Tüp açma ameliyatı daha önce herhangi bir nedenle tüpleri bağlanan  ve tekrar çocuk isteyen kadınlarda yapılan bir ameliyattır. Tüp açtırma ameliyatı fiyatları ameliyatın yapılış şekline, kullanılan malzemelere ve yapılan hastaneye göre değişir. Laparoskopik ameliyat adı verilen kapalı ameliyat yöntemi açık ameliyata göre daha pahalıdır. Tüp açtırma ameliyatı Ankara ilinde tarafımızdan kapalı ameliyat yada açık ameliyat ile yapılmaktadır. Tüp açtırma ameliyatı fiyatları 2024 detayları için bize her zaman ulaşabilirisiniz.

Tüp Açtırma Ameliyatı Neden Yapılır?

Tüp ligasyonu, kadınların Fallop tüplerini kapatan veya bloke eden bir ameliyat türüdür; böylece yumurtaları uterusa giremez ve sperm, tüpleri geçerek yumurtaya doğru hareket edemez. Kalıcı bir kadın sterilizasyonu ve doğum kontrolü uygulamasıdır. Bununla birlikte, bazen insanlar fikirlerini değiştirir ve tekrar çocuk sahibi olmak isteyebilir. Tüp açma ameliyatı bu yüzden uygulanan bir ameliyattır. Kadınların fallop tüpleri tekrar açılır, böylece hamile kalma şansları tekrar oluşur.

Tüp Açtırma Ameliyatı Ne Zaman Yapılır?

Eğer tüplerinizi bağlattınız ve pişman oldunuz, tekrar çocuk düşünüyorsanız fazla beklemeyiniz.  Yaşınız uygun ve çocuk sahibi olmanıza engel bir probleminiz yoksa en kısa sürede tüp açma ameliyatını yaptırabilirsiniz. Tüplerin açılması ameliyatı ne kadar erken yapılırsa açılma şansı o kadar artar. Ne kadar uzun süre geçerse ameliyatın başarısız olma ihtimali de o kadar yükselir.

Tüp Açtırma Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Ameliyat Öncesi Değerlendirme

Hastanın Yaşı

Tüp açma ameliyatı öncesi kadın ve erkeğin detaylı bir değerlendirme ile incelenmesi gereklidir. Kadının yaşı bu noktada oldukça önemlidir. 40 yaşından sonra pek çok kadında tüpler açık bile olsa gebelik şansı oldukça azalır. Bu hastalarda tüp açma ameliyatı ile vakit kaybetmek yerine hastanın direkt olarak tüp bebek tedavisi için yönlendirilmesi uygun olacaktır.

Çiftlerde Mevcut Hastalık

Yaşı uygun olan hastalarda ise hem erkekte hemde kadında gebeliği engelleyecek belirgin problemlerin olmaması lazımdır. Aksi halde yapılan ameliyat tek başına kadının gebe kalması için yeterli olmayabilir, gereksiz bir ameliyat yapılmış olabilir.

Yapılan Tüp Bağlama Ameliyatının Şekli

Bunun yanında daha önceki tüp bağlama ameliyatının tipide önemlidir. Laparoskopi ile tüp bağlama ameliyatı yapılan kadınlarda genellikle tüpler elektrik enerjisi kullanılarak yakılır. Bu hastalarda tüp açtırma ameliyatının başarısı oldukça düşüktür. Ancak sezaryen sırasında tüpleri bağlanan kadınlarda genellikle tüp açma ameliyatı başarısı daha yüksektir.

Histeroskopik olarak yapılan ve Essure Sistemi adı verilen tüplerin tıkanması ameliyatında ise tüp açma ameliyatı şansı maalesef yoktur. Ancak günümüzde Essure sistemi çok sık kullanılmamaktadır.

Kalan Tüp Uzunluğu

Tüp bağlatma ameliyatı sonrası kalan tüp uzunluğuda ameliyat başarısını etkileyen en önemli unsurlardan biridir. Kalan tüp uzunluğu 2 cm. nin altında olanlarda tüpler açılsa dahi gebelik şansları daha düşük olacaktır.

Tüm bu faktörlerin gözden geçirilmesi ve uygun hasta seçimi yapılarak gereksiz girişimlerden kaçınılması hem hasta sağlığı hemde ülke ve aile ekonomisi için oldukça önemlidir.

Tüp Açtırma Ameliyatı Başarısı Ne Kadardır?

Tüp açtırma ameliyatının başarısını etkileyen pek çok faktör mevcuttur. Hastanın yaşı, tüp bağlama ameliyatının üzerinden geçen zaman, tüp bağlama ameliyatının yapılış şekli ve kalan tüp uzunluğu amelşyat başarısı üzerinde oldukça etkilidir. Bu bağlamda tüp açtırma ameliyatının başarısı hastaya göre değişmekle birlikte %40-80 arasındadır.

Tüp bağlama ameliyatı bant veya klip yöntemleri ile yapıldıysa bunlarda geri dönüşüm oranı oldukça yüksektir. Yine özellikle doğum sırasında yada doğum sonrasında tüpünden küçük bir parça çıkarılan kadınlarda da ameliyat başarı oranları yüksektir. Endometriozis, fibroidler veya pelvik inflamatuar hastalıklar ve bu nedenlerle yapılan ameliyatlar skar dokusuna neden olabilir ve tüp açılma ameliyatının başarı oranını azaltabilir.

Tüp Açtırma Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ameliyat öncesinde doktorunuz fallop tüplerinin uzunluğunu kontrol etmek için ilaçlı rahim filmi isteyebilir. Bu test sayesinde rahime çok yakın bağlanmış yada uzunluğu çok az olan tüpler tesbit edilerek gereksiz cerrahi işlemler engellenmiş olur.

Ameliyat Tekniği

Tüp açtırma ameliyatı laparoskopik ameliyat, açık ameliyat yada robotik ameliyat ile yapılabilir. Laparoskopik tüp açma ameliyatı ile robotik tüp açma ameliyatı elbette açık ameliyata göre daha avantajlıdır. Ancak özellikle robotik ameliyat oldukça pahalıdır. Tüp açma ameliyatında laparoskopik ameliyata belirgin bir üstünlüğü yoktur. Bu nedenle tarafımızdan tüp açılması ameliyatı laparoskopik yada açık ameliyat ile yapılmaktadır. Ancak dileyen hastalara robotik tüp açma ameliyatı da uygulanmaktadır.

Tüp açma ameliyatı sırasında karın içerisine girilerek hasarlı tüp bölümleri çıkarılır. Sağlıklı tüpler uç uca tekrar dikilir. Daha sonra rahim ağzından sıvı verilerek geçiş kontrol edilir. Ameliyat bitiminden 2 ay sonra tekrar bir ilaçlı rahim filmi ile tüplerin açıklığının kontrol edilmesi gerekecektir. Çünkü ameliyat sırasında açılan tüplerin bir kısmı takip sırasında büzülerek tekrar tıkanacaktır.

Tüp Açtırma Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Ameliyat, genellikle iki ila üç saat sürer ve yatan hasta veya ayakta tedavi prosedürü olarak gerçekleştirilebilir. Mikro-cerrahi teknikler genellikle kadının aynı gün eve gitmesine izin verir.

Tüp açtırma ameliyatı sonrası, 24 saat sonra başlayarak duş alabilirsiniz, ancak insizyonu bir hafta boyunca zorlamayın veya ovalamayın. Banyodan sonra insizyon alanınızı yumuşak ve temiz bir havluyla dikkatlice kurulayın. Dikişler genellikle kendiliğinden erir ve alınması gerekmez. Normal günlük aktivitelerinize yavaş ve yalnızca kendinizi daha iyi hissetmeye başladığınızda devam edin.

Tüp Açma Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

En başta anestezinin komplikasyonları olabilir. Bunlar genelde alerjik reaksiyonlar şeklindedir. Ameliyatın yapılış şekline göre komplikasyonlar değişebilir. Laparoskopik ameliyatlarda kullanılan karbondioksit gazına bağlı komplikasyonlar gelişebilir. Ancak tüm ameliyatlarda idrar torbası ve barsak yaralanması riski vardır. Bunun yanında enfeksiyon ve kanama riski olabilir.

Tüp açtırma ameliyatı sonrası dış gebelik riski artabilir. Bu nedenle gebelik şüphesi oluşanlarda dış gebelik her zaman akılda tutulmalıdır.

Sağlıklı ve iyi bir obstetrik öyküsü olan, 37 yaşın altındaki kadınlar tüp açtırma ameliyatı için en iyi adaylardır. Hamile kalma şansı yüksektir. 37 yaşından büyük kadınlarda genellikle tüp bebebk tedavisi tercih edilmekle birlikte hastanın isteği de kararda göz ardı edilmemelidir. Tüp açma ameliyatı sonrası tüpleri açılan kadınların yaklaşık %50’sinde hamilelik oluşmaktadır.

Tüp Açtırma Ameliyatı Fiyatları 2024 Ankara

Tüp açtırma ameliyatı fiyatları 2024 yılında amelyatın yapılış şekline göre değişmektedir. Açık yada kapalı yapılan ameliyat fiyatları arasında  oldukça fark varken,  robotik yöntemle yapılan ameliyatlarda fiyatlar oldukça astronomiktir. Ankara tüp açtırma fiyatları 2024 detayları için bizden bilgi alabilirsiniz.

Ankara ilinde Çankaya ilçesindeki özel hastanelerde doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından tüp açtırma ameliyatı laparoskopik ameliyat yada açık ameliyat ile yapılmaktadır. Bilgi ve randevu için 0312 285 85 88 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.