Rahimden parça alma veya biyopsi işlemi, kadınlarda bazı durumlarda yapılması gereken bir işlemdir. Özellikle anormal kanaması olan kadınlarda rahim içinden parça alınması gerekirken, rahim ağzında hpv virüsüne bağlı hücresel değişiklikler olanlarda rahim ağzından parça alınması gerekir. Bu işlem zor ve çok ağrılı bir işlem olmayıp, genellikle anesteziye gerek kalmadan rahatlıkla muayenehane ortamında alınabilir. İsteyen veya gereken hastalarda ise lokal anestezi uygulanabilir. Günü birlik bir işlem olup hasta aynı gün taburcu olur. Adetliyken parça alınmamakla birlikte sürekli kanaması olanlarda alınması gerekecektir. İşlem sonrası kanama 10-15 gün civarında sürebilir. Fiyatları da işlemin yapılma şekline ve yapıldığı merkeze göre değişir. Şimdi dilerseniz rahimden yapılan biyopsiler hakkında detaylı bilgiler verelim.

Rahimden Parça Hangi Durumlarda Alınır?

Rahimden parça alınması değişik durumlarda gerekebilir. En çok gereken durumlardan biri rahim iç zarı kalınlaşmasıdır. Bu genellikle üreme çağındaki kadınlarda olur ve mutlaka biyopsi ile değerlendirilmesi gereklidir. Yine menopozdaki hastalarda olan kanamalarda veya her yaşta her türlü adet düzensizliğinde rahim içinden parça almak gerekebilir.

Yine ultrasonda rahim içinde polip veya miyom şüphesi olanlarda rahimden biyopsi yapılabilir. Ancak bu durumlarda en uygun yöntem histeroskopi ile polip ve miyom çıkarılmasıdır.

Rahim ağzındaki anormalliklerde de rahim ağzından biyopsi gerekebilir. Özellikle hpv virüsüne bağlı rahim ağzından alınan smear testinde hücresel anormallik tesbit edilenlerde kolposkopi ile değerlendirdikten sonra aynı seansta servikal biyopsi denilen rahim ağzından parça alma işlemi yapılmalıdır.

Rahimden Parça Almak Acı Verir Mi?

Rahimden parça almak veya endometriyal biyopsi yapmak elbette uygulanan tekniğe göre değişir. Pipel adı verilen çok ince plastik aletlerle alınan parçalarda çok hafif bir kasık ağrısı olur. Hasta ciddi bir ağrı hissetmez. Ancak daha fazla parça alınması gereken kadınlarda daha kalın biyopsi aparatları kullanmak gerekebilir. Bu durumda elbette ağrı olacaktır. Böyle vakalarda lokal anestezi veya sedasyon anestezisi ile hastanın ağrı hissetmemesi sağlanmalıdır. Kliniğimizde biz pipelle biyopsi uygulamaktayız. Gerekli olan hastalarda lokal anestezi ile parça rahatlıkla ağrısız bir şekilde alınmaktadır.

Rahim ağzından alınan ve servikal biyopsi adı verilen işlemlerde ise rahim ağzında sinir uçları olmadığından ciddi bir ağrı beklenmez. Ancak gerekli durumlarda lokal anestezi ile çok rahat bir şekilde alınabilir.

Rahimden Parça Almak Kaç Saat Sürer?

Rahim içinden alınan ve endometriyal biyopsi denilen işlem 3-5 dakika civarında sürer. Oldukça kısa süren bir işlemdir. Ancak anestezi altında alınacaksa bu durumda hastanın uyuması ve uyanması 10-20 dakika sürebilir. Rahim ağzından alınan parçalarda ise bu süre 5-10 dakika civarındadır. Her iki işlemde muayenehane şartlarında kadın doğum doktoru tarafından rahatlıkla, ağrısız bir şekilde alınabilir.

Rahimden Parça Alınması Zor Bir İşlem Midir?

Rahimden parça alınması zor bir işlem değildir. Tecrübeli ellerde çok kısa süren, ağrısız bir işlemdir. Elbette bazen rahim ağzında darlık olanlarda işlem zor olabilir. Bu durumlarda rahim ağzının özel aletlerle genişletilmesi gerekebilir. Bu durum hasta için bir zorluk oluşturabilir. Böyle durumlarda lokal anestezi ile rahatlıkla işlem yapılabilmektedir.

Rahimden Parça Alındıktan Sonra Kaç Gün Ağrı Olur?

