Hipnoz dışarıdan verilen bazı telkinler yardımıyla kişinin bilinç kaybı olmadan, farkındalığının arttırılmasını ve bu sayede problemlerin daha rahat çözümünü sağlayan bir yöntemdir. Aslında hipnoz yöntemi ile hastaya içsel bir yolculuk yaptırılmaktadır. Bu esnada hasta tamamen kendindedir. Hipnozla doğum yöntemi gebelerin doğum korkularını yenmesi ve bu sayede normal doğum motivasyonunun arttırılması amacıyla uygulanan bir yöntemdir.

Hipnozla Doğum Nasıl Olur?

Hipnozla doğumda aslında yapılan şey küçüklükten beri bilinçaltımıza yerleşmiş korkuların ve negatifliklerin giderilmesidir. Gebelerdeki doğum korkusu nedeniyle pek çok gebe sezeryan ameliyatını tercih etmektedir. Doğumdaki şiddetli ağrı hikayelerinin gebelerin zihninde oluşturduğu korkular hipnoterapi ile giderilir. Aynı zamanda doğum sırasında ağrısının olmayacağı, ağrısız bir doğum yapacağı şeklindeki telkinlerle bilinçaltı pozitif görüşlerle doldurulur.

Normal doğum ağrısı korkusu nedeniyle gebelerde kaslar kasılmakta, bu nedenle normal sürecinde gitmesi gereken doğum daha ağrılı ve uzun sürebilmektedir. Hipnozla doğum sayesinde kaslardaki kasılmalarda engelleneceğinden, ciddi bir ağrı hissetmeden rahat bir doğum olması mümkün olmaktadır.

Hipnozla doğum sadece doğum sırasında hipnoterapi yapmak değildir. Hipnoz senaslarına gebeliğin 6. ayından itibaren başlayıp hastaya göre değişmekle beraber 5-7 seans hipnoterapi uygulamak gereklidir. Bu uygulamalar ile hastaya kendi kendini rahatlatma teknikleri (otohipnoz) öğretilmekte ve doğum sırasında hasta kendini bu telkinlerle rahatlatmaktadır. Uygun olan hastalarda hipnoterapi,uzmanı doğuma da eşlik edebilmektedir.

Hipnozla Doğum Yönteminin Faydaları Nelerdir?

Hipnozla doğum yöntemi kasların gevşemesini sağlayarak doğum sürelerinin kısalmasını sağlamaktadır. Hipnozla doğum ağrısız, konforlu bir doğum sağlamasının yanında aynı zamanda doğum sırasında yada sonrasında ağrı kesici kullanma ihtiyacını da azaltmaktadır. Yara iyileşme sürecini de kısalttığı söylenmektedir.

Ayrıca bebek doğum sürecinde stres hormonlarının etkisinde kalmadığı ve daha rahat bir doğum süreci yaşandığı için daha aktif olmaktadır. Annede aynı nedenlerden dolayı bebeği ile daha rahat ilgilenebilmektedir. Hipnoz yöntemi ile aynı zamanda gebelik sırasındaki bulantı, kusma, iştahsızlık gibi şikayetlerinde azaltılması yada giderilmesi mümkün olmaktadır.

Ankara Hipnozla Doğum Fiyatları (Hipnoterapi Ücretleri) nasıldır?

Hipnozla doğum fiyatları Ankarada hipnozla doğum yapan hastanelere göre farklılık göstermektedir. Hipnoz senaslarının sayısına göre fiyatlar değişebilir. Gebelik takibi sırasında başlanarak 5-7 seans yapılmaktadır. Hipnozla doğumda seans sayısına göre normal doğum fiyatlarına ek yük getirmektedir.