalı Kisti Nedenleri Nelerdir?

Bartholin kanal kistlerinin en önemli nedeni vajinal bölgede oluşan enfeksiyonlardır. Özellikle gonore ve klamidya gibi cinsel yolla bulaşan hastalıklarda daha fazla görülür. Bezlerin dışarıya açılan kanalları enfeksiyon nedeniyle tıkanır ve zamanla sıvı bez içinde birikerek kist ya da apse formu oluşur. Bu nedenle cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda partnerlerin dikkatli olması, mutlaka birliktelik sırasında kondom kullanılması önemlidir. Bartolin kistleri tekrarlayan enfeksiyonlar nedeniyle ya da bezin kanalında meydana gelen hasarlara bağlı olarak tekrarlayabilir. Ancak etkili bir tedavi ile tekrarlama şansı neredeyse yok gibidir.

Hormon dengesizliği, endometriozis, stres gibi faktörler genellikle bu bölgede kiste neden olmaz. Ancak bu bölgede yapılan cerrahi işlemler kanallarda hasara neden olursa yaşamın bir döneminde kist oluşumu meydana gelebilir.

Bartholin Kisti Bakirelerde Neden Olur?

Bartolin kisti bakirelerde de görülebilir. Enfeksiyon veya başka nedenlerle bezlerin kanalları bakirelerde de tıkanabilir. Bu bezlerin kanalları kızlık zarının dışındadır. Bu nedenle bekarlarda ya da bakirelerde de görülmesi oldukça doğaldır.

Bartolin Kisti Ameliyatı Kızlık Zarına Zarar Verir mi?

Bakirelerde bu ameliyat sırasında kızlık zarı zarar görmez, zedelenmez. Bu nedenle bekar kızların ya da bakirelerin ameliyatta kızlık zarlarının zedelenmesinden telaşlanmalarına gerek yoktur. Bartholin kisti kızlık zarından daha dışarıda oluşur. Kızlık zarı ile bir bağlantısı yoktur. Bu nedenle bartholin kisti ameliyatı kızlık zarına zarar vermez.

Bartholin Kisti Kendiliğinden Geçer mi?

Bu kistler genellikle kendiliğinden geçmez. Ancak çok büyüyecek olursa kendiliğinden patlayıp içi boşalabilir ve hastada geçici bir rahatlama sağlar. Kadınlar kistin tamamen düzeldiğini düşünebilir ancak ilerleyen zamanda kistin tekrar oluşmaya başladığını farkedince bunun yanlış olduğunu anlarlar.

Bartholin Kisti Tehlikeli midir, Kansere Dönüşür mü?

Bartholin kisti genellikle üreme çağındaki genç kadınlarda görüldüğünden kanser gelişimi açısından fazla tehlike teşkil etmez. Ancak nadiren menopoza yakın ya da menopozdaki kadınlarda da görülebilmektedir. Bu kadınlarda bazen kistten kanser gelişimi görülebilirse de bu oldukça nadirdir. Yinede emin olmak amacıyla bu kadınlarda mutlaka kist tamamen çıkarılmalı ve patolojik incelemeye gönderilmelidir.

Hamilelikte Bartholin Kisti Bebeğe Zarar Verir mi?

Hamilelikte de maalesef bu kistler oluşabilir. Bu durumda da yine gebe olmayan kadınlardaki tedavi yöntemleri uygulanır. Bu kistler hamilelikte bebeğe zarar vermez. Bu açıdan tedirgin olmanızı gerektirecek herhangi bir problem yoktur. Hamilelikte doktorunuzun önerileri doğrultusunda davranmanız faydalı olacaktır.

Bartholin Kanalı Kisti Evde Tedavi Edilebilir mi?

Bu kistlerin tedavisi cerrahi boşaltmadır. Evde tedavide uygulayacağınız yöntemler sadece geçici yöntemlerdir. Bu yöntemlerle kistiniz evde patlayabilir. Bu tedavi oldunuz anlamına gelmez. Patlayıp boşalan kist içeriği zamanla tekrar toplanacaktır. Tekrarlayan kistlerde ise tedavi daha da zorlaşmaktadır. Bu nedenle kistinizi evde tedavi etmeye çalışmayın. Kendiniz kisti patlatmaya kalkışmayın ya da kisti elinizle sıkmayın. Yapacağınız her işlem hem enfeksiyonun başka dokulara yayılmasına neden olabilir hem de sonrasında kistinizin tekrarlamasına ve tedavinizin daha da zorlaşmasına neden olacaktır.

Bartholin Kisti ve Apsesi Nasıl Tedavi Edilir?

Bartolin kistleri küçükken genellikle hasta tarafından farkedilmez, herhangi bir belirtiye neden olmaz ve bu nedenle genellikle tedavi ihtiyacı olmaz. Ancak büyümeye başlar ve hastada ağrıya neden olursa ya da apse gelişirse mutlaka tedavi edilmelidir.

Bartholin Bezi Ameliyatı ve Apse Drenajı Nasıl Yapılır?

Tedavide uygulanan temel yöntem kistin ya da apse içeriğinin cerrahi yolla boşaltılmasıdır. Apse mevcut ise mutlaka antibiyotik tedavisi verilmelidir. Bunların yanında sıcak oturma banyoları kistin neden olduğu ağrıyı azaltacaktır.

Bir diğer tedavi yöntemi marsupializasyon adı verilen kistin kapsülünün dışarıya ağızlaştırılması ameliyatıdır. Bu operasyon muayenehane şartlarında lokal anestezi ile rahatlıkla uygulanabilir. Bu ameliyat sayesinde tekrar içeride sıvı ya da apse birikimi tamamen önlenmiş olur.

Bazı hastalarda ya da sık sık bartolin kisti gelişen kadınlarda bazen kistin tamamen çıkarılması gerekebilir. Bu işlem genellikle ameliyathane ortamında sedasyon veya genel anestezi ile yapılır.

Ameliyat sonrası antibiyotik ve ağrı kesiciler önerilir. Bunun yanında ılık oturma banyoları da hem bölgenin temiz kalmasını sağlayacak hem de ağrısını azaltacaktır.

Bartolin kisti ameliyatı yapılacak yönteme göre 5-30 dakika arasında değişir. Sadece boşaltılması 5 dakika sürerken, marsupializasyon ameliyatı süresi 10 dakika, kistin tamamen çıkarılması ise 30 dakika kadar sürebilir.

Genellikle ameliyattan 10 gün sonra kist yeri iyileşir. Ameliyatta sıklıkla kullanılırsa kendiliğinden eriyen iplikler kullanıldığından dikiş alınmasına genellikle gerek yoktur.

Bartholin Kisti Ameliyatı Fiyatı Ankara

Bartolin kisti ameliyatı fiyatı 2024 yılında yapılacak ameliyat şekline göre değişir. Sadece drenaj yapılacaksa bu işlem lokal anestezi altında muayenehanede yapılacağından işlem fiyatları daha makuldür. Marsupializasyon ücretleri biraz daha fazladır. Ancak kist çıkarılması ameliyatı fiyatı elbette daha fazladır. Kist çıkarılması daha kompleks bir işlem olması ve genellikle hastenede ameliyathanede yapılması gerekliliği nedeni ile maliyetler yükselmektedir.

Ankara Kliniğimiz doktorarı tarafından bartolin kisti ameliyatı genellikle muayenehanemizde lokal naestezi ile daha uygun maliyetlerle uygulanmaktadır. Bartolin kisti ameliyatı fiyatları Ankara 2024 detayları için bizimle her zaman iletişime geçebilirsiniz. Bartolin kisti uzmanı Ankara doktorlarımızla tanışmak için sizleri de kliniğimize bekliyoruz.