Rahim içinden parça alınanlarda işlem sırasında ve sonrasındaki ilk gün hafif kasık ağrısı olabilir. Bunun dışında hastanın yaşam konforunu bozacak bir ağrı beklenmez. Rahim ağzından alınan parçalarda ise ağrı beklenen bir durum değildir.

Rahimden Parça Alma, Biyopsi Sonucu Kaç Günde, Ne Zaman Çıkar?

Rahimden alınan parçaların patoloji laboratuvarında değerlendirilmesi gereklidir. Bu parçaların sonuçları genellikle 7-10 günde çıkar. Bu süre materyalin değerlendirildiği laboratuvara ve alınan parçanın cinsine göre değişebilir.

Adetliyken Rahimden Parça Alınır Mı?

Adetliyken rahimden parça alınmaz. Çünkü adet döneminde dökülen endometrium parçaları nekroze olmuştur ve değerlendirilme sırasında yanlış sonuçlara neden olabilir. Bu nedenle adet bittikten sonra rahim içi yenilenmeye başlayınca almak daha uygundur. Ancak hastanın kanaması hiç kesilmiyorsa bu durumda kanamalı iken parça alınabilir. Rahim iç zarı kalın olan ve adet kanaması çok ve aşırı gelenlerde bazen adetliyken de parça alınması ve rahim içinin temizlenmesi gerekebilir. Bu durumda hem hastanın kanaması durdurulmuş hem de parça alınmış olacaktır.

Rahimden Parça Alınması Sırasında Hasta Uyuşturulur mu, Anestezi Yapılır Mı?

Rahimden biyopsi sırasında genellikle hastalar uyanık olur. Pekçok kadında anestezi gerekmeden muayene masasında jinekolojik muayene esnasında rahatlıkla alınır. Ancak hafif bile olsa ağrı hissetmek istemeyen kadınlarda lokal anestezi ile hastanın rahmi ve rahim ağzı uyuşturulur ve hasta ağrı hissetmez. Uyuşturma işlemi rahim ağzına yapılan aneljezik enjeksiyonları ile yapılır.

Rahimden Parça Alındıktan Hemen Sonra Taburcu Olur Mu?

Rahimden parça alınması işlemi günübirlik bir işlemdir. İşlem sonrasında hastanın hastanede yatmasına gerek yoktur. Hasta anestezinin etkisi geçtikten sonra taburcu olur. Anestezi uygulanmayanlarda ise hasta işlem sonrası hemen taburcu edilir. Bu işlem muayenehanelerde anesteziye gerek kalmadan uygulandığından hastanın yatmasına gerek olmadan hasta evine gidebilmektedir.

Biyopsi Sonrası, Rahimden Parça Alındıktan Sonra Hasta Nelere Dikkat Etmelidir?

Rahim içinden yada rahim ağzından biyopsi yapılanlarda 10-15 gün kanama olabilir. Bu doğal bir süreçtir. Çok ciddi bir kanama beklenmez. Sadece leke şeklinde kanama olabilir. Bunun dışında hafif bir kasık ağrısı olabilir. Kötü kokulu akıntı olursa, ateş ve karın ağrısı olursa mutlaka işlemi yapan doktorunuzla irtibata geçiniz. Bazen işlem sonrası rahim içerisinde iltihap olabilir. Yine işlem sonrası enfeksiyon riskini azaltmak için 10 gün boyunca cinsel birliktelikten kaçınılması önerilmektedir.

Rahimden Parça Alındıktan Sonra Duş Alınır Mı?

Rahim parça alma işlemi yapılan kadınların ayakta duş almalarında herhangi bir sakınca yoktur. Ancak vajen içine su kaçırılmaması veya vajen içinin yıkanmaması konusunda dikkatli olunmalıdır. Aksi halde enfeksiyon riskiniz artabilir.

Biyopsi Sonucu Pozitif Ne Demektir?

Biyopsi sonucunda bazen istenmeyen, beklenmeyen veya pozitif diye nitelendirilen sonuçlar gelebilir. Pozitif sonuç demek normal olmayan bir durum var demektir. Ancak bu pozitiflik direkt olarak kanser var gibi düşünülmemelidir. Bazen kanser öncüsü lezyonlar olabilir veya normalden sapmalar görülebilir. Bu durumların çoğu basit yöntemlerle tedavi edilebilir. Ancak bazılarında parça sonucunda kanser hücreleri görülebilir. Bu durumda doktorunuz sizi yapılacak tedavi konusunda bilgilendirecektir.

Patoloji Sonucu Çıkınca Mesaj Gelir Mi?

Patoloji sonucu çıkınca yapıldığı kliniğe göre mesajla bilgilendirme yapılabilir veya sonuç hakkında bilgilendirilebilirsiniz. Biz kliniğimizde alınan parça sonucunda hastayı telefonla bilgilendirmekteyiz. Ayrıca patoloji sonucunu da mesajla kendisine ulaştırmaktayız.

Biyopsi Yapılınca Kanser Yayılır Mı?

Halk arasında bilinenin aksine biyopsi yapılınca kanser yayılmaz. Tıbbi olarak böyle bir durum yoktur. Aksine biyopsi ile kanser tesbit edilen hastalar tedavilerini geciktirir veya ihmal ederlerse yada doktora geç başvurup geç tanı konursa bu durumlarda elbette kanser yayılacaktır. Aksi halde biyopsi ile kanser yayılmaz veya dağılmaz.

Rahimden Parça Alınması Tehlikeli Midir, Yan Etkileri Var Mıdır?

Rahimden parça alınması tecrübeli ellerde tehlikeli değildir. En önemli tehlike işlem sırasında rahmin delinmesidir. Ancak günümüzde kullanılan biyopsi aletleri dikkatli kullanıldığı taktirde rahim delinmesi şansı çok düşüktür. Bunun yanında ikinci en önemli tehlike ise rahim içinin aşırı kazınması durumunda bazen rahim iç zarı zedelenebilir ve rahim içinde yapışıklıklar olabilir. Bu özellikle çocuk isteği olan infertil hastalar için oldukça önemlidir. Gebe kalma şansları azalacaktır. Yine bu durumda adet gören kadınlarda da ise adet düzensizlikleri veya adetten kesilme yaşanabilir. Aşırı parça alınmayan durumlarda genellikle biyopsi işlemi tehlikeli değildir ve zararsızdır.

Rahimden Parça Alındıktan Sonra Kanama Ne Kadar Sürer?

Rahimden parça alındıktan sonra kanama genellikle 7-15 gün arasında akıntı şeklinde lekelenme şeklinde olur. Bunun dışında aşırı ve uzun süren bir kanama beklenmez. Süreyi etkileyecek en önemli faktör parçanın alınma nedeni, nereden alındığı ve nasıl alındığıdır.

Rahimden Parça Alındıktan Sonra Sancı Olur Mu?

Rahimden parça alındıktan sonra hafif bir sancı olur. Şiddetli bir kasık ve karın ağrısı olmaz. Genellikle işlem esnasında hasta hafif bir sancı hisseder. Sancıyı hafifletmek için ağrı kesiciler işlem sonrasında kullanılabilir.

Rahimden Parça Alındıktan Sonra Ne Zaman Adet Görülür?

Rahimden parça alınan kadınlarda parçanın alınma şekli ve miktarı elbette adetin zamanlamasını etkileyebilir. Küçük parça alma işlemlerinde genellikle adet zamanı değişmez. Hasta her zamanki gibi adetini görür. Ancak rahim içinin tamamen kazındığı durumlarda hastanın tekrar adet görmesi yaklaşık bir ayı bulur. Bu zaman içerisinde rahim içi tekrar kalınlaşacak ve adet görmeye hazır hale gelecektir. Bu nedenle bu durumlarda hastanın adet zamanlaması değişebilir. Rahimden parça alındıktan sonra adet gecikmesi de yaşanabilir. Bazen normal zamandan 7-10 gün daha geç adet görebilir. Ancak işlem sonrası 2-3 ay boyunca adet görmezse rahim içinden kaynaklanan yapışıklıklar olabilir. Bu durumda mutlaka doktorunuzla görüşünüz.

Rahimden Parça Alma Fiyatları 2024, Ankara

Rahimden parça alma fiyatı 2024 yılında, Ankara ilinde işlemin yapıldığı merkeze ve nereden nasıl alındığına bağlı olarak değişir. Maliyeti en çok belirleyen elbette alınan parça sayısıdır. Birden fazla alınan parçalarda ücret elbette sayıyla orantılı olarak artacaktır. Yine maliyetlerde yapıldığı merkezde oldukça önemlidir. Muayenehane şartlarında lokal anestezi altında yapılan işlemlerde maliyet daha uygun olurken, hastanede ameliyathanede yapılan işlemlerde ücretler artmaktadır. Doktorunuz işlem öncesinde sizi maliyetler konusunda bilgilendirecektir.