Hamilelikte D vitamini kullanımı zararlımı” şeklinde sorular internette oldukça sık olarak sorulmaktadır. Hamilelikte D vitamini elbette zararlı değildir. Dilerseniz gebelikte D vitamini kullanımından bahsedelim.

Hamilelikte D Vitamini Kullanımı

Hamilelikte D vitamini kullanımı tedavisinin hamileler üzerinde hiçbir zararı yoktur aksine birçok faydası bulunmaktadır. D vitamini önemi, son 20 yıldır daha önemli bir yere sahip olmuştur. Çünkü ozon tabakasında olan yıpranma sebebi ile, güneş koruyucularını kullanma eğilimimiz artmıştır. Bu da asıl D vitamini üreticisi olan güneşten yeterince faydalanamamamıza yol açmıştır. Hamilelikte D vitami seviyesi düşük olanlara hamilelikte D vitamini kullanımı önerilmektedir.

D vitamini az sayıda gıdada ve az miktarda bulunduğu için beslenme yoluyla vücudun ihtiyaç duyduğu miktarı tamamlamak oldukça zordur. Bu alanda yapılan çalışmalar ortalama bir kişinin D vitamini ihtiyacının sadece %20’sini besinler aracılığıyla aldığını göstermiştir.

Hamilelikte D Vitamini Eksikliği

Gebelik esnasında olan D vitamini eksikliğinde , annelerde yorgunluk , halsizlik gibi belirtiler olmakla birlikte asıl sorun , yeni doğan bebekte D vitamini eksikliği ile karşılaşıp karşılaşmayacağımız sorunudur. Ayrıca yetersiz rahim kasılmaları yaratabileceğinden , D vitamini eksikliği olan hamilelerde sezaryen oranlarının arttığı tespit edilmiştir.

D vitamini eksikliğinde hamilelerin kemikleri için en önemli risk; kemiklerin yumuşaması ve kolay kırılabilir hale gelmesidir. Ayrıca, D vitamini eksikliğinde annede tansiyon yüksekliği veya erken doğum gibi rahatsızlıklar meydana çıkabilir. D vitamini seviyesi ortalama 10 mg altına düşmediği sürece çok açık bir sorun ortaya çıkmamaktadır.

Bebekte D Vitamini Eksikliği

Eğer bebekte D vitamini eksikliği ile karşılaşılırsa , eksikliğe bağlı olarak ortaya çıkan kemiklerde zayıflık , kalsiyum seviyesinin düşüklüğüne bağlı olarak nöbet gibi birtakım hastalıklarla karşılaşılabilir.

Gebelikte D Vitamini Ampul Kullanımı Nasıl Yapılır?

Gebelikte D vitamini ampül kullanımı genellikle D vitamini seviyesine göre belirlenir. Günlük dozlarla başlanarak daha sonra haftalık, 15 günlük ve aylık dozlara geçilebilir.

Fakat , günümüzde D vitaminin önemi artmakta ve birçok toplum gebelere D vitamini takviyesi önermektedir. Günümüzde devletimizin yürüttüğü birçok uygulama da bulunur. Piyasada bulunan D vitamini ampullerinden, haplarından, dil altı hapları yada ağız içi D vitamini spreylerinden gebelikte kullanılabilir.

Hamilelikte Devit 3 Kullanımı

Hamilelikte Devit 3 damla kullanılabilir. Günlük 9-15 damla arasında kullanılabilir. Gebelikte D vitamini seviyesine göre doktorunuz ne süze ile kullanacağınıza karar verecektir. Bu D vitamini takviyesi de gebelerin günlük D vitamini ihtiyacını karşılayacaktır. Destek verilen gebeler kalsiyum yüksekliği bulguları açısından mutlaka uyarılmalıdır. Gebelikte D vitamini fazlalığında iştahsızlık, bulantı , çok idrara çıkma ve çok su içme gibi belirtiler olabilir.

Hamilelikte D vitamini kullanımı zararlı değildir

D vitamini eksikliği olanlarda gebelikte D vitamini ampülleri yada Devit 3 damlaları güvenle kullanılabilir. Ancak ilaç desteği her zaman en son seçenek olmalıdır. Ülkemiz gibi bol güneş alan bir ülkede mutlaka öncelikle güneşli, açık havada yürüyüşler önerilmelidir. Buna rağmen ihtiyaç olan gebelerde D vitamini ilaçları kullanılmasında sakınca yoktur.

Gebelik takibi konusundaki makalemizi okumak için tıklayınız….

Gebelikte D Vitamini kullanımı ile ilgili sağlık bakanlığına ait saglik.gov.tr adresindeki makaleyi de okuyabilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara ili Çankaya ilçesinde Çukurambar semtindeki merkezimizde jinekolog doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara doğum paketlerimiz hakında bilgi almak için bize mutlaka ulaşınız.