Genetik danışmanlık, ailenizi ve tıbbi geçmişinizi gözden geçirir. Mevcut durumunuzun doğru algılanması için size yardımcı olur. Genetik testler hakkında bilgi verebilir ve size sunulan destek hizmetleri hakkında önerilerde bulunabilir. Ailenizde genetik hastalık öyküsü varsa, genetik danışmanlık alabilirsiniz.

Genetik Danışmanlık Nedir?

Genetik danışmanlık, hem genetik hem de danışmanlık alanında nitelikleri olan bir sağlık profesyonelinden genetik bozukluklar hakkında bilgi edinmedir. Genetik koşullar, genlerdeki değişiklik veya hatalardan kaynaklanır. Bu koşullar bir veya iki ebeveyden geçebilir. Genetik danışmanlık, insanların bir genetik hastalığın yaşamları üzerindeki etkilerini anlamalarına ve uyumlarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Genetik danışmanlığa neden ihtiyacınız olabilir?

Eğer kalıtımsal bir rahatsızlığınız varsa, genetik danışma, durumu daha iyi anlamanıza, bunun nedenini ve sizin ve ailenizin buna nasıl uyum sağlayabileceğini ve geleceğinizi nasıl planlayabileceğinizi düşünmenize yardımcı olabilir.

Hangi Durumlarda Genetik Danışmanlık Almalıyım?

• Kistik fibroz
  • Down Sendromu
  • Kırılgan X sendromu
  • Hemokromatoz
  • Hemofili
  • Huntington hastalığı
  • Kas distrofisi
  • Nöral tüp defektleri.

Ayrıca, kanser, diyabet ve epilepsi gibi bazı kalıtsal koşullar da vardır.

Genetik testler, gebe kaldığınız çocuklara genetik hastalık geçirme olasılığını ve riskini söyleyebilir. Bebeğinizin genetik bir hastalığı olup olmadığını öğrenmek için hamilelik kontrolleri ve taramalarının bir parçası olarak tanı testleri yapabilirsiniz. Bu testler arasında amniyosentez ve koryonik villus örneklemesi (CVS) bulunur.

Genetik danışmanlığa ihtiyacım olup olmadığını nasıl bileceğim?

Siz veya ailenizin belirli bir genetik hastalık öyküsü varsa, genetik danışma düşünebilirsiniz. Hamileyseniz, genetik bir danışman ile bebeğinizin herhangi bir doğumsal rahatsızlık geçirme olasılığı hakkında konuşmak isteyebilirsiniz.

Gebelikle İlgili Genetik danışma almak isteyebileceğiniz diğer nedenler:

• Eğer doğum öncesi testlerinizde fetüsünüzde bir anormallik riski varsa
  • Eğer eşiniz akrabanız ise ve bir çocuğa sahip olmayı düşünüyorsanız
  • Hamilelik sırasında kimyasal veya çevresel bir maddeye maruz kaldıysanız ve bunun doğum kusurlarına neden olup olmayacağını bilmek istiyorsanız.

Genetik danışma oturumunda neler bekleyebilirim?

Genetik danışma oturumları genellikle birçok farklı unsuru birleştirir:

• Aileniz ve onun içinde sık görülen herhangi bir hastalık veya durum hakkında konuşmak
  • Özel koşulları ve hastalığın nasıl geçtiğini öğrenmek
  • Hangi testlerin mevcut olduğunu bulmak
  • Durumun nasıl yönetileceği ve önleneceği hakkında konuşmak
  • Hangi desteğin ve kaynakların mevcut olduğunu öğrenmek
  • Genetik testler düzenlemek

Genetik danışmanlık, sahip olduğunuz ya da ailenizde mevcut genetik koşullar hakkındaki anlayışınızı arttırmayı amaçlar. Daha sonra ailenizi ve sizin için önemli olan değerleri dikkate alan iyi kararlar verebilirsiniz.

Genetik danışmanı nasıl bulabilirim?

Genetik bir hastalığınız varsa veya ailenizde geçen kalıtsal bir hastalıkla ilgileniyorsanız, bir genetik danışman görmek isteyebilirsiniz. Doktorunuz sizi bir genetik danışmana yönlendirecektir.

Ankara gebe takibi doktorlarımız ile tanışmak için sizleri de kliniğimize bekliyoruz. Ankara doğum paketlerimiz hakkında bilgi almak için bizi arayabilirsiniz.

Gebelikte anne ve bebekle ilgili hastalıklarla ilgili daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız….