Tüp bebekte düşük riski elbette vardır. Aslında, doğal gebeliklerde düşük yapmak kadar yaygındır. Yaşı ileri olan kadınlar sıklıkla IVF denediğinden, düşükler ne yazık ki onları hayal kırıklığına uğratabilir. 30 yaşında, beş gebelikten biri düşükle sonuçlanır. 42 yaşında, bu oran ikide bire kadar yükselmektedir. Bu iç karartıcı kısım. Şimdi iyi haber. Bazı kadınlarda tüp bebek tedavisi düşük yapma riskini azaltabilir. Seçilmiş hasta grubunda, IVF sonrası düşük yapma şansınızı düşürmek mümkündür.

Tüp Bebek Tedavisi Öncesi Risk Analizi Düşük Riskini Azaltabilir.

Tüp bebek hastası olarak, tedaviden önce hormon testi yaptırmalısınız. Bazı klinikler, yalnızca yumurtalık kontrollerini (FSH, LH ve AMH) tercih ederek, TSH testini bazen gözden kaçırmaktadır. Anormal TSH seviyeleri ile düşük yapma arasında bir bağlantı vardır. Yumurta alımından en az bir ay önce başlanan ilaç, anormal tiroit düzeylerini düzeltebilir. Yine düşük riskini arttıran diğer nedenler de bir kadın doğum uzmanı muayenesi ile ekarte edilebilir.

Tüp Bebek Öncesi Histeroskopi Düşük Riskini Azaltır mı?

Gözden kaçan bir başka IVF öncesi prosedür, histeroskopidir. Düşüklerin tekrarlayan hale gelmesini beklemeyi tercih eden doktorlar ve klinikler olmakla birlikte IVF öncesi histeroskopi yapılmasını öneren kliniklerde mevcuttur. Rahimde büyüme, tıkanma ve hasar şaşırtıcı derecede yaygındır. Farkında bile olmadan bu anormalliklerden dolayı geçmişte düşük yapmış olabilirsiniz. Bu nedenle özellikle tekrarlayan düşükleri olanlarda yada implantasyon başarısızlığı olanlarda tüp bebek öncesi histeroskopi mutlaka yapılmalıdır. Elbette her tüp bebek hastasına rutin histeroskopi ameliyatı yapılması şu anda önerilmemektedir.

Tüp bebek tedaviniz için para ödüyorsunuz ve ilk seferde başarılı olmak istiyorsunuz. Ancak başarılı olamadınız. Ultrasonda gözden kaçan bir rahim anormalliği olabilir. Bu nedenle şüphel, ultrason görüntüsü olanlarda rahim anormalliklerinin tesbitinde histeroskopi oldukça faydalıdır. Histeroskopi, rahîm problemlerini tespit etmede ultrason taramasından daha iyidir. Aynı senasta tesbit edilen anormallikler de düzeltilmektedir.

Tüp Bebek Tedavisi Sonrası Progesteron Uygulaması Düşük Riskini Azaltır.

Tüp bebek tedavisi sonrası, hamileliğinizi sürdürmek için progesteron alacaksınız. Bunlar hap, peser, jel veya enjeksiyon şeklinde mevcuttur. Vajinal progestan süper etkilidir ve transfer sonrası kanama yaşarsanız ayarlanması en kolay formattır. Bunlar ve kas içi enjeksiyonlar, düşüklere karşı korunmak için en iyi progesteron formatları olabilir.

Tüp Bebekte Düşük Riski Azaltılabilir mi?

Tüp bebekte düşük riski genellikle fark edilebilir bir nedeni yoktur. Bu sağlıklı olmanın önemli olmadığı anlamına gelmez. Tedavinizden en az üç ay önce, her iki partner de bir sağlık rejimine başlamalıdır. Sigarayı ve alkolu mutlaka bırakmalısınız. Ölçülü şekilde düzenli egzersiz yapınız. Fazla kilolarınızdan mutlaka kurtulunuz. Bol meyve ve sebze içeren dengeli bir diyet yapınız. Mutlaka tüp bebek tedavisine başlamadan önce tüp bebek uzmanı ile görüşerek kullanmanız gereken ilaçlar konusunda bilgi alınız.

Tüp bebek doktorlarımız hakkında bilgi almak için aşağıdaki linklerden sitelerimize de ulaşabilirsiniz.

Doç. Dr. Nermin Köşüş >>>>>>  www.drnerminkosus.com

Doç. Dr. Aydın Köşüş >>>>>>>www.aydinkosus.com