10 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

10 haftalık gebelikte artık organ oluşumları yavaş yavaş tamamlanmaya başlamıştır. Bu dönemde fetüs diye adlandırılan bebeğin baş popo mesafesi 3-4,5 cm arasındadır. Ağırlığı ise 5 gramdır. Fetus artık daha çok bebeğe benzemektedir. Bu haftalarda bebek idrar yapmaya başlar. Suyun içinde hareketleri daha aktiftir. Su yutma hareketleri başlamıştır. Dudak ve damak yapısı 3 haftalık bir gelişimin ardından süreci tamamlamaktadır. Omurgası saydam cildin altından görülmeye başlamıştır. Erkek bebeklerde testesteron salgısı başlar. Bu haftada bebeğinizin ense kalınlığı ölçülebilecek pozisyondadır. Ancak ikili test için 1 hafta sonra ölçülmeye başlanacaktır.

Kilo almaya devam ediyorsunuz. 10. gebelik haftasında rahminiz pelvisten dışarı çıkmaya başlamıştır. Artık karnınız belli olmaya başlayacağından biraz daha bol kıyafetler giyme zamanı gelmiştir. Gebelik şikayetleri azalmakla birlikte devam etmektedir.

10 haftalık gebelikte anne ne hisseder?

Bu haftalarda henüz anne bebek hareketlerini hissedemez. Karında hissedilen hareketler ya rahim ve yumurtalıkların hareketidir veya bağırsak hareketleridir. Bu haftada bebek hareketlerinin hissedilmesi mümkün değildir.

Hamilelikte 10 Hafta nelere dikkat edilmeli?

10 haftalık gebelikte diş problemleri görülmeye başlar. Diş etlerinde şişme, dişlerde sızlama, diş çürüklerinde artma olabilir. Bunun nedeni gebelikte ağızdaki tükrük içindeki asit miktarının artmasıdır. Kalsiyum eksikliği ile bir alakası yoktur. Diş temizliğne özen göstermelisiniz. Tüm gebelik boyunca yapabileceğiniz en iyi egzersizler yüzme ve yürüyüştür.

Gebeliğin ilk 3 ayında en fazla 1-2 kilo almanızı öneriyoruz. Aşırı kilo alımı gebelik takibi sırasında hem bebeğinizi hem de sizi etkileyecektir. Doğumunuzla ilgili zorluklara neden olacaktır. Bu nedenle kilo takibinizi düzenli olarak yaptırınız. Aşırı kilo alımı olacak olursa bazı yiyecekleri azaltma yoluna gidilebilir. İhtiyaç olursa bir diyetisyenden yardım alınabilir. Ancak gebelikte katı diyetlerden uzak durulmalıdır.

Gebelikteki almanız gereken ideal kilo 11-12 kilodur. Ancak bu gebenin başlangıç kilosuna göre değişebilir. Zayıf olarak gebeliğe başlayanlarda 17 kiloya kadar kilo alınabilirken kilolu başlayanlarda bu kilo alımı 7 kiloya kadar düşebilir.

Kanama yada ağrı olmadıkça gebeliğin son ayına kadar gebelikte cinsel ilişki yasak değildir. Ancak hastanın leke şeklinde dahi kanaması yada şiddetli kasık ve bel ağrısı varsa bu şikayetler düşük riski anlamına gelebilir. Bu dönemlerde cinsel birlikteliğe ara vermekte fayda vardır.

10 haftalık gebelik cinsiyet belli olur mu?

10 haftalık hamileliklerde henüz cinsiyet oluşumu tamamlanmamıştır. Bu nedenle bu haftada cinsiyet tayini henüz ultrasonla yapılamaz.

Bu haftalarda doktorunuz size gebelik takibi hakkında detaylı bilgiler verecektir.