Çiftler aşılama öncesi yapılması gerekenler konusunda bilgi sahibi olmalıdırlar. Aşılama öncesi çiftlerin uyması gereken kurallar ve aynı zamanda yapılması gerekenler vardır. Erkeğin kesinlikle 48 saat boyunca alkol almaması gerekiyor. Çünkü erkeğin üreme sistemini etkileyecek hiç bir tür ilacı alkolü almaması gerekir. Çünkü bu gibi noktalara dikkat edilmezse üreme sisteminde azalma ve aynı zamanda da kalitesini de etkileyecektir. Bunların enfeksiyonlara da neden olduğu biliniyor. Eğer sizler de aşılama dönemindeyseniz bu gibi etkenlere dikkat etmeniz gerekir.

Çünkü bu aşılama tedavinizi olumsuz bir şekilde etkileyebilir. Aşılama işlemi tedavisinden önce kadının genital bölgesine herhangi bir krem sürme gibi bir girişiminin olmaması gerekiyor. Bu süreç için 48 saat de veriliyor. Bu süre içerisinde gerçekleşmemesi gerektiği söyleniyor. Çünkü bu kremler aşılama işlemi sırasında enfeksiyona sebebiyet verebilir. Bunlar aşılama öncesinde yapılması ve uyulması gereken bazı kurallardır. Eşler tedavilerine başlamadan önce kesinlikle akıllarında olan soruları sormaları gerekir. Herhangi bir risk oluşturmamak adına işlem öncesi bu kurallara dikkat edilmesi gerekir.

Aşılama Nedir?

Aşılama tedavisi çiftlerde kısırlık tanısı konulduğu vakit uygulanan bir tedavi yöntemi olarak biliniyor. Bu tedavi sisteminde kadının yaşı ve erkeğinde sperm sayısı, hareketliliği çok etkili olduğu bir sistem şeklidir. Bu aşılama tedavisi bir laboratuvar ortamında gerçekleşmesi gerekir. Erkekten alınan spermin kadının rahmine konulduğu bir tedavi olarak biliniyor. Tabi bu aşılama öncesi çiftler bazı testlerden geçmelidir sorunun çözümü için bir durum gerekli görülürse önce bu problemin aşılması gerekir.

Bunun sonucunda herhangi bir olumlu sonuç alınmadığı taktirde aşılama yönteminin uygulanmasına geçilebilir. Aşılama tedavisi herhangi bir açıklanamayan kısırlık durumunda, tüplerin kapalı olması durumunda ve aynı zamanda da yumurtlama da bir bozukluk olduğu durumlarda uygulanan bir yöntem olmuştur. Bu aşılama sonrasında kadında herhangi bir şiddetli ağrı gözlenmemektedir. Sadece bazı küçük kramplar girebilir fakat bu çok hafif olacaktır. Aşılama sonrasın yarım saatlik bir dinleme yeterli olacaktır. Daha sonrasında günlük yaşama devam edilmesi mümkündür.

Aşılama Tedavisi

Bu aşılama yöntemine geçilmeden önce eşlerin hamile kalmak için normal yolları denemeleri gerekir. Eğer eşler 1 yıl boyunca düzenli ilişkiye girdikleri halde ve herhangi bir engelleyici ilaç kullanmadıkları halinde gebelik gerçekleşmiyorsa işte o zaman bu aşılama işlemi yapılabilir. Tabi bu aşılama yönteminin uygulandığı bazı durumlar söz konusudur.

Bunlar;

• Açıklanamayan bir kısırlık durumu
  • Rahim ağzında bulunan anatomik sorunlar
  • Kadında yumurtlamanın az olması veya olmaması
  • Sperm sayısı ve aynı zamanda da hareketliliği

Bu gibi durumlarda aşılama yöntemine başvurulabilir. Bu aşılama yöntemi risksiz ve aynı zamanda da kolay bir tedavi yöntemidir.

Aşılama İçin Kadına Yapılan Bazı Tetkikler

Aşılama tedavisi öncesinde eşlerin bazı tetkiklerden geçmesi gerekmektedir. Kadın için yapılan tetkikler nelerdir? Bunlardan bahsedelim.

Kan testlerinin yapılması, Lokal veya sistemik bir muayene olunması gerekir. Rahim tüplerinin değerlendirilmesi ve bu rahim tüplerinin değerlendirilmesi için filmi de gerekmektedir. Kan testleri ve tam kan testi olunması gerekiyor. Bunlardan başka TSH testi, kızamıkçık aşı testi gibi testlerin kadınlarda aşılama öncesi yapılması gereken bir takım testlerdir.

Aşılama Tedavisinde Erkeğe Uygulanan Bazı Tetkikler

Kadının yanı sıra erkeğe de uygulanan bazı testler bulunmaktadır. Erkek için, sistemik veya lokal fiziki muayene, erkeğin sperm değerlerinin ölçülmesi, hormon profillerinin değerlendirilmesi, MAR testi, semen analizi, erkeğin sperm sayısı ve hareketlilik durumlarının değerlendirilmesi, ayrıntılı bir morfolojik değerlendirme gibi bazı tetkiklerin erkeklerde uygulanması gerekiyor.

Aşılama tedavisi ile ilgili bir başka makale okumak istermisiniz?