Kadınların sıkça rastladığı problemlerden biri olan miyomlar derecesine göre ameliyat edilebilir. Normalde miyomlar iyi huyludur ve çok ciddi tehlikeler arz etmez. Fakat bazı durumlarda bu yapılar kanserleşme göstererek kişinin sağlık durumunu riske atar. Kötü huylu miyomlardan kesin olarak kurtulmanın en etkili yolu da miyom ameliyatlarıdır. En çok merak edilen soru miyom ameliyatında rahim alınır mı? Sorusudur.

Bu ameliyatlarda kadının üreme organları içerisinde yer alan rahim adı verilen doku alınabilir. Rahimin alınması işlemine histerektomi adı verilmektedir. Korkutucu olarak görünse de kişinin sağlığı için yapılması gereken bir ameliyat tekniğidir. Rahimin alınmasını yani histerektomi işlemini menopoz cağında ki kadınlar veya çocuk istemeyen kadınlar daha sık tercih etmektedir. Çocuk sahibi olmak isteyenler için bu işlem pek uygun değildir. Miyomlardan kurtulmak için farklı alternatifler denenebilmektedir.

Miyom ameliyatında rahim alınmasından bahsetmeden önce dilerseniz miyomlar konusunda kısaca bilgiler verelim.

Miyom Nedir?

Kadınların başına sıklıkla gelen bir üreme sistemi problemidir. Miyomlar farklı çeşit ve sayılarda rahim dokusunda bulunabilir. Genellikle rahim dokusuna yerleşen miyomlar 30 veya 40 yaşında daha sık görülmeye başlar. İyi huylu olarak bilinirler ve bazen fark edilmesi dahi çok zordur. Kişi miyomları fark etmeden uzun yıllar yaşamını sürdürebilir. Fakat bazı durumlarda risk az da olsa bu iyi huylu miyomlar kötü huylu olabiliyor. Kötü huylu miyomlarda günlük hayatta kişinin zorlanmasına ve hatta doğurganlığa bile etki edebiliyor.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyomları genel olarak fark etmek zordur. Fakat çok sayıda olması, miyomun konumu, iyi veya kötü huylu olup olmaması belirtileri etkileyen faktörlerdendir.

Görülebilecek belirtiler şunlardır:

• Karın ve kasık bölgesinde ağrı
  • Adet kanamalarında artış
  • Ara kanamaların olması
  • Cinsel ilişki esnasında zorlanma, ağrı ve acı hissi
  • Sindirim ve boşaltım problemleri
  • Adet sürelerinde değişiklikler
  • Adet dönemlerinin daha kramplı şekilde geçmesi
  • İdrar yollarında hassasiyet
  • Kasık bölgesinde dolgunluk hissi

Belirtilerden şüphelenildiği taktirde bir jinekolojik muayene yaptırmakta fayda vardır. Eğer miyom problemi mevcutsa jinekolojik muayenede ve tespit için kullanılan aletlerle kolayca anlaşılacak ve uygun tedaviye başlanacaktır. Belirtilerin görülmesini beklemeden düzenli olarak jinekolojik muayene yaptırmak gereklidir.

Miyom Ameliyatı Sonrası İyileşme Ne Kadar Sürer?

Miyom ameliyatı olan kişilerin hastanede uzun zamanlar kalmasına gerek yoktur. İşlem sonrası hastalar genellikle 2 veya 3 gün gibi kısa zaman dilimlerinde hastanede tutulur. Hastanede gözetim altında tutulan kişiler taburcu edildikten sonra evlerine gidebilir. Bu ameliyat sonrası kişilerin evlerinde istirahat etmesi gerekir. Tam anlamıyla iyileşme biraz zaman alacaktır. Genellikle 4. haftanın sonuna doğru kişide iyileşme gerçekleşmiş olur. Daha hızlı bir iyileşme süreci için kişi doktor tavsiyelerine uymalı ve iyileşmeyi geciktirici etkenlerden kaçınmalıdır.

Miyom Ameliyatında Rahmin Alınması Uzun Sürer Mi?

Miyom ameliyatında yaşlı hastalarda rahmin tamamen alınması işlemi tercih edilen bir yöntemdir. Peki, bu yöntem ne kadar uzun sürer? İlk olarak bu işlem için hastaya anestezi verilir. Hastanın karın bölgesine bir kesi açılır ve vajinal yoldan rahim alınır. Alınan rahim kişiyi tamamen milyondan kurtarır. Bu işlemde zamanı etkileyen bazı faktörler vardır. Miyomun nerede olduğu, annenin başka bir sağlık problemi olup olmadığı, seçilen teknik gibi birçok unsur ameliyat süresinin uzamasına neden olabilir.

Bu ameliyat sonrasında ara kanamalar gibi problemlerden kurtulmak mümkündür. Fakat kişinin rahiminin tamamen alınması bir daha gebeliğin gerçekleşemeyeceği anlamını taşımaktadır. Ameliyat öncesi ve ameliyat sonrası sorumlulukları yerine getirmek de oldukça önemlidir. Ameliyat öncesi sorumlulukları yerine getirmek ameliyatın hızlıca ve doğru şekilde bitmesine yardımcı olan unsurlar arasındadır.

Her miyomu olanda rahim alınır mı?

Tarafımızdan miyomu olan genç hastalarda sadece miyomlar alınmaktadır. Yaşı ileri olan hastalarda da hasta rahminin kalmasını istiyorsa bu hastalarda da rahim alınmadan sadece miyomları alınmaktadır. Miyom ameliyatında rahim alınır mı diyorsanız bu noktada en önemli parametre elbette hastanın yaşı ve çocuk isteğidir. Miyomunuz varsa detaylı bilgi için sizleri de kliniğimize bekliyoruz.

Miyom ameliyatı ve fiyatları için okumak isteyebileceğiniz bir makalemiz burada…

Add comment