Miyom ameliyatı, rahimde bulunan hastada aşırı kanama ve ağrı gibi problemlere neden olan iyi huylu tümörlerin çıkarılmasıdır. Miyom ameliyatının süresi, ameliyat miyomun yerine, büyüklüğüne, sayısına ve hastanın yaşına göre değişir. Yine miyom ameliyatı kapalı ameliyat adı verilen laparoskopik yöntemle yapılabileceği gibi robotik cerrahi ile de yapılabilir. Miyomların yerleşim yerine göre ameliyat vajinal yoldan yapılabileceği gibi aynı zamanda histeroskopi ameliyatı ile de yapılabilir. Tüm bu faktörler miyom ameliyatının ne kadar süreceğini belirler. Peki “miyom ameliyatı ne kadar sürer” dilerseniz bu konuyu inceleyelim.

Açık ve Kapalı Miyom Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Miyom ameliyatının kaç saat süreceği, miyomların büyüklüğüne, sayısına ve yerleşim yerine göre değişir. Intramural miyom adı verilen rahim kas tabakası içindeki miyomlar açık ameliyat, kapalı ameliyat ya da robotik cerrahi ile çıkarılabilir. Sadece tek miyom olan vakalarda açık ameliyat süresi 30-45 dakika arasında iken, laparoskopik ve robotik yöntemler 1-2 saat civarında sürer. Ancak miyom sayısı fazla olanlarda miyom sayısı ile paralel olarak ameliyat saatleri elbette artacaktır. Ameliyat sırasında kanama, yapışıklık gibi problemlerde bu süreler saatler ya da dakikalar şeklinde doğal olarak ameliyat süresine eklenecektir.

Histeroskopi İle Miyom Alınması Ne Kadar Sürer?

Histeroskopik miyom ameliyatı süresi, miyomun büyüklüğüne göre değişir. 1 cm ve altı miyomlarda 30 dakika sürerken, 1 cm üstü miyomlarda bu süre büyüklükle paralel olarak artacaktır. 3 cm.lik submüköz miyomlarda yapılacak histeroskopi süreleri oldukça uzun olabilir. Hatta bazen bu hastalarda 2 seans histeroskopi ameliyatı yapmak gerekebilir.

Alttan Vajinal Miyom Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Vajene sarkan miyomlarda ise alttan vajinal ameliyat ile yapılabileceği gibi histeroskopik yöntemlerle de yapılabilir. Saplı miyomlarda eğer sap ince ice miyom torsiyone edilerek vajinal yoldan çıkarılabilir ve bu ameliyat yaklaşık 10-15 dakika sürer. Ancak kalın saplı miyomlarda histeroskopi ile çıkarılması gerekeceğinden saplı olanlarda süre genellikle 30 dakika civarındadır.

Çok Sayıda Miyomu Olanlarda Ameliyat Kaç Saat Sürer?

Miyom ameliyatı süresini belirleyen en büyük etken elbette miyom sayısıdır. Özellikle patates çuvalı tarzında çok sayıda miyomu olanlarda 15-20 adet irili ufaklı miyomlar açık miyom ameliyatı ile çıkarılabilir. Bu hastalarda açık miyom ameliyatı süresi 2-3 saati bulabilir. Özellikle çocuk isteği olanlarda ve yaşı ileri olmasına rağmen rahmin alınmasını istemeyen kadınlarda bu ameliyatlar gerçekleştirilir. Elbette bu noktada ameliyat süresinden ziyade ameliyatın başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi ve hastanın sağlıklı bir şekilde evine gönderilmesi en sevindirici durumdur.

Miyom Ameliyatında Kaç Gün Hastanede Yatırılır?

Miyom ameliyatı açık şekilde yapılacak olursa hastanın hastanede 2 gün yatırılması gerekir. Bazen hastanede yatma süresi uzayabilir. Bu tamamen hastanın ağrı eşiği ile alakalıdır. Bazen de ameliyat sonrası beklenmeyen problemler nedeniyle hastanın hastaneden taburcu edilme süresi gecikebilir. Laparoskopik ameliyatlarda hastanede hasta genellikle 1 gün yatılırır. Histeroskopik miyom ameliyatında ise aynı gün hatta 4-6 saat sonra evine gönderilir. Hastanede yatmasına genellikle gerek kalmaz. Vajinal yoldan yapılan miyom ameliyatlarında da genellikle aynı gün taburcu edilir.

Miyom ameliyatı fiyatları için bizimle mutlaka iletişime geçiniz.