Jinekolojik muayene Ankara ilinde jinekoloji dalında uzmanlık yapmış kadın doğum uzmanlarının muayene şeklidir. Jinekolojik muayene Ankara ilinde pekçok muayenehanede yaptırabilirsiniz. Özellikle Çankaya ilçesinde Çukurambar semtinde yoğunlaşan jinekolog muayenehanelerinde jinekolojik muayenenizi, beklemeden, nezih bir ortamda ve mahremiyete uygun bir biçimde yaptırabilirsiniz. Ankara jinekolojik muayene ücretleri 2024 detayları için bizi arayabilirsiniz.

Ankara Jinekolojik Muayene nedir?

Jinekolojik muayene (vajinal muayene) kadınların hiçbir problemi olmasa bile yılda bir sefer olmaları gereken genital muayene yöntemidir. Bu muayene 2-3 dakika civarında sürmektedir. Muayene esnasında iç ce dış genital organlar değerlendirilir. Jinekolojik muayene esnasında smear testi yada kültür testi gibi sadece muayene sırasında alınabilen testlerde gerçekleştirilir.

Ankara Jinekolojik Muayene ne zaman yapılır?

Vajinal muayene herhangi bir dönemde yapılabilir. Ancak adetli dönemde jinekolojik muayene tercih edilmez. Adetli dönemde hastalar tarafından da muayene olmak hoş karşılanmamaktadır. Tıbbi açıdan adetli dönemde yeterli değerlendirme yapmak mümkün değildir. Rahim ağzı net izlenemez. Kültür yada smear testi sağlıklı olmaz. Aynı zamanda adetli dönemde yapılacak muayenenin endometriozis dediğimiz hastalık riskini arttırdığı da söylenmektedir.

Vajinal muayene öncesinde tüm muayenelerde olduğu gibi hastanın şikayetleri sorgulanır. Şikayetlerin detayları ve aile anemnezi alınır. Daha sonra bir hemşire tarafından hasta muayene odasına alınır ve muayene için hazırlanmaya başlar.

Ankara Jinekolojik Muayene nasıl yapılır?

Vajinal muayene kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından yapılır. Öncelikle hasta bir hemşire tarafından jinekolojik muayene masasına hazırlanır ve üstü örtülür. Muayene sırasında hastanın mahremiyetine en üst düzende özen göstermek gerekmektedir. Jinekolojik masada hasta hazırlandıktan sonra kadın doğum uzmanına haber verilir.

Kadın doğum uzmanı tarafından spekulum dediğimiz bir alet yardımıyla, jinekolojik muayene pozisyonu olan litotomi pozisyonunda hazırlanan hastanın rahim ağzı ve vajeni değerlendirilir. Smear testi ve gerekiyorsa kültür testleri alınabilir. Aynı muayene sırasında 30 yaş üstü hastalardan HPV testi de alınabilmektedir. Spekulum muayenesinden sonra elle muayene yapılır. Bu muayenede iç organlardaki miyom yada yumurtalık kistleri gibi kitleler, yapışıklıklar, muayene sırasındaki hassasiyet gibi bulgular değerlendirilir. Daha sonra transvajinal ultrason yardımızla rahim ve yumurtalıklar değerlendirilir. Muayene sırasında hastaya muayene bulguları konusunda kısa ve açıklayıcı bilgiler verilebilir. Vajinal muayene esnasında tesbit edilen miyomlar ve çikolata kistleri miyom ameliyatı ve çikolata kisti ameliyatı açısından değerlendirilir.

Jinekolojik muayene bakirelerde nasıl yapılır?

Bekar olan hastalarda vajinal muayene aletleri ile muayene yapılmaz. Dış genital organlar sadece bakarak değerlendirilir. Elle muayene yapılması gerekiyorsa da makattan muayene yapılabilir. Ancak kadınlar bu muayene şeklini çok istemezler. Bu nedenle bu hastalarda öncelikle karından ultrasonla bakılması ve ultrason sonucunda alttan muayene gerekiyorsa yapılması daha uygun olacaktır.

Muayeneye giderken aklınıza takılan ve sormak istediğiniz konuları bir kağıda not almanızda fayda var. Muayene sırasında heyecandan pek çok hasta ne soracağını unutabilmektedir.

Vajinal muayene korkusu nedeniyle pek çok kadın muayenesini ihmal etmektedir. Halbuki vajinal muayene olanlar yapılan jinekolojik muayenenin ağrılı bir muayene olmadığının farkına varmaktadır. İlk vajinal muayenesini olacakların bu muayene yöntemi hakkında bir miktar bilgi sahibi olmaları onların çekincelerini azaltacaktır.

Jinekolojik muayene orucu bozar mı?

Vajinal muayene ile oruç bozulmaz. Ancak oruçlu iken acil bir şikayeti olmayan kadınların yada sadece kontrol amaçlı muayene olacak kadınların muayenelerini ertelemeleri daha uygun olacaktır. Ancak muayene olması gerekiyorsa jinekolojik muayenenin bir sakıncası yoktur. Sadece vajinal muayene sırasında kadın cinsel haz alırsa orucu bozulur.

Kadın-doğum muayenesi öncesi dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

• Öncelikle jinekolog doktorunuzdan mutlaka randevu alın.
  • Muayeneye gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, gitmeden önce telefon numarasını ve tam adresini alın, internetten yada navigasyondan yerini bulun. Randevunuza geç kalmamak için biraz daha erken çıkın.
  • Vajinal muayenenin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, kabaca nasıl yapılacağı hakkında bilgi edinin. Bununla ilgili muayene olacağınız doktorla veya asistanıyla görüşebilirsiniz.
  • Bazı testlerin yapılması adet zamanına göre değişir. Bunları randevu alırken belirtin.
  • Kan testleri yapılacaksa aç karna olmanız gerekebilir. Bununla ilgili randevu alırken bilgi edinin.
  • Vajinal muayenelerde evli veya bekar olduğunuzu mutlaka hatırlatın.
  • Gebelik şüpheniz varsa mutlaka belirtin.
  • Şikayetlerinizi veya soracaklarınızı önceden not alın. Böylece bunları konuşma esnasında unutmazsınız.
  • Kullandığınız ilaçları bitkisel bile olsa not alın. Doktorunuza söyleyin.
  • Varsa alerjiniz, ciddi bir hastalığınız mutlaka belirtin.
  • Ailenizde sık görülen genetik geçişli bir hastalık, kanser vs varsa belirtiniz.
  • Kontrol süresini öğrenin. Genelde bu süre muayeneden sonraki 10-15 gündür. Bu süre içinde tekrar muayene olmanız gerekirse ücret ödemezsiniz.
  • Mümkünse eşinizle yada yakın bir arkadaşınızla gelin. Konuşulanların unutulmaması için beraber dinleyin ve not alın.
  • Yapılacak muayenenin şekline göre giyinin. Bu daha çabuk hazırlanmanızı sağlar, muayene süresini kısaltır, doktorla durumunuzu konuşmak için daha fazla vakit kalır.
  • Şikayetlerinizle ilgili tedavi alternatiflerini (ilaçlar, ameliyat vs), bunların avantaj ve dezavantajlarını, risklerini, maliyetlerini sorun.
  • Takip gerektiren bir hastalığınız varsa tekrar ne zaman geleceğinizi sorun.
  • Doktorunuzun veya asistanının telefon numarasını alın.
  • Test alındıysa sonuçlarla ilgili nasıl bilgi alacağınızı öğrenin. Kendi telefon numaranızı ve size ulaşılamazsa aranabilecek bir yakınınızın numarasını verin.

Ankara Vajinal Muayene Ücretleri 2024 Nasıldır?

Ankara jinekolojik muayene ücretleri Çankaya ilçesinde 300 – 800 arasında değişmektedir. vajinal muayene fiyatları özel hastanelerin muayene ücretlerine yakındır. Jinekolojik muayene ücretleri 2024 Ankara detayları için bize her zaman ulaşabilirsiniz.

Sağlığınız için jinekolojik muayenelerinizi ihmal etmeyiniz.

Ankara’nın Çankaya ilçesindeki Çukurambar’daki kliniğimizde vajinal muayene Kadın Doğum Uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara Jinekolog muayene ücretleri için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

HARİTADA YERİMİZ