Tüp bebek tedavisi normal yollarla gebe kalamayan hastalardan aşılama tedavisi için uygun olmayan hastalara veya aşılama yapılmasına rağmen gebelik sağlanamayan hastalara uygulanan bir tedavi yöntemidir. Tüp bebek tedavisinin uygulandığı nadir başka hasta grupları da mevcuttur. Dilerseniz şimdi tüp bebek tedavisi kimlere uygulanır konusunu daha detaylı bir şekilde inceleyelim.

İsteyen herkes tüp bebek yaptırabilir mi?​

İsteyen herkes tüp bebek yaptırabilir. Ancak doğru olanı kimde tüp bebek gerekiyorsa onda uygulamaktır. Şu anda ülkemizde tüp bebek uygulaması ile ilgili mevzuatta isteyen herkesin tüp bebek yaptırmasına engel bir durum yoktur. Tek şart kadın ve erkeğin resmi nikahlı olması gereklidir. ( Okuyabilirsiniz >>> https://jinekologankara.com/tup-bebek-tedavisi-isteyen-herkes-yaptirabilir-mi/)

Tüp bebek kimlere uygulanır?

Tüp bebek tedavisi aşağıdaki durumlarda uygulanır:

• Normal yollarla gebe kalamayan kişilerde aşılama tedavisi uygun değilse,
  • Aşılama yapılan kadınlarda 3-6 denemede gebelik elde edilememiş ise,
  • Daha önce tüpleri bağlanmış ve açılmasının avantaj sağlamayacağı durumlarda,
  • Erkeklerde ileri derecede sperm sayısında düşüklük yada sperm kalitesinde bozulma varsa,
  • Genetik geçişli hastalıkları olanlarda hastalıksız embriyo seçimi amacıyla,
  • Rahim kanseri veya herhangi bir kanser nedeniyle rahminin alınması gereken erken evre kanserlerde ameliyat öncesi hızlı bir gebelik elde etmek amacıyla,
  • Yumurtalık yetmezliği olan kadınlarda,
  • Yaşı 35 yaş üstünde olan ve özellikle 38 yaş üzerindekilerde yumurtalık kapasitesi düşük olan hastalarda vakit kaybına neden olmamak amacıyla tüp bebek tedavisi uygulanabilir.

Tüp Bebek Kimlere Uygulanmaz?

Şu andaki mevzuata göre ülkemizde resmi nikahı olmayan çiftler tüp bebek tedavisi yaptıramaz. Dini nikahlı dahi olsa tüp bebek tedavisi yaptırmaları mevzuata göre mümkün değildir. Yine bir başka kadının yumurtasını (oosit donasyonu) yada bir başka erkeğin spermini (sperm donasyonu) kullanarak tüp bebek tedavisi yaptırmak ülkemizde yasaktır. Ayrıca tüp bebek tedavisi yapılan kadınlarda bebeğin cinsiyetini seçerek çiftlerin istediği cinsiyetteki embriyonun transfer edilmesi de ülkemiz de yasaktır. Evli olmayan bayanlar ileride evlendiğinde kullanmak üzere yumurtalarını toplatamazlar. İstisnası over yetmezliği olan yada kanser tedavisi görecek kadınlarda çıkarılacak bir heyet raporu ile bu kadınların yumurtaları toplanarak saklanabilir.

İlaçsız tüp bebek kimlere uygulanır?

İlaçsız tüp bebek tedavisi özellikle tedavi sırasında kullanılan ilaçlara hassasiyeti olanlarda kullanılabilecek bir yöntemdir. Tüp bebek ilaçları bazı hastalarda vücutta ve özellikle akciğerlerde aşırı sıvı birikimi ve buna bağlı olarak hayati risk oluşturabilir. Bu hastalarda ilaçsız tüp bebek yada çok düşük dozlu protokoller kullanılmalıdır. Yine kanser nedeniyle bu ilaçların kullanılamayacağı kadınlarda da bu yöntem tercih edilir. Tüp bebek tedavisine oldukça zayıf cevap veren over yetmezliği olan kadınlarda da bazen ilaçsız tüp bebek uygulamaları kullanılabilir.

Mini tüp bebek kimlere uygulanır?

Mini tüp bebek tedavisi, ilaçsız tüp bebek tedavisi uygulanan hastalara uygulanabilir. Bu noktada çok düşük dozlarda ve daha az sayıda enjeksiyon yapılarak kendiliğinden gelişmeye başlayan yumurtanın desteklenmesi sağlanır. Bu yumurta aspire edilerek tüp bebek tedavisi bu yumurta üzerinden devam eder.

Genetik tüp bebek kimlere uygulanır?

Genetik tüp bebek tedavisi adı verilen preimplantasyon genetik tanı (PGD) tek gen hastalığı olan çiftlerde sağlıklı embriyonu tesbit ederek gebelikte bebekte genetik rahatsızlığın önüne geçmek için kullanılır. Bunun yanında daha önce tekrarlayan tüp bebek başarısızlığı olan, tekrarlayan düşükleri olan kadınlarda da kullanılabilir. Yine daha önce anomalili bebek doğuran kadınlarda da genetik tüp bebek tedavisi uygun olacaktır.

Tüp bebek tedavisi konusunda bilgi ve randevu almak için bize ulaşabilirsiniz. Ankara tüp bebek doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş alanlarındaki bilgi ve tecrübeleriyle sizi her zaman aydınlatmaya devam edeceklerdir. Ankara tüp bebek fiyatları için bizi hemen arayınız…