Tüp Bebek Nedir?

Tüp bebek nedir sorusunun cevabı elbette tüpte geliştirilen bebek değildir. Tüp bebek (IVF) denince insanların ilk aklına gelen bir deney tüpünün içinde duran bebek olsada, aslında burada bahsedilen, laboratuvar ortamında anne ve baba adaylarından alınan üreme hücrelerinin birleştirilerek döllenmenin gerçekleştirilmesidir. Dünyanın ilk başarılı tüp bebek uygulaması 1978’de İngiltere’de yapılmıştır. Böylece üreme tıbbı açısından bir çığır açılmış ve 30-40 yıl öncesinde çocuk sahibi olması imkansız gibi görünen pek çok kişi tüp bebek yöntemi sayesinde gebe kalabilmiştir. Günümüzde tüp bebek yöntemi sadece gebelik için değil, bazı genetik hastalıkları bulunan çiftlerde hastalığı taşımayan embriyoların elde edilmesi, nakil gereken durumlarda genetik olarak benzer kardeşlerin gebeliğinin sağlanmasında kullanılmaktadır. Günümüze kadar yaklaşık 6 milyon bebeğin IVF teknolojisi ile dünyaya geldiği tahmin edilmektedir.

Tüp Bebek Nedir ve Nasıl yapılır?

Anne adayından ilaçlar yardımıyla geliştirilerek elde edilen sağlıklı yumurtalar ultrasonografi eşliğinde toplanır (yumurta toplama) ve babadan alınan spermlerle laboratuar ortamında birleştirilerek döllenmesi sağlanır. Her yumurta için 50.000-100.000 sperm alınarak aynı kaba koyulur. Aynı kaptaki spermlerden 1 tanesinin yumurtanın içine girerek döllenme işleminin gerçekleştirmesi beklenir. Daha sonra döllenmiş yumurta hücreleri bölünerek embriyoyu geliştirir. Tüp bebektedavisinde embriyolar her gün kontrol edilerek 2-5 gün laboratuar şartlarında büyümeleri sağlanır. Daha sonra gelişen embriyolar rahim içerisine yerleştirilir (embriyo transferi).

Tüp Bebek Kimlere Uygulanır?

Tüp bebek tedavisi normal yollarla yada aşılama tedavisi ile gebe kalamayan çiftlere uygulanan bir tedavi yöntemidir. Erkekte sperm problemi olanlarda eğer aşılama tedavisinde şansı düşükse direkt olarak tüp bebek tedavisine geçilir. Yine kadında tüpleri tamamen kapalı olanlarda tüp bebek tedavisi dışında gebelik şansı yoktur. Aşılama tedavisi yapılan kadınlarda 3 aşılamaya rağmen başarı elde edilemezse, ailede genetik geçişli hastalık olanlarda da tüp bebek tedavisi daha uygun bir seçenek olacaktır.

Tüp Bebek Tedavisinde Mikroenjeksiyon

Mikroenjeksiyon (ICSI) tedavisinde ise, standart tüp bebek tedavisinden farklı olarak her bir yumurtanın içine bir sperm özel bir mikroskop altında enjekte edilir ve embriyoların gelişimi için beklenir. ICSI genellikle şiddetli erkek kısırlığında uygulanır. Böyle erkeklerde sağlıklı sperm sayısı çok düşüktür veya menide hiç sperm olmamasına karşın, testislerden cerrahi yolla sperm elde edilir. Anne adayının yaşının 38’den fazla olduğu, az sayıda yumurta elde edilen, standart tüp bebek tedavisiyle döllenme yada gebelik elde edilemeyen çiftlerde de uygulanır.

Ankara Tüp Bebek Merkezleri ve Fiyatları

Ankara Çankaya ilçesi Çukurambar semtindeki merkezimizde tüp bebek tedavisi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara tüp bebek fiyatları 6.000 – 10.000 tl arasında değişmektedir. Ankara Tüp Bebek Merkezleri ve Fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.