Gebelik lekelenmesi gebelik sırasında oluşan leke şeklinde kanamadır. Hamilelikte leke şeklinde kanama her zaman problem var anlamına gelmez. Yerleşme kanaması adı verilen kanama da gebelik lekelenmesi içerisinde incelenebilir. Yerleşme kanaması fizyolojik bir kanama olup bazı hastalarda görülebilir. Patolojik değildir. Ancak adet gecikmesi olduktan sonra olan kanamalar düşük riski anlamına gelmektedir. Gebelikte lekelenme ve kasık ağrısı her zaman düşük tehdidini aklımıza getirmelidir.

Gebelik Lekelenmesi Nasıl Olur?

Gebelik lekelenmesi içerisinde yerleşme kanaması adet gecikmesi olmadan gerçekleşir. Embriyo, ovülasyondan yaklaşık 6 gün sonra rahim içinde endometrium tabakasına gömülmektedir. Bu esnada endometrium denilen tabakadaki kan damarlarından lekelenme şeklinde kanama olabilir. 6 haftalık gebelikte kanama bu nedenle de olabilir. Bunun haricinde gebelikte lekelenme şeklinde kanamaya neden olabilecek pek çok neden mevcuttur.

Gebelik Lekelenmesi Neden olur?

• Gebelik lekelenmesinin en önemli nedenlerinden biri yerleşme kanamasıdır. Bu fizyolojik bir kanamadır. Bir anormallik olduğunu göstermez. Her gebelikte görülmesi şart değildir. Kanama miktarı da oldukça azdır.
  • Rahim ağzında yara yada polip olması
  • Gebelikte rahimde miyom olması
  • Plasentanın aşağı yerleşimli olması
  • Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları

Gebelik Lekelenmesi Kaç Gün Sürer?

Gebelik lekelenmesi bir sefere mahsus lekelenme şeklinde olabileceği gibi birkaç gün boyunca da sürebilir. Yerleşme kanaması dışındaki nedenlere bağlı gebelik lekelenmelerinde lakalanma daha uzun süreler boyunca devam edebilir. Mevcut bir patoloji varsa bu patoloji düzeltilmediği taktirde bazen gebelik boyunca devam edebilir. Gebelik takibi sırasında lekelenme olduğu dönemlerde doktorunuzun önerileri doğrultusunda hareket etmeniz uygun olacaktır.

Gebelikte lekelenme ne renk olur?

Hamilelikte pembe lekelenme yada hamilelikte kahverengi lekelenmeler olabilir. Gebelikte yerleşme kanamasına bağlı lekelenme genellikle pembe renkli olur. Ancak diğer nedenlere bağlı lekelenmeler pembe yada kahverengi lekelenmeler şeklinde olabilir.

Hamilelikte lekelenme ne zaman biter?

Hamilelikte lekelenme süresi, sebep olan patolojiye göre değişebilir. Yerleşme kanaması olan kadınlarda çok kısa sürede lekelenme sonlanır. Ancak diğer nedenlere bağlı kanamalarda süreyi önceden kestirmek mümkün değildir.

Gebelikte lekelenme yaşayanlar nelere dikkat etmelidir?

Yerleşme kanaması olanlarda herhangi bir tedaviye gerek yoktur. Ancak gebelik olabileceğinden şüphelenilerek gerekli testlerin yapılması ve doktor önerileri doğrultusunda davranmaları önemlidir. Diğer nedenlere bağlı kanamalarda düşük riski var demektir. Bu durumlarda hastanın istirahat etmesi, birliktelikten kaçınması faydalı olacaktır. Yine bir kadın doğum uzmanının gözetiminde olmaları riskleri önceden belirlemek açısından faydalı olacaktır.

Gebelik lekelenmesi olan kadınlar da gebelik takibi için bize başvurabilirler. Ankara Gebelik Takibi Çankayadaki kliniğimizde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Gebelik Takibi Ankara Fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.