Gynefix spiral (Boncuklu Spiral) nedir?

Avrupa’da 20 yıldır uygulanan gynefix spiral, halk arasında boncuklu spiral olarak adlandırılmaktadır. Türkiye’de de aktif bir şekilde uygulanan doğum kontrol yöntemleri arasındadır. Gynefix, 4 küçük bakır boncuktan oluşan yaklaşık 2 santimetre uzunluğunda bir spiraldir. Salınan bakır iyonları, rahim içine gelen spermleri etkisiz hale getirir ve bu sayede yumurtanın döllenmesini engellenmiş olur. Gynefix, rahim normalden küçük olan kadınlar için de uygulanabilen bir doğum kontrol yöntemidir. Gynefix spiral fiyatı, 2024 Ankara detayları için bize ulaşabilirsiniz.

Halk arasında boncuk spiral yada boncuklu spiral adı ile anılan gynefix spiral, yeni nesil bir doğum kontrol yöntemidir. Diğer doğum kontrol yöntemlerini kullanamayan yada kullanması sakıncalı olan kadınlarda rahim içi araç (spiral) çok etkili doğum kontrol yöntemleridir. Kullanım kolaylığı nedeniyle pek çok kadın tarafından tercih edilmektedir. Bir sefer takıldıktan sonra spiral tipine göre 3-10 yıl arasında koruyuculuğu mevcuttur. Haplardaki unutma problemi spiralde yaşanmaz. Bu nedenle hasta zihnen daha rahat bir hayat sürer.

Rahim içi araçlar (RİA, spiral) hem kullanım kolaylığı, hem uzun süre boyunca gebeliği engellemesi hem de istenildiği anda çıkarıldığında gebe kalınabilmesi açısından popüler olmuş bir korunma yöntemidir. Günümüzde en sık kullanılan 2 tip spiral vardır: Bakırlı ve hormonlu spiraller. Bu spiraller genelde T şeklindedir ve şekil ve büyüklük olarak bazen her rahime uygun olmamaktadır. Bu uyumsuzluğa bağlı ağrı, kanama, kansızlık, spiralin yerinde kayması, düşmesi gibi sorunlara neden olmaktadır.

Gynefix Türkiye’de son dönemde popüler olmaya başlayan oldukça küçük boyutta, çerçevesiz, bakırlı bir spiraldir. Şekil olarak incelendiğinde üzerinde bakır halkalar dizilmiş bir ip ve ucunda rahime saplanan düğüm bölümü vardır. Ebat olarak tüm diğer spirallerden daha küçüktür. Bu nedenle standart spirallerde görülen pek çok yan etki (ağrı, kanama, kansızlık, spiralin yerinde kayması, düşmesi) gynefix’te daha az görülür. Kullanım süresi ise çoğu spiralde olduğu gibi 5 yıldır. Etkinliği yani gebeliği önlemedeki başarısı %99’un üzerindedir.

Bu spiraller içerisinde bakırlı olanları olduğu gibi hormon salan spiraller de mevcuttur. Hormon salan spiralleri daha çok kanama problemi olan hastalarda tercih ederiz. Sıklıkla kullandıklarımız bakır salan spirallerdir. Bu spiraller içerisinde en yeni olan ve yan etki profili diğerlerine göre daha az olan spiral Gynefix adı verilen rahim içi uyumlu araçtır. Avrupada 20 yıldan fazla kullanılmakla birlikte Türkiyede henüz birkaç senedir uyuglanmaya başlamıştır.

Gynefix (Boncuklu Spiral) nasıl takılır?

Gynefix’in rahim içine yerleştirme şekli standart spirallerden farklıdır. Gynefix takan doktorların bunun eğitimini almış olması gerekmektedir. Gynefix takılmadan önce rahim üst duvar kalınlığı ultrasonla ölçülerek uygun kalınlıkta olup olmadığı kontrol edilir. Kadınların çoğunda bu kalınlık normaldir, bu nedenle sorun olmaz. Takılma işlemi genelde ağrısızdır. Ancak daha önce hiç doğum yapmamış veya rahim ağzı dar, ağrı eşiği düşük olan hastalarda ağrı kesici, rahim ağzını açan ilaçlar veya anestezi uygulanarak gynefix takılabilir. Diğer tipler rahim ağzından geçirilip rahim içine bırakılırken, gynefix rahim üst duvarına ucundaki minik bir çapa vasıtasıyla saplanır. Bu nedenle yerinden oynama veya düşme ihtimali diğer spirallere göre daha azdır.

Gynefix, özel eğitim almış jinekologlar tarafından uygulanır. Uygulama öncesi ultrason ile rahim üst duvar kalınlığı ölçülür. Uygun olan hastalarda, küçük bir işlem ile gynefix, rahim üst duvarına tutturulur. Daha sonra ultrason ile kontrol edilir. Rahim üst duvarında spirale ait parça gözlenen hastalarda başarılı bir spiral takma işlemi gerçekleşmiş olur. Gynefix, diğer tüm spiral gerekliliği olan hastalarda takılabildiği gibi, diğer spirallerin uygulanamadığı küçük rahmi olan yada rahim anormallikleri olanlarda da uygulanabilir.

Gynefix gebeliği nasıl engeller?

Gynefix’in içerdiği bakır halkalar rahim içine çok düşük düzeyde bakır salarlar. Bu bakır spermleri öldürerek yumurtanın döllenmesini ve rahme tutunmasını engeller.

Gynefix spiralin olumsuz etkileri var mıdır?

Gynefix takıldıktan sonra birkaç gün süren lekelenme olabilir. Birkaç ay adet miktarında hafif artışlar olabilir. Bunlar zamanla normale döner. Dış gebelik veya istemeyen gebelik ihtimali son derece azdır ve bu ihtimal diğer spirallerden daha düşüktür. Hormon içermediği için adet düzenini ve hormonal dengeyi bozmaz. Esnek bir yapıda olması nedeniyle rahmin şekline, hareketine ve büyüklüğüne kolaylıkla uyum sağlar. Bu nedenle ağrı-kanama yapma riski düşüktür. Takılması gibi çıkarılması da kolaydır. Çıkarıldıktan sonra etkisi hemen geçtiğinden, sonrasında gebelik düşünenler için de uygundur.

Gynefix oldukça küçük boyutta bakırlı bir spiraldir. Boncuk şeklinde 4 adet bakırdan oluşan yapıların bir ip üzerinde dizilmesinden oluşmuştur. Diğer spirallerde görülen pek çok yan etki gynefix’te olmamaktadır. Kullanım süresi 5 yıldır. Etkinliği yani gebeliği önlemedeki başarısı %99’un üzerindedir.

Gynefix yan etkileri diğer spirallere göre daha azdır. Daha az kanama, daha az ağrı yaparlar. Hormon içermediğinden adet düzenini etkilemez. Kayma yada spiralin rahimden düşmesi gibi problemler uygun takılan hastalarda neredeyse hiç olmaz. RİA takılması sonrası ilk hafta birliktelik önerilmez. 1 hafta sonra ve 1 ay sonra tekrar ultrason muayenesi ile yerinde olup olmadığı kontrol edilir. Gynefix spiral fiyatı diğer spirallere göre biraz pahalıdır.

Gynefix spirali kimler kullanabilir ?

• Yeterli çocuk sayısını tamamlamış kadınlar,
• Doğum yapmamış yada küçük rahim yapısına sahip olan kadınlar,
• Kürtaj sonrası,
• Uzun süreli korunma yöntemi kullanmak isteyen kadınlar,
• Doğum sonrası 3 ay geçmiş kadınlar kullanabilir.
• Bu spiral emziren bayanlarda rahatlıkla taktırabilir. Herhangi bir sakıncası yoktur.

Ginefix takıldıktan sonra nelere dikkat etmeliyim?

Boncuklu RİA, takıldıktan sonra 1 hafta boyunca birliktelik yasaklanır. Spiralinizin doğru yerinde olup olmadığını kontrol etmek için 1 hafta sonra ultrasona girmeniz gerekmektedir. Kontrolde sorun yoksa 1 ay sonra tekrar ultrason kontrolü yapılır. Jinekolojik muayenede spiralin ipi kontrol edilir. İp görünüyorsa tekrar rahim içine yerleştirilir.

Gynefix spiral ne kadar güvenilirdir?

Boncuklu RİA, en güvenli doğum kontrol yöntemlerinden biridir. Koruma oranı %99,5– 99,9 seviyesindedir. Rahim tavanına sabitleştirme mekanizması sayesinde spiral kaymasına bağlı gelişen gebelik riski ortadan kalkar. Buda güvenlik oranlarının artmasını sağlar.

Gynefix–uyumlu rahim içi araç, kadınlar için hormonsuz, sağlıklı ve doğal bir yaşam anlamına gelmektedir. Gynefix taktıranlar bu sağlıklı ve güvenli yaşama adım atmış olmaktadır. Bu konforu sizde yaşayınız.

Ginefix spiral fiyatı ne kadardır?

Ankarada gynefix takan doktorlar arasında ginefix spiral fiyatı 2024 değişmektedir. Bu ücretin içerisine gynefix spiral de dahildir. Bu spiral eczanelerde satılmamaktadır. Spiralinizi takacak sertifikalı doktorunuz bu spirali size üretici firmadan temin edecektir. Spiral takma ücretleri 2024 için arayınız.

Ginefix ankara doktorlarından jinekolog Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından çukurambar/çankayadaki kliniğimizde gynefix takılmaktadır. Ankara Ginefix takan doktorlarımız, Gynefix spiral hakkında bilgi ve ginefix spiral ücreti ( boncuklu spiral fiyatı) için bize 0312 285 85 88 nolu telefondan ulaşabilirsiniz.