Miyom tedavisi günümüzde açık ayada kapalı ameliyat ile yapılmaktadır. Büyük miyomlarda ameliyat tedavisi ön planda iken küçük miyomlarda daha çok takip tedavisi uygulanır. Miyomlarda ilaç tedavisi genellikle eşlik eden kanama problemini tedavi etmek için kullanılır. Peki, miyomlar ilaçla küçülür mü, miyomlar ilaçla tedavi edilir mi, bu konulara birlikte göz atalım.

Miyomların kesin tedavisi cerrahidir. Hastada aşırı kanama ya da ağrı yapan miyomların tedavisinde ameliyat her zaman kesin çözümdür. Miyomlarda ilaç tedavisi genellikle zaman kazanmaya, hastaların şikayetlerini azaltmaya yönelik tedavilerdir. Tedavi sırasında elbette miyomlarda hafif küçülme de görülebilir.

Miyom tedavisinde hangi ilaçlar kullanılır?

Miyomlarda ilaç tedavisi olarak en sık kullanılan tedaviler, progesteronlar ve doğum kontrol haplarıdır. Bu ilaçlar miyomların neden olduğu aşırı kanamaları azaltarak hastanın kan kaybını önler. Miyomlarda hafif bir küçülme olabilir ancak ilacın bırakılması akabinde kısa sürede tekrar eski büyüklüğüne ulaşacaktır.

Miyom küçültücü ilaçlar arasında GnRh analoğu adı verilen bazı hormonal ilaçlar da kadının östrojen üretimini azaltarak suni menopoza neden olur. Östrojen eksikliğine bağlı olarak 3-6 aylık ilaç kullanımında miyomlarda %30’luk bir küçülme olur. Özellikle submüköz miyom adı verilen, 3 cm ve üzerindeki miyomlarda histeroskopi ameliyatı öncesi 1-3 aylık GnRh analoğu tedavisi ile miyomlar küçültülürken aynı zamanda kadının kanaması azaltılır. 3 cm altına kadar küçülen miyomlarda histeroskopi ameliyatı dara rahat uygulanabilmektedir. Ancak bu ilaçların 6 ay ve daha uzun süre kullanılması kadınlarda kemik erimesine neden olabileceğinden 6 aydan daha uzun süre kullanılması önerilmemektedir.

Yine miyomları küçültmek ve kanama problemini azaltmak için Mirena adı verilen rahim içi araçlar kullanılabilir. Bunlarda progesteron hormonu salan spirallerdir. Bu sayede kanamayı azaltırken bir taraftan da özellikle büyük miyomlarda hafif küçülmeye neden olabilir.

Miyom tedavisinde kesin çözüm var mıdır?

Miyomların tedavisinde ilaç tedavisi maalesef kesin çözüm değildir. Özellikle ameliyat olmaktan çekinen ya da ameliyat olması sakıncalı olan kadınlarda, kanama problemini azaltmak için kullanılan tedavi yöntemleridir. Miyomlar ilaç tedavisi ile küçülmekle birlikte miyom tedavisinde kesin çözüm elbette miyom ameliyatıdır. Miyom ameliyatı açık ya da kapalı miyom ameliyatı şeklinde yapılabilir. Miyomların ilaçla tamamen küçüldüğü ya da yok edildiği gibi haberlere itibar etmeyiniz. Özellikle büyük miyomları olan kadınlar miyomlar ilaçla küçülür mü diye uzun süre beklemesinler. Miyomunuz varsa bu konuda tecrübeli bir kadın doğum uzmanı ile görüşmeniz için sizleri de Ankara jinekoloji merkezimize bekliyoruz.

Miyom tedavisi Ankara detayları için diğer sitemizi de inceleyebilirsiniz.