Rahimde perde (uterin septum) nedir?

Rahim içerisinde üçgen şeklinde bir boşluk vardır. Normal şartlarda rahimde perde bulunmaz. Bazen bu boşluk rahmin yapısından yada rahim içerisindeki septum adı verdiğimiz bölmeler nedeniyle değişebilir. Rahim içi perde olarakta adlandırılan septum rahim iç bölgesini ikiye bölerek rahim iç boşluğunun alanını daraltır. Bu nedenle rahimde perde olması gebelik oluştuğunda düşük yada erken doğum riskini arttırmaktadır. Rahimde perde ameliyatı fiyatları 2024 detayları için bize ulaşınız.

Rahimde perde neden olur?

Rahimde perde rahmin gelişimsel bir anormalliğidir. Daha anne karnında bebek oluşurken rahim sağdan ve soldan gelen iki ayrı yapının birleşmesi ve ortasındaki perdenin giderilmesi ile oluşmaktadır. Rahim içi perde olan kadınlarda anne karnındaki gelişim aşamasındaki bu perdenin giderilmesi yeterli olmamaktadır. Değişik derecelerde kalabilir. Bazen bu perde vajenide içine alacak derecede uzun olurken bazen rahmin sadece tepe kısmına doğru başlamaktadır. Septum dediğimiz bu yapı de kadar uzun olursa düşük yada erken doğum riski o derecede artacaktır.

Rahimde perde belirtileri nelerdir?

Rahim perdesi belirtileri şeklinde adlandıracağımız özel bir belirti şekli yoktur. Genellikle rahimde perde başka bir şikayetle giden kadınlarda tesadüfen tesbit edilir yada daha önce düşük yada erken doğum yapan hastalarda yapılan araştırmalar sonucunda bulunur. Aksi halde hastada herhangi bir belirtiye yol açmaz. Çocuğu olmayan hastalarda yapılan rahim filmi sonucunda da tesbit edilebilmektedir.

Rahimde perde olanlarda en sık görülen belirtiler ise gebe kalan hastalarda oluşan düşükler yada erken doğumlardır. Bu hastalarda rahim anomalisinden şüphelenilerek gerekli incelemeler yapılmalıdır.

Bir diğer rahimde perde belirtiside sancılı adet görme (dismenore) dir. Bu nedenle sancılı adet gören kadınlarda rahmin şekil yönünden değerlendirilmesi de önemlidir.

Rahimde perde nasıl anlaşılır?

Rahimde perde olabileceğinden şüphelenilen hastalar öncelikle transvajinal ve karından bakılan ultrasonla değerlendirilmelidir. 2 boyutlu ultrasonde her zaman rahim içi perdeler kolaylıkla tanınamaz. Bu durumlarda 3 boyutlu ultrason teknolojisi ile rahim anormalliklerinin tanısı oldukça rahat bir şekilde konulabilmektedir. Ultrason ile tanı konulamayan vakalarda ilaçlı rahim filmi ile rahim içindeki anormallikler tesbit edilebilir. Bu işlemlerin yapılmasının mümkün olmadığı hastalarda ise MRI değerlendirme ile rahim içi perde tanısı rahatlıkla konulabilir. Sadece ultrason yöntemiyle tamamına yakını tesbit edilebilmektedir.

Rahim içi perde gebeliğe engel midir? Rahimde perde varken gebelik şansı nedir?

Rahimde perde hamile kalmaya engel mi” şeklindeki sorularla oldukça sık karşılaşmaktayız. Rahimde perde olması gebe kalmanıza genellikle engel olmaz. Daha çok gebe kaldıktan sonra düşük yada erken doğumlara neden olur.

Rahimde perde olması gebeliği nasıl etkiler? Gebelikte rahimde perde olması riskli midir?

Rahimdeki perdenin zararları gebe olmayan kadınlarda yoktur. Rahimde perde sadece gebelikte önemlidir. Gebe kalan kadınlarda düşük ve erken doğum riskini arttırmaktadır. Özellikle septum üzerine yerleşen embriyolarda düşük riski oldukça yüksektir. Aynı zamanda rahim içi boşluğunun yarıdan fazlasının rahim içi perde ile bölünmesi de düşük ve erken doğum riskini daha fazla arttıracaktır. Küçük septumlarda rahim iç boşluğu çok fazla daralmayacağından bu kadınlarda erken doğum riski çok fazla yükselmez.

Hamilelikte rahimde perde olması ve tedavisi

Rahimde perde tesbit edilen kadınlarda gebelik sırasında herhangi bir tedavi yapılamaz. Gebeliğin tamamlanmasından sonra özellikle düşük yapan yada erken doğum yapan kadınlarda bir sonraki gebelik öncesinde histeroskopi dediğimiz kameralı aletle rahim içine girilerek rahim içindeki perdenin kesilmesi gerekecektir. Aksi halde önceki gebelikte yaşanılan sıkıntılar bir sonraki gebelikte tekrarlayacaktır.

Rahimde perde bitkisel tedavisi var mıdır?

Rahim içi perdelerin ilaçla yada bitkisel yöntemlerle tedavisi yoktur. Bu tür tedavi önerilerini dikkate almayınız. Rahimde perdenin tek tedavisi cerrahi tedavidir.

Rahimde perde ameliyatı nasıl yapılır (septum ameliyatı)?

Rahimde perde ameliyatı septum ameliyatı olarakta adlandırılır. Bu ameliyat için hasta genel anestezi altında uyutulur. Daha sonra rahim ağzından histeroskopi dedğimiz kameralı aletle girilerek rahim içi özel sıvılarla şişirilir. Rahim içindeki perde gözlendikten sonra yine özel aletler yardımıyla aynı seansta rahim içindeki perde kesilir.

Rahimde perde ameliyatı riskleri nelerdir?

Rahim içi perde ameliyatı tecrübeli ellerde oldukça konforlu bir ameliyattır. Ameliyat sırasında rahim delinebilir. Bu nedenle azami dikkat gösterilerek, acele etmeden işlem yapılmalıdır. İşlem sonrası nadiren aşırı kanama olabilir. İşlem sonrasında problem olmayan hastalarda 2 saat sonra hasta evine gönderilmektedir.

Rahimde perde ameliyatı sonrası gebelik şansı artar mı?

Uterus septum hamilelik şansını azaltmaz. Bu nedenle rahimde perde ameliyatı gebelik şansını da yükseltmez. Sadece ameliyat sonrası düşük ve erken doğum riskiniz oldukça azalacaktır. Bundan dolayı sağlıklı bir bebek sahibi olma şansınız yükselecektir.

Rahim perde ameliyatı sonra dikkat edilecekler nelerdir?

Rahim içi perde ameliyatı sonrasında 15 gün boyunca hafif kanamalarınız olabilir. Aşırı kanamanız olursa doktorunuzla irtibata geçmeniz gerekecektir. İşlem sonrasında enfeksiyon gelişmemesi için doktorunuz antibiyotik önerebilir. Ağrı kesici de kullanmanızda fayda olacaktır. 7-10 gün boyunca cinsel birliktelik olmaması rahimde enfeksiyon gelişimini önlemek açısından oldukça önemlidir. İşlem sonrasında 1-2 gün dinlenmeniz faydalı olacaktır. Devamında günlük yaşantınıza devam edebilirsiniz.

Rahimde perde ameliyatı sonrası cinsel ilişki

Rahimde perde ameliyatı sonrası cinsel ilişki 7-10 gün süreyle yasaklanır. Daha sonrasında birliktelikte herhangi bir sakınca yoktur.

Rahimde perde ameliyatı sonrası hamile kalanlar nelere dikkat etmelidir?

Rahim perdesi ameliyatı sonrası hamile kalanlar düşük yada erken doğum riski azalmasıyla birlikte yinede tedbirli davranmalarında fayda vardır. Tüm gebelerin uyması gereken kurallara aynen uymaları gerekir. En ufak bir lekelenme yada ağrıda doktoru ile haberleşmesi uygun olacaktır. Rahimde perde ameliyatı sonrası hamile kalanların gebelik takipleri diğer gebelerden farklı değildir. Rahimde perde olup hamile kalanların doğum şekilleri normal doğum yada sezeryan olabilir. Ancak septum ameliyatı sırasında uterus kas tabakası zadelenmesi olduysa yada aşırı incelme oluştuysa bu hastalarda sezeryan ameliyatının tercih edilmesi akıllıca bir yaklaşım olacaktır.

Rahimde perde ameliyatı fiyatları, 2024 Ankara

Rahimde perde ameliyatı fiyatları Ankara’da işlemin yapılacağı hastaneye veya rahim içi perdenin büyüklüğüne göre değişkenlik gösterebilir. Rahimde perde ameliyatı ücretleri yapılacak işleme göre oldukça değişmektedir. Ankara rahim içi perde ameliyatı fiyatları 2024 detayları için 0312 285 85 88 den bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Histeroskopi ile rahimde perde ameliyatı kliniğimiz kadın doğum uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından anlaşmalı olduğumuz hastanelerde yapılmaktadır. Her türlü rahim içi miyompolip veya rahimde perde ameliyatlarınız ve histeroskopi fiyatları için bize ulaşabilirsiniz.