Normal doğum ağrısı bilinen en kuvvetli ağrılardan biridir. Epiduralsiz normal doğum sırasındaki ağrı nedeniyle pekçok hasta normal doğumdan sezeryana dönmekte ya da direkt olarak sezeryan ameliyatına kaymaktadır. Bu sezeryan oranlarının artmasındaki en önemli etkendir. Bunun yanında normal doğum yapan kadınların yaşadıkları hafızalarında yer etmekte, bir sonraki doğumdan korkmalarına neden olmaktadır. Normal doğumun ağrılı yanları hep konuşulduğu için toplum içerisinde yayılan korkutucu hikayeler oluşmaktadır. Bu kısır döngüyü yenmenin en güzel yolu prenses doğum adı da verilen epidural doğum yöntemidir. Epidural normal doğum en konforlu doğum yöntemidir. Dilerseniz şimdi halk arasında ağrısız doğum olarak bilinen epidural doğum hakkındaki bilgileri sizlerle paylaşalım.

Epidural Doğum ya da Prenses Doğum Nedir?

Epidural doğum gebede doğum sırasındaki rahim kasılmaları ve rahim açılmasına bağlı ağrıların giderildiği bir yöntemdir. Gebede rahim kasılmaları olmaktadır ancak ağrı hissi bloke edilmiştir. Bu nedenle iyi yapılan ağrısız doğum ile gebe hiç ağrı hissetmeden, rahat bir doğum yapacaktır.

Epidural Doğum Nasıl Olur?

Epidural doğum için başvuran hasta doğumhanede ya da ameliyathanede hazırlanır. Oturur ya da yan yatar pozisyonda hazırlanan hastanın bel bölgesi antiseptik solüsyonla temizlenir. Steril bir örtü ile örtüldükten sonra lokal anestezi ile cilt ve cilt altı uyuşturulur. Daha sonra epidural doğum iğnesi dediğimiz bir iğne yardımıyla epidural katater yerleştirilir. Buradan lokal anestezik ilaç verilerek hastanın ağrısı kesilir. Ancak hasta kasılmaları hisseder, hareket edebilir. Genellikle doğum ağrısı başlamış ve 4 cm açıklık olan gebelerde ilaç verilmeye başlanır. Gerekirse hastanın hissettiği ağrıya göre ek dozlar yapılabilir. Normal doğum olduktan sonra ne zaman istenirse katater çıkarılabilir.

Prenses Doğum Avantajları Nelerdir?

• Prenses doğumda gebe normal doğumdaki ağrı ve stresi yaşamamış olur. İyi uygulanmış bir epidural doğumda hasta neredeyse hiç ağrı hissetmeden doğum yapabilir.
  • Hasta doğumda yıpranmadığı ve yorulmadığı için doğum sonrası dönemde bebeği ile daha iyi ilgilenmektedir.
  • Epizyotomi dediğimiz doğumda yapılan kesilerin ya da oluşan yırtıkların dikilmesi sırasında çok büyük konfor sağlar.
  • Ağrısı aktif gelen gebelerde doğumu hızlandırır.
  • Acil durumlarda hemen sezeryan ameliyatına dönme imkanı vardır. Genel anestezi vermeden epidural sezeryan doğum operasyonu yapılabilir.

Ağrısız Doğum Riskleri Nelerdir?

• Tecrübeli ellerde epidural anestezinin riski oldukça düşüktür.
  • En sık görülen yan etkisi tansiyon düşüklüğü ve baş ağrısıdır. Tecrübeli anestezi uzmanı tarafından zamanında yapılan müdahaleler ve alınan önlemler sayesinde bu risklerde oldukça azalmaktadır.
  • Epidural anestezi bölgesinde enfeksiyon gelişebilir.
  • Epidural anestezi başarısız olabilir. Özellikle çok kilolu hastalarda başarısızlık oranı artar ve hasta ağrı hissedebilir.
  • İğnenin beyin omurilik sıvısının olduğu bölgeye girmesine bağlı olarak spinal anestezi gerçekleşir ve bacaklar tamamen uyuşur. Hasta hareket edemez.
  • Doğumun ikinci evresini uzatabilir.
  • İlaç reaksiyonları görülebilir.
  • Hasta idrarını erken dönemde rahat yapamayabilir.
  • Nörolojik komplikasyonlar oldukça nadirdir. Kalıcı nörolojik zedelenme 300.000 hastada bir görülmektedir.

Epidural Doğum Kimlere Uygulanmaz?

• Uygulama yapılacak bölgede enfeksiyon olanlara
  • Kafa içi basıncını arttıran beyin tümörü gibi nörolojik problemlerin varlığında
  • Pıhtılaşma problemi olan ya da pıhtılaşmayı önleyici ilaç kullananlarda
  • Bu yöntemi istemeyenlere epidural anestezi uygulanmaz.

Prenses Doğum Zararları Var mıdır? Bebek Açısından Sakıncalı mıdır?

Ağrısız doğum bebek açısından oldukça faydalı bir yöntemdir. Verilen ilaçlar bebeğe geçmez. Bu nedenle bebekte herhangi bir problem oluşturmaz. Epidural anestezi sonrası bebek kalp atımlarının takip edilmesi oldukça önemlidir. Bazen aşırı tansiyon düşüklüğüne bağlı olarak bebek kalp atımları bozulabilir.

Ağrısız Doğum Sırasında Hasta Felç Kalabilir mi?

Prenses doğum sırasında uygulanan epidural anestezi tecrübeli ellerde yapıldığından felç kalma riski yoktur. İğnenin girildiği yerde sinir dokusu bulunmamaktadır. Kanama riski olmayan hastalarda epidural anestezi oldukça güvenilir bir yöntemdir.

Epidural Doğum Sonrası Sırt Ağrısına Neden Olur mu?

Epidural normal doğum yapanlar ya da epidural sezeryan doğum olanlarda bazen kadınlar epiduralden sonra sırt ağrısını yıllarca iğne girilen bölgede hissettiklerini söylemektedir. Bel ağrısının iğneye bağlı olmadığı, gebelikte oluşan bel eğimindeki değişimin doğum sonrası yeterince düzelmemesinin bu bel ağrılarına neden olduğu söylenmektedir. Hatta bel fıtığı olan hastalara bile epidural anestezi uygulanmasında sakınca yoktur.

Ankara Epidural Doğum Fiyatları Ne Kadardır?

Epidural doğum fiyatları Ankara doğumun yapılacağı hastaneye göre farklılık göstermektedir. Ankara ağrısız doğum ücretleri hastanelerin normal doğum ücretlerine ilaveten 500- 1500 tl arasında ek getirmektedir.

Ağrısız doğum ya da prenses doğum olarak nitelendirilen doğumunuz sizin için güzel bir anı olarak hafızanızdaki yerini alacaktır. Bir sonraki gebelikte doğum korkusu yaşamayacaksınız. Ankara epidural doğum fiyatları 2024 için 0312 285 85 88 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz. Gebelik Takibi Doktor Tavsiye Ankara kadromuz için bizimle iletişime geçebilir bilgi ve randevu alabilirsiniz.