Suda doğum sıcak su dolu bir küvet yada havuz içerisinde yapılan normal doğum işlemidir. Suda doğum yönteminde amaç sıcak suyun ağrı giderici etkisinden faydalanmaktır. Avrupada ve Amerikada uzun yıllardır kullanılan bu yöntem ülkemizde de yıllardır yapılmaktadır. Ancak epidural normal doğum kadar hiçbir zaman popüler olamamıştır. Gerek pek çok hastanede uygun düzeneklerin olmaması, gerekse pekçok hekimin suda doğuma sıcak bakmaması nedeniyle epidural doğum kadar yaygınlaşamamıştır.

Suda Doğum Nasıl Olur?

Ağrının çok olmadığı erken dönemler genellikle küvetin dışında geçirilir. Ağrı artmaya başladıktan sonra sıcak suyun ağrı kesici etkisinden faydalanmak için küvete girilebilir. Genellikle doğuma yakın, ağrının en yüksek olduğu dönemlerin küvette geçirilmesi hastayı oldukça rahatlatacaktır. Bazı hekimler bebeğin tamamen suyun içine doğurtulmasını kastederken bazı hekimler ağrılı dönemlerin suda geçirildikten sonra doğum anında masaya alınması ve bebeğin suyun içine doğurtulmamasını önermektedir. Doğum için nasıl bir yöntem uygulanacağını doktorunuzla istişare ediniz.

Suda Doğumun Faydaları Nelerdir?

• Doğum sıcak suyun ağrıyı azaltıcı etkisi sayesinde daha az sancılı olur.
  • Sıcak suyun kas gevşetici etkisi nedeniyle doğum yolundaki kaslar gevşer ve doğum hızlanır.
  • Annenin vücudundaki kan dolaşımı hızlanır.
  • Ayrıca suyun kaldırma kuvveti nedeniyle suda doğum yapan kadınlar suyun içerisinde ufak çabalarla rahat hareket ederler.
  • Aynı zamanda su insanın stresini azaltarak rahatlatmaktadır.

Suda Doğum Kimlere Önerilmez?

• Erken doğum yapacak olanlar,
  • Bebeğin iri olduğu durumlarda,
  • Çoğul gebeliklerde,
  • Bebeğin ters olduğu durumlarda,
  • Normal doğum sırasında problem çıkma ihtimali olan riskli gebeliklerde sezeryan ameliyatı gereksinimi yüksek olduğundan bu gebelerde önerilmez.

Suda Doğumun Riskleri Nelerdir?

• Bazı hekimler bebeğin suyun içerisine doğurtulmasını isterken, bazıları doğum anında masaya alınmasını istemektedir. Suyun içerisine doğurtulan bebeklerin akciğerlerine su kaçma riski vardır. Bu nedenle bebekte solunum sıkıntısı olabilir ve yenidoğan yoğun bakım ihtiyacı gelişebilir.
  • Özellikle suda doğum yapanlarda, doğum anında bazen annenin idrarı ve büyük tuvaleti suyun içine kaçabilir. Bu suyun içerisine doğan bebeklerde enfeksiyon riski oluşacaktır.
  • Suyun içerisinde bebeğin alınması, kordonun kesilmesi gibi işlemler daha zordur. Bu nedenlerle bazen istenmeyen kazalar yaşanabilir.
  • Hiçbir zaman epidural doğum kadar ağrısız bir doğum imkanı sağlamaz.

Ankara Suda Doğum Fiyatları Ne Kadardır?

Suda doğum fiyatları Ankara’da hastaneden hastaneye değişmektedir. Ankara suda doğum yapan hastanelerin sayısı parmakla gösterilecek kadar azdır. Pek çok özel hastanede gerekli sistem kurulmamıştır. Bu nedenle fiyatlar oldukça farklılık göstermektedir.

Gebelik takibi Çankaya ilçesindeki özel muayenehanemizde yapılmaktadır. Hamilelik belirtileri başladığı andan itibaren takibiniz için muayenehanemizden randevu alabilirsiniz.