Büyük bir araştırmaya göre, yaklaşık 10 kadından biri cinsel ilişki sırasında ağrı hissediyor.

16 – 74 yaşları arasındaki yaklaşık 7.000 cinsel açıdan aktif kadının araştırması, disparoni denilen bu tıbbi sorunun yaygın olduğunu ve her yaştaki kadını etkilediğini öne sürüyor. 50’li yaşların sonundaki ve 60’lı yaşların başındaki kadınların etkilenmesi muhtemeldir, bunu 16-24 yaş grubundaki kadınlar izlemektedir.

Anket sonuçlarına göre, pek çoğu hala konuyu utandırıcı ve tabu buluyor. Ağrılı seks, vajinal kuruluk, seks sırasında endişeli hissetmek ve seksten hoşnutsuzluk dahil olmak üzere diğer cinsel problemlerle güçlü bir şekilde bağlantılıydı. Bazı kadınlar ağrıdan çok korktukları için cinsel ilişkiden kaçındıklarını söylediler. Bununla birlikte, ağrılı cinselliğe neden olan birçok farklı fiziksel, psikolojik ve duygusal faktör de olabileceği söylendi.

Bir başka araştırmada şu sonuçlar bulundu:

Ağrılı cinsel ilişki bildirenler arasında (% 7.5), 3 ay içinde sık sık ya da son altı ay ya da daha fazla bir zamanda cinsel ilişkide bulundukları zamanlarda semptomlar yaşandı.

Bu kadınların üçte biri, seksüel yaşantılarından memnun olmadığını söyledi. Bu çalışmanın sonucunda ağrılı cinsel ilişkinin nedenleri şu şekilde sıralandı:

• Zevk eksikliği
  • Genç kadınlarda, cinsel yaşamlarına başlıyor olabilirler ve eşlerinin istediği gibi davranıyorlar, ancak özellikle teşvik edilmiyor olabilirler.
  • Ya da gergin hissediyor olabilirler çünkü seks konusunda yeniler ve eşleriyle % 100 rahat hissetmiyorlar.
  • Yağlayıcılar vajinal kuruluğa yardımcı olabilir, ancak sürekli ağrı GP veya cinsel sağlık kliniği tarafından kontrol edilmelidir
  • Ağrılı cinsellik, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, endometriozis ve fibroidler gibi teşhis ve tedavi edilmesi gereken diğer sağlık sorunlarından kaynaklanabilir.
  • Menopoz yaşı civarında kadınlar vajinal kuruluk nedeniyle seks ağrılı bulabilirsiniz.

Bir diğer araştırma, genç kadınların yarısına kadarının ilk cinsel ilişki deneyimlerini acı verici bulduklarını göstermektedir.

Birçok kadın bunun hakkında konuşmaktan hoşlanmıyor. Kadın sağlığı konusunda tüm durumları paylaşıyoruz, ancak kadınlar açıkça seks ve menopoz hakkında konuşma eğiliminde değiller. Durumun yaygın olmasına rağmen, acı verici cinsel ilişki hakkında konuşurken utandığını hissedebilen sadece yaşlı kadınlar değildir.

Ağrılı Cinsel İlişki Sıklığı Nasıl Azaltılabilir?

• Cinsel eğitiminin gençleri daha iyi hazırlamak için daha doğru olarak verilmesi.
  • Cinsel ilişki sırasında veya sonrasında ağrınız varsa, doktorunuzdan veya cinsel sağlık kliniğinden mutlaka tavsiye almalısınız.
  • Sorunlara neden olan duygusal bir neden veya endişe varsa, bir danışman veya cinsel terapist yardımcı olabilir.

Tedavi olunmadığı takdirde bazı hastalarda vajinimus hastalığı gelişebilir. Cinsel birliktelikte şiddetli ağrı olan bir kısım kadında aslında vajinismus mevcuttur. Bu hastalarda vajinismus tedavisi cinsel birliktelikteki ağrıyı da tamamen ortadan kaldıracaktır.

Kadınlar, özellikle bu tür sorunlar için çözümler olduğunu bilmek zorunda. Herhangi bir kas grubu gibi, ne kadar az kullanırsanız o kadar kötüleşir. Bu nedenle ağrılı cinsel ilişkisi olan kadınların mutlaka bir uzmandan yardım almaları faydalı olacaktır.