8. Haftalık Gebelikte Annedeki Değişiklikler Nelerdir?

8 haftalık gebelikte rahim portakal büyüklüğüne ulaşmıştır. İdrar torbasına bası yapmasından dolayı gebelerde sık idrara çıkma şikayetleri mevcuttur. Annelerde hormonal değişikliklere bağlı sivilcelenme ve yağlı cilt şikayetleri bu dönemde artsa da genelde 3 aydan sonra şikayetler azalacaktır. Uykuya aşırı eğilim, yorgunluk hissi, unutkanlık, göğüslerde dolgunluk, sık idrara çıkma ve karında aşırı şişkinlik gibi hamilelik belirtileri bu haftalarda da devam etmektedir. Bu haftada yükselmiş olan melatonin hormonu etkisiyle göğüs uçlarında, yüzde, karında kahverengi lekeler oluşabilir. Bunların büyük çoğunluğu gebelik sonrasında geçecektir.

8 Haftalık Gebelikte Bebekteki Değişiklikler Nelerdir?

8.Gebelik haftasında bebeğin boyu 1.5-2 cm civarındadır. Bebeğimiz bir taraftan büyürken bir taraftan da organ oluşumları devam ediyor. Bu haftada göz çukurları ve retinadaki sinirler gelişmeye başlar. Burun ve kulaklar şekillenmeye başlar. Kalbin içinde aort ve akciğere giden kanallar gelişmektedir. Fetüs kalp atımları 140-150 /dakikadır. Bronşlar dallara ayrılmaya başlar. Ayak parmakları artık bu haftada oluşmuştur. İlk vücut hareketleri 7.gebelik haftasının ortasına doğru başlar. 8-9.haftalarda el, ayak ve diz eklemleri hareket etmeye başlar. El parmakları arasında hala perde vardır. Dil, dudak, diş ve damak yapıları bu haftanın sonuna doğru oluşacaktır. Gözün lensleri, bağırsaklar ve pankreas da yavaş yavaş belirgin hale gelmeye başlar. İskelet sistemi kıkırdak şeklinde olup bu haftanın sonundan itibaren kemikleşmeye başlayacaktır. Dalak ve karaciğer gelişmeye başlar. Beyin gelişmesi hızla devam etmektedir. Hipofiz bezi bu haftalarda gelişmeye başlar. Bu haftada cinsiyet tahmini yapılamaz çünkü henüz cinsiyet oluşumu tamamlanmamıştır. Gebelik hesaplama ile haftanızı daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.

8 Haftalık Bebek Kendiliğinden Düşer Mi?

Bu haftalar düşük riskinin yüksek olduğu haftalardır. Bu nedenle bu haftalarda mümkün olduğunca istirahat etmeli, ağır egzersizlerden uzak durulmalıdır. 8 haftalık gebelikte kanama ya da şiddetli kasık ağrısı düşük belirtisi olabilir. Bu durumlarda mutlaka doktorunuza danışınız.

Yine bu haftalarda her türlü kimyasal maddelerden, X ışınlarından, sigara ve alkolden uzak durmalıyız. Doktorumuzun önerileri doğrultusunda beslenmeye devam etmeliyiz. Folik asit takviyesini bu haftadan sonra bırakabiliriz. Çünkü artık nöral tüp dediğimiz yapı gelişimini tamamlamıştır. Yine bu haftada plasenta dediğimiz yapı gebeliğin devamı için gerekli olan östrojen ve progesteron hormonlarının salınımına başlamıştır. Bu haftaya kadara korpus luteum denen yumurtalıklardaki yapı bu işlevi görmekteyken artık işlev plasentaya geçmektedir.

Hamileliğin 8. haftasında vitamin ve mineral takviyelerini almaya başlamış olsanız dahi, beslenmenize daha fazla özen göstermelisiniz. Gebelikte beslenme ile ilgili olarak katı diyetlerin uygulanması hastayı strese sokacaktır. Bu stres gebelik takibi boyunca hastada olumsuz duygulara neden olacaktır.

Bu dönem embriyoda organ gelişiminin devam ettiği dönemdir. Bu nedenle doktorunuzun bilgisi olmadan herhangi bir ilaç kullanmayınız. Bebeğinize zarar verebilecek her türlü uygulamalardan kaçınınız. Alkol, uyuşturucu ve sigaradan uzak durunuz.

8 Haftalık Gebelikte Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Gebelikte folik asit kullanımını ihmal etmeyiniz. Gebelikte ideal kilo alımı açısından doktorunuzun tavsiyelerine uyunuz. İlk 3 aylık dönemde 1-2 kilo almanız tavsiye edilir. Çiğ etle yapılan salam, sosis, sucuk, pastırma gibi yiyecekler tüketmeyelim ya da iyice pişirildiğinden emin olalım. Katkı maddesi içeren besinler tüketmeyelim. Çay, kahve ve kolayı mümkün olduğunca içmeyelim. Beslenme konusunda eğer fazla kilo alıyorsanız gerekirse bir diyetisyenden yardım alabilirsiniz.

8 Haftalık Gebelikte Karın Belli Olurmu?

8 haftalık gebelikte bebek anne karnında pelvistedir. Bu nedenle bu haftalarda annenin karnı henüz belli olmaz. Bu nedenle göbek çıkmaz.