Vajinismus kendiliğinden düzelir mi” şeklinde sorularla sık sık karşılaşılmaktadır. Pekçok vajinismus hastası değişik çekincelerle bu rahatsızlığını doktora gitmeden tedavi etmeye çalışmaktadır. Elbette cinsellik hakkında konuşmak herkes için zordur. Doktor dahi olsa bir yabancıyla konuşmak çok daha zordur. Bu yüzden vajinismus hastalığı olanlar tedaviye gitmek yerine sorunun kendi kendine geçmesini bekler ya da evde tedavi etme çabasına girerler. Fakat maalesef vajinismus kendi kendine geçmez.

Vajinismus bekledikçe düzelmek yerine ilişkiyi daha da çıkmaza sokar. Cinsel ilişki bir süre sonra çiftler için stres kaynağına dönüşür. Sadece ilişki değil, kişide de vajinismusun yarattığı psikolojik problemlerde kendini göstermeye başlar.

Vajinismus problemi yaşayan kişilerin merak ettiği en önemli konulardan biri “vajinismus kendiliğinden geçer mi” sorusudur. Bu sorunun cevabı elbetteki ki vajinismus kendiliğinden geçmez. Fakat bu kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bazılarından destek almadan nadiren geçebilirken genellikle bir uzman görüşüne ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun için kişiye verilecek doğru bilgi ve tedaviler belirlenir. Belirlenen tedavi ve işlemlerden sonra bu problem tıbbi olarak 3 veya 4 gün gibi kısa zaman dilimlerinde ortadan kalkabilir.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus adı verilen problem cinsel ilişki sırasında beraberliğin gerçekleşmemesini sağlar. Cinsel bir beraberlik için erkek penisinin vajinaya girmesi gerekir. Fakat vajinismus bu oluşuma engel olmaktadır. Kadının vajinasının etrafında istemsizce kasılan kaslar penisin girişini engeller. Bu yüzden de beraberlik gerçekleşemez. Bu olay çiftler arasında sorun haline gelmektedir.

Cinsel birleşememe problemine neden olan vajinismus problemi için tıbbi destek almak gerekir. Her birleşememeyi de vajinismus olarak görmek doğru değildir. Vajinismus problemi cinsel istek arzulanmadığı taktirde veya stres yapıldığı taktirde de gerçekleşebilmektedir. Bu türden kaynaklı ise bu problem kendiliğinden geçebilir. Fakat cinsel istek arzulandığı zamanlarda bile cinsel bir beraberlik gerçekleşmeyebilir.

Vajinismus Kendi Kendine Geçer mi?

Vajinismus istemsiz ve kendi kendini tekrarlayan bir hastalık olduğundan, uygun şekilde tedavi edilmezse kendi kendine çözüme ulaşmaz. Vajinismusla tetiklenen ağrı, genelde süresiz olarak devam eder ve kadın vajinal açıklığın çevreleyen pelvik taban kasları kontrol altına alıp üstesinden gelmedikçe durum daha da kötüye gider. Bir kadın istese de vajinismus tedavisi kendi iradesiyle gerçekleştiremez. Mutlaka profesyonel bir yardım alması gerekecektir.

Vajinismus Neden Olur?

Cinsel beraberliğe engel olan bazı nedenler vardır. Bu nedenlerden kaynaklı vajinadaki kaslar istemsizce kasılabilir ve birleşme gerçekleşmeyebilir.

Nedenleri şunlardır:

• Kişinin cinsel beraberlik için hazır olmaması
  • Kişinin cinsel beraberliği arzulamaması
  • Kişinin cinsel istismara ve tacize uğraması
  • Vajina bölgesine alınan fiziksel darbeler veya travmalar
  • Mantar enfeksiyonları
  • Jinekolojik hastalıklar
  • Zor ve tehlikeli doğumlar
  • Kişide yer alan anksiyete bozukluğu
  • Yoğun derecede stres ve kaygı
  • İlk cinsel ilişkilerde genellikle korku ve ağrı duyacağı hissine kapılmak
  • Karşılıklı olarak kişilerde güvensizlik hissi
  • Şiddet görmüş ve aile içi şiddete tanık olunduysa
  • Cinsel hazzı karşılayamama korkusu
  • Kontrolü kaybetmekten korkmak

Bu gibi nedenlerden dolayı kişilerde vajinismus adı verilen olaya sıklıkla rastlamak mümkündür. Nedenler ortadan kaldırıldığı taktirde sağlıklı bir cinsel beraberlik gerçekleşmiş olacaktır. Aksi taktirde sertleşen penis vajina içerisine giremez ve böylelikle birleşme gerçekleşemez.

Vajinismus Kendi Kendine Nasıl Yenilir?

Vajinismus kendi kendine yenilmesi zor bir hastalıktır. Mutlaka vajinismus uzmanı bir doktordan yardım almak faydalı olacaktır. Hasta kendi kendine değil ancak doktorunun önerilerini ve ev ödevlerini titizlikle yapacak olursa vajinismusu yenebilir.

Cinsellik, hem kadın hem erkek için önemlidir. Düzenli bir cinsel hayat birlikteliğin devamı için oldukça önemlidir. Vajinismus tedavisinin sonucunda, vajinismustan tamamen iyileşmek ve acısız cinsel birleşmenin gerçekleşmesi mümkündür.

Primer ve Sekonder Vajinusmus Nedir? Kendiliğinden Geçer mi?

Vajinismusun genel nedeni stres ve korkudur. Psikolojik olarak yetememek duygusu ve cinsel ilişki sırasında acı duymak gibi etkenlerden korkulur. Genellikle daha önce aktif bir cinsel hayatı olmayan kişiler bu problemi daha sık yaşarlar. Buna primer vajinismus adı verilir. Kişi psikolojik olarak iyi hissettiği taktirde ilişkinin gerçekleşmemesi için bir engel yoktur. Nadiren kendiliğinden geçebilir. Bunun için eşlerin karşılıklı sabırlı olması gerekir.

Birbirlerine güven vermelidirler. Sekonder vajinismusun nedenleri arasında da stres yer alabiliyor. Sekonderde genellikle aktif bir cinsel beraberliği olan fakat sonradan bazı nedenlerden kaynaklı ilişkinin gerçekleşmemesidir. Bu durum bazı vajinal enfeksiyonlardan veya hastalıklardan kaynaklı olabilir. Bunun için bir doktora başvurmak en doğru seçenek olacaktır.

Vajinismus Tedavisi Var Mıdır? Nasıl Tedavi Edilir?

Tedavi için en önemli husus nedenin bilinmesi ve araştırılmasıdır. Bunun için eşlere birtakım sorular yöneltilir. Stres ve anksiyete durumları mevcutsa ilk olarak buna uygun bir tedavi plânı hazırlanır ve bu problem ortadan kaldırılır. Eşler arası cinsel terapilere katılım önerilir ve bu konuda bilgiler verilir. Vajina ağzını rahatlatacak egzersizler önerilir ve uygulanması istenir.

Vajina bölgesine uygulamalar önerilebilir. Mantar gibi enfeksiyonlar tespit edildiği taktirde uygun bir tedavi işlemi ile enfeksiyon nedeni ortadan kaldırılır. Eşler kendi kendine bu problemle başa çıkmayabilir. Sık sık denen ve başarısız olan eylemler eşlerin birbirinden soğumasına neden olabilir. Bu yüzden vajinismus probleminin kendiliğinden geçmesi beklenmemelidir.

Vajinismus Tedavisinde Başarı Oranı Yüksektir.

Neyse ki, vajinismus tedavisinin başarı oranı yüksektir. Birçok terapi yöntemi vajinismusun ortadan kaldırılmasında kullanılmaktadır. Vajinismus sonsuza kadar sürmez.

Merak etmeyin yalnız değilsiniz. Vajinismus hastalığını tek başınıza yenmek zorunda değilsiniz. Vajinismus Ankara doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş her zaman yanınızdadır.

Vajinimus hastalığında hastadaki vajinismus derecesine göre değişmekle birlikte genellikle 1-3 seansta kesin ve kalıcı çözüme ulaşılır. Ankara vajinismus tedavisi ve Ankara vajinismus tedavi ücretleri 2024 detayları için bize her zaman ulaşabilirsiniz.