Çikolata kisti büyüklüğü elbette hastadan hastaya değişir. Genellikle pekçok hastada 3-4 cm büyüklüğünde iken 10 cm ve daha üzeri büyüklüklerde olabilir. 10 cm ve üzeri büyüklüklerde tehlikeli boyutlara ulaşmış demektir. Peki “çikolata kistleri en fazla kaç cm olur“, “çikolata kisti kaç cm olunca alınır” dilerseniz bu konuları inceleyelim.

Çikolata kisti, uterus duvarının iç tabakasını oluşturan ve endometrium adı verilen mukoza, yumurtalıklarda çoğaldığında oluşan bir kist türüdür. Çikolata kisti genellikle 35 yaş üstü kadınlarda veya hamile kalmaya çalışan üreme çağındaki kadınlarda rastlanır. Üreme zamanlarında kadınları etkiler ve ağrıya sebep olabilir. Çikolata kistleri koyu gözükür. Kavherengi-kırmızımsı kanla doludur.

En büyük çikolata kisti kaç cm dir?

Literatürdeki en büyük çikolata kisti 25 cm olarak bildirilmiştir. Elbette literatüre girmeyen daha büyük çikolata kistleri de olabilir. Kliniğimiz doktorları tarafından yaklaşık 20 cm lik endometrioma laparoskopi adı verilen kapalı ameliyat yöntemi ile çıkarılmıştır. Bu büyüklükteki bir endometrioma kisti de oldukça tehlikeli boyutlara ulaşmış bir endometrioma kistidir.

Çikolata kisti kaç cm olunca alınır?

Çikolata kistinin ameliyat edilmesi ile ilgili sınır olarak kabul edilen bir değer yoktur. Ancak genellikle 4-5 cm. den büyük endometriomaların çıkarılması gerekmektedir. Bu nokrada önemli olan kistlerin görüntüsünde bir anormallik olup olmadığı ve hastanın şikayetleridir. Ciddi ağrı ve kısırlık şikayeti olanlarda bazen daha küçük endometrioma kistlerinin çikolata kisti ameliyatı ile çıkarılması gerekebilir.

Çikolata kistinin evreleri nelerdir?

Endometrioma kistlerinin büyüklüğü evrelere göre değişir. Endometriozis evrelerine bakıldığında erken evrelerde henüz çikolata kisti oluşmamışken, ileri evrelerde çikolata kistleri ve yaygın yapışıklıklar meydana gelmiştir.

Çikolata kisti olarak halk arasında adlandırılan endometriozis Evre 1, Evre 2, Evre 3, Evre 4 olmak üzere 4 evreden oluşur.

• Evre 1; minimal endometrosis evresi adı verilir. Bu evrede hastalık başlangıç aşamasındadır. Çikolata kistleri çok az gözlenir ve tanı konulmasında güçlük yaşanabilir.
  • Evre 2; hafif endometrosis adı verilir. Hastalık belirtileri evre 1’e göre daha belirgindir. Cinsel ilişki ya da regl sırasında ağrı yaşanabilir. Bu durumlarda yakılma işlemi uygulanabilir fakat Evre 1 ve Evre 2’de cerrahi işlemler genellikle uygulanmaz.
  • Evre 3; diğer iki evreye nazaran çikolata kistleri daha ileri seviyeye gelmiştir. Bu yüzden çikolata kistleri rahatlıkla görülebilir.  Çikolata kistleri bu evrede 2 cm -3 cm arasında olabilir. Evre 3’e orta endometrosis evresi de denir.
  • Evre 4; şiddetli endometrosiste çikolata kistleri vajinal ultrasonda kolay bir şekilde görülür, belirgindir. Çikolata kistlerinin son evresidir. En çok sıkıntı yaşanan çikolata kisti dönemidir. Çikolata kistleri bu evrede ortalama 3 cm – 4 cm arasındadır. Fakat 10 cm’den bile büyük çikolata kistleri olabilir.

İlk iki evre genellikle sıkıntılı geçmez. Son iki evrede ise ağrılar hissedilir. Kimi zaman anüse baskı yapıp ağrı hissettirebilir. Evre 3 ve 4’te hastanın durumuna göre cerrahi işlem uygulanabilir. Son evresinde beyaz, kırmızı veya siyah olarak bulunabilir. Evre 4’te karın bölgesindeki yapışıklıklar en üst seviyededir.

Çikolata kisti kaç cm tehlikelidir?

Çikolata kisti özellikle 5-6 cm. den sonra daha tehlikeli olarak kabul edilmektedir. Küçük kistlerde genelde sorun yaşanmazken büyük kistlerde çikolata kisti patlaması yaşanabilir. Bu durumda hastada acil ameliyat gerekebilir. Bu nedenle çikolata kistleri tehlikeli boyutlara ulaşmadan takip ve tedavi edilmelidir.

Endometrioma kisti çok gizli ilerleyen bir rahatsızlıktır. Vajinal muayene ile bazen tespit edilemeyebilir. Endometriozisin bilinen tam bir tedavi yöntemi yoktur. Fakat hastamızın yaşam kalitesini arttırmak için belli başlı tedavi yöntemleri mevcuttur. Bu tedavi yöntemleri kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Ameliyat en gelişmiş tedavi şeklidir. Hormon tedavisi aylık kanamaları önlemek için adet döngülerini baskılar ve endometriozis  lezyonlarını küçültür. Sizin için en etkili ve en az yan etkili yöntemi bulmak önemlidir. Tedavi sizin verdiğiniz yanıta göre değişebilir.

• Merhaba bende çikolata kistleri var muayneye gidiyorum günden güne büyüyor 2 3 cm derken şuan 5 cm belkide geçti. Çok ağrılı adet geçiriyorum doktorlar almıyor. Fakat bu sıralar hergun kasıklarımda ağrı var. Aynı adet ağrısı gibi. Fakat adet değilim sizce ne oluyor ne yapmaliyim

• Merhaba Melek hanım çikolata kistinin alınması için bazı kriterler var. Bunlardan en önemlileri hastanın ciddi ağrı problemi olması yada çocuğunun olmaması. Ciddi adet sancısı yada adet harici ağrılarınız oluyorsa kistiniz küçük olduğundan ilaç tedavisi denenebilir. Başarılı olmazsa cerrahi olarak alınabilir. Doktorunuzun takibine devam ediniz. Geçmiş olsun.

• Merhaba 25 yaşındayım bugün ultrason çekildiğinde 6 tane çikolata kistim olduğu söylendi en büyüğü 40mm,36,35,27,24,22mm olmak üzere 6 tane. Çok tedirgin oldum ileride sorun yaratır mı korkulacak bir durum mu 6 tane olması ve kısırlık oluşturur mu cevap verirseniz çok sevinirim

• Merhabalar, çikolata kistleri maalesef yumurtalıklara zarar veren bir kist türüdür. 6 adet çikolata kistiniz elbette yumurtalıkların rezervini düşürebilir ve kısırlık problemine yol açabilir. Doktorunuzun önerileri doğrultusunda davranmanızda fayda var. Geçmiş olsun.

• Çikolata kisti tedavi sırasında genellikle küçülür ancak bazen tedaviyle kuculmeyebilir veya kuculdukten sonra tekrar büyüyebilir Doktorunuzun takibinde olmaya devam ediniz.

• 12 cm kistim var her doktor ameliyat olmamı öneriyor yeni evliyim ve korkuyorum henüz çocuğum da yok ameliyatsız çözümü yok mudur

• 12 cm lik kisti genellikle ameliyat ederiz. Bazı vakalarda kistin iğne ile boşaltılması yapılabilir ancak takipte bunlarda genellikle tekrar kist oluşur. Görüntüsü tamamen normal ise ve hemen gebe kalacak olursanız doğumunuz sezeryanla yapılarak aynı seansta kistiniz de alınabilir. Ancak ideal olanı ameliyatla kistinizin alınması ve sonrasında gebelik düşünmenizdir. Doktorunuzun önerileri doğrultusunda takibinize devam ediniz.