Rahim sarkması ameliyatı fiyatları, uygulanacak ameliyat tekniğine göre değişir. Rahim alma ameliyatı yada rahim düzeltme ameliyatı hastanın yaşına göre belirlenir. Yaşlı hastalarda rahim alma ameliyatı tercih edilirken genç hastalarda rahim düzeltme ameliyatı uygulanır. Rahim sarkması ameliyatı fiyatları 2024 Ankara detayları için bize mutlaka ulaşınız.

Rahim Sarkması Nedir?

Rahim sarkması pek çok kadının hayatını zorlaştıran bir sağlık problemi olmaktadır. Kadınlardaki üreme organı olan rahmin belirli sebepler sonucunda sarkması ve yer değiştirmesi rahim sarkması olarak adlandırılmaktadır. Bu sağlık problemine yol açan pek çok sebep olmaktadır. Özellikle hamilelikte rahim sarkması ve doğum sonrası rahim sarkması pek çok kadın için sorun yaratmaktadır.

Rahimde sarkma hafif ya da daha şiddetli olabilmektedir. Çeşitli egzersizlerle ve alınabilecek önlemlerle bu problemin önüne geçmek mümkün olmaktadır. Ancak ileri seviyedeki rahatsızlıkları tedavi etmek amaçlı rahim sarkması ameliyatı uygulanmaktadır. Bu ameliyat sonucunda problem tam anlamıyla çözülebilmekte ve kişilerin yaşam kalitesi artmaktadır. Tedavi edilmediği takdirde ciddi sonuçlara yol açabilen rahimdeki sarkma, önlem alınması gereken bir sağlık sorunudur.

Rahim Sarkması Nedenleri Nelerdir?

Rahimde sarkma problemi her yaştan kadının yaşayabileceği bir problem olmasının yanı sıra ileri yaşlarda daha sık olarak görülmektedir. Hamilelikte rahim sarkması problemi de sıklıkla yaşanmaktadır. Aynı zamanda doğum sayısının artması da bu rahatsızlığın görülme riskini arttırmaktadır. Özellikle ailesinde rahimde sarkma geçmişi bulunan kişilerin bu problemi yaşamalarının riski fazla olmaktadır. Genetik ve çevresel faktörler bu durum için risk faktörü olmaktadır.

Aşırı kilo problemi de rahim sarkmasına yol açan problemlerden biri olmaktadır. Sigara kullanımı da riski arttıran faktörler arasındadır. Aynı zamanda kronik öksürük ve kronik kabızlık gibi etkenler de bu rahatsızlığın oluşmasına sebep olmaktadır. Bu gibi faktörler sonucunda oluşan ve yaşam kalitesini düşüren bu rahatsızlık rahim sarkması ameliyatı ile kolayca çözülebilmektedir.

Rahim Sarkması Muayenesi Nasıl Yapılır?

Rahimde sarkma problemi ileri ya da başlangıç seviyelerinde olmasıyla farklı belirtiler göstermekte ve farklı tanı şekilleri bulunmaktadır. İleri seviyede yani tam rahimde sarkma problemleri yaşandığı takdirde rahime ait doku dışarıya çıkabilmekte ve göze görülür bir şekilde tanısı konabilmektedir. Ancak başlangıç seviyesinde olan rahimdeki sarkma çok fazla belirti göstermemektedir.

Rahimdeki sarkma genellikle rutin kontroller sırasında fark edilmektedir. Bunun dışında kişiler bu problemi yaşadıklarından şüphelendikleri takdirde ya da belirtileri gösterdikleri takdirde jinekolojik muayene ile rahatsızlığın tanısı konabilmektedir. Bu süreçten sonra tedavi yöntemine karar verilmektedir. İleri yani tam rahim sarkmasında cerrahi operasyonla çözüm sağlanmaktadır. Bunun için kişiler rahim sarkması ameliyatı fiyatları konusunda araştırma yapmaktadır.

Rahimdeki Sarkma Ultrasonda Görülür Mü?

Rahimde oluşan sarkma probleminin tanısı genellikle jinekolojik rutin kontroller sırasında konmaktadır. Kişiler hafif derecedeki rahimdeki sarkma probleminde herhangi bir şiddetli belirti görmemektedir. Bu da ancak rutin kontroller sırasında tanı koyulmasına sebep olmaktadır. Ancak ileri derecedeki durumlarda doku dışarıya sarktığından tanı daha kolay konabilmektedir. Ultrason gibi görüntüleme cihazları ile sarkmanın derecesi daha kolay tespit edilebilmekte ve bu nedenle bu cihazlar da sıklıkla kullanılmaktadır.

Ultrason gibi görüntüleme cihazları bu rahatsızlığın tanısında fazla tercih edilen bir yöntem olmamaktadır. Ancak sarkmanın seviyesinin anlaşılabilmesi için bu görüntüleme teknikleri yarar sağlamaktadır. İleri derecede ve kişinin yaşamını olumsuz etkileyen durumlarda rahim sarkması ameliyatı uygulanmaktadır. Bu sayede kişiler basit bir cerrahi operasyon ile bu sorunu çözüme kavuşturmakta ve yaşam kalitelerini oldukça arttırmaktadır.

Hamilelikte Rahim Sarkması Olur Mu?

Her yaştan kadında görülebilen rahimdeki sarkma problemleri şiddetli ağrılara ve yaşam kalitesini olumsuz etkileyen problemlere yol açabilmektedir. Özellikle doğum yapan ve ileri yaşlardaki kadınların sıklıkla karşılaştıkları bir sorun olmasının yanı sıra hamilelikte rahim sarkması da yaşanmaktadır. Özellikle gebelik ve sonrasında bu durum pek çok kadının yaşamını olumsuz etkileyecek bir hal almaktadır.

Özellikle çoklu gebelik sonucu rahimde sarkma oluşma riski artmaktadır. Ayrıca normal doğum ve çok sayıda doğum yapmak da bu rahatsızlığa sebep olan başlıca nedenler arasında bulunmaktadır. Bu nedenle rahimdeki sarkma ve hamilelik arasında bir ilişki bulunduğunu söylemek mümkün olmaktadır. Ancak bu durum tedavi edilebilir olduğundan rahatça çözüme kavuşturulmaktadır. Rahimde sarkma ameliyatı günümüzde pek çok uzman hekim tarafından uygulanmaktadır.

Hamilelikte Rahimde Sarkma Bebeğe Zarar Verir Mi?

Rahimde oluşan sarkma problemi hamilelik sürecine olumsuz bir etki etmese de hamilelikte rahim sarkması problemi şiddetlenebilmektedir. Bu nedenle bu problemi yaşayan kişilerin gebelikten önce tedavi olması önem taşımaktadır. Özellikle çoklu gebelikte ve normal doğumda bu problemin sıklıkla görüldüğü bilinmektedir. Gebelik öncesi ve sonrasında rutin kontrollerin yapılması teşhis ve tedavide önemli olmaktadır.

Hamilelikte rahim sarkma problemi pek çok kadının yaşadığı bir problem olmaktadır. Ama daha çok daha öncesinde normal doğum ya da vakum gibi yöntemlerle desteklenen doğum yapmış kadınlarda görülme sıklığı artmaktadır. İleri yaş faktörü ve çoklu gebelik de riski arttıran durumlardan olmaktadır. Ailesinde rahimde sarkma problemi geçmişi olan kişilerin ve diğer riskli faktörleri taşıyan kişilerin gebelik öncesinde gerekli kontrolleri yaptırması önemli olmaktadır.

Rahimdeki Sarkma Ameliyatı Riskli Mi?

Rahim sarkma ameliyatı pek çok kadının yaşam kalitesini düşüren ve sağlık problemine neden olan bu sorunun çözüme kavuşturulmasını sağlamaktadır. Tedavi edilmeyen ileri derecedeki rahimdeki sarkma rahim ağzının anormaliklerine neden olabilir. Bu da çözümü çok daha zor olan sağlık problemini beraberinde getirmektedir. Rahