Hamilelikte Omega 3, özellikle balık tüketimi yetersiz olanlarda oldukça önemlidir. Omega 3, sağlık ve gelişim için gerekli besinler olan uzun zincirli çoklu doymamış yağ asitleri ailesidir. Ne yazık ki, bunlar insan vücudu tarafından sentezlenmez ve bu nedenle diyet veya takviyeden elde edilmelidir. Araştırmalar, en yararlı iki omega-3’ün EPA (eikosapentaenoik asit) ve DHA (dokosaheksaenoik asit) olduğunu göstermektedir. EPA ve DHA doğal olarak birlikte ortaya çıksa ve vücutta birlikte çalışsa da, çalışmalar her yağ asidinin benzersiz faydaları olduğunu göstermektedir. EPA kalbi, bağışıklık sistemini ve enflamatuar yanıtı destekler. DHA beyni, gözleri ve merkezi sinir sistemini destekler, bu nedenle hamile ve emziren kadınlar için benzersiz bir şekilde önemlidir.

Vücutta Omega 3 Etkileri

Prostaglandinler adı verilen hormon benzeri maddelerin dengeli üretimini sürdürmek için yeterli miktarda Omega 3 yağ alımı gereklidir. Prostaglandinler, kan basıncı, kan pıhtılaşması , sinir iletimi, enflamatuar ve alerjik yanıtlar, böbreklerin ve gastrointestinal sistemin işlevleri ve diğer hormonların üretimi gibi birçok önemli fizyolojik işlevi düzenlemeye yardımcı olur.

Diyetteki yağ asitlerinin türüne bağlı olarak, bazı prostaglandinler büyük miktarlarda üretilebilirken, diğerleri hiç üretilmeyebilir. Bu prostaglandin dengesizliği hastalığa yol açabilir. Omega 3’lerin faydalı prostaglandinler üretmedeki rolü, kalp hastalığının önlenmesi, bilişsel işlevin iyileştirilmesi ve inflamasyonun düzenlenmesi de dahil olmak üzere neden bu kadar çok sağlık yararına sahip olduklarının gösterildiğini açıklayabilir.

Duygudurum bozukluklarını tedavi etmek ve önlemek için yüksek dozda omega 3 kullanılmıştır ve yeni çalışmalar kanser, inflamatuar bağırsak hastalığı ve lupus ve romatoid artrit gibi diğer otoimmün hastalıklar dahil olmak üzere çok çeşitli durumlar için potansiyel faydalarını tanımlamaktadır.

Gebelikte Omega 3 Takviyesi Ne Zaman Kullanılmalıdır?

Gebeliğin ilk 3 ayından sonra başlanabilir. Ancak en önemli kullanım zamanı gebeliğin son 3 ayıdır. Ayrıca emzirme döneminde de kullanılabilir. Herhangi bir sakıncası yoktur.

Hamilelikte Omega-3 Faydaları

Omega 3’lerin bebeğin hem nörolojik hem de erken görsel gelişimi için gerekli olduğu bulunmuştur. Fetüs sinir sistemi gelişimi için omega-3 kullanır. Omega 3’ler doğumdan sonra anne sütü yapmak için de kullanılır. Sonraki her hamilelikte anneler daha da tükenir. Araştırmalar, hamile kadınların diyetine EPA ve DHA eklenmesinin bebeğin görsel ve bilişsel gelişimi üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu doğruladı. Çalışmalar ayrıca daha yüksek omega-3 tüketiminin bebeklerde alerji riskini azaltabileceğini göstermiştir.

Omega-3 yağ asitlerinin hamileliğin kendisi üzerinde olumlu etkileri vardır. Artan EPA ve DHA alımının, doğum öncesi erken doğum yapmayı önlediği, preeklampsi riskini azalttığı ve doğum ağırlığını artırabildiği gösterilmiştir. Omega-3 eksikliği annenin depresyon riskini de arttırır . Bu, doğum sonrası duygudurum bozukluklarının neden daha da kötüleşebileceğini ve daha sonraki hamileliklerle daha erken başlayabileceğini açıklayabilir. Doktorunuz gebelik takibi sırasında sizi bu konuda bilgilendirecektir.

Omega-3 Hangi Gıdalarda Bulunur?

EPA ve DHA’nın en iyi kaynakları somon, ton balığı, sardalya, hamsi ve ringa balığı gibi soğuk su balıklarıdır. Birçok insan, özellikle hamilelik sırasında, balıktaki cıva ve diğer toksinler hakkında haklı olarak endişe duymaktadır. Bu nedenle, saflaştırılmış balık yağı takviyeleri genellikle en güvenli EPA ve DHA kaynağıdır. Saygın bir üreticiden alınan yüksek kaliteli balık yağı takviyesi, toksisite riski olmadan EPA ve DHA’nın sağlık yararlarını sağlar.

Birçok kişi keten tohumu veya keten tohumu yağının omega-3 içerdiğini düşünür. Ancak keten tohumu, daha uzun zincirli EPA ve DHA’dan farklı olan daha kısa zincirli omega-3, ALA (alfa-linolenik asit) içerir. EPA ve DHA, vücudun optimal sağlık ve gelişim için ihtiyaç duyduğu Omega-3’lerdir. Bir zamanlar insan vücudunun ALA’yı EPA ve DHA’ya dönüştürebileceği düşünülse de, mevcut araştırmalar bu dönüşümün nadiren ve verimsiz bir şekilde gerçekleştiğini gösteriyor. Balık yağı daha güvenilir bir EPA ve DHA kaynağıdır.

Hamilelikte Omega 3 Güvenli midir?

Kaliteli balık yağı hamilelik sırasında güvenlidir. Taze balıklar genellikle ömürleri boyunca biriken civa gibi çevresel toksinler içerebilir . Bu toksinler, yüksek kaliteli hammaddeler ve gelişmiş bir rafinaj işlemi kullanılarak balık yağı üretimi ve işlenmesi sırasında neredeyse tamamen ortadan kaldırılabilir.

Omega 3 İlaçları Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Omega 3 ilacını seçerken markadan ziyade şunlara dikkat etmeniz önemlidir:

• Üretim sürecini inceleyin. Balık yağı üretim şekli ve üreticinin kullandığı kalite standartları önemlidir.
  • Koku – Balık yağları sadece yağ bozulmaya başladığında ve sertleştiğinde hoş olmayan şekilde kokmaktadır. Yüksek kaliteli balık yağı takviyesi, balık kokmaz.
  • Tat – Kendilerine gerçekten güçlü veya yapay tatlar eklenmiş balık yağlarından kaçının çünkü büyük olasılıkla katı yağın balık lezzetini saklamaya çalışırlar.

Hamilelikte Günlük Omega 3 İhtiyacı Kaç mg dır?

Hamile ve Emziren Kadınların Günlük 300 mg DHA almaları önerilir.

Doğum paketlerimiz ile ilgili bilgi almak için tıklayınız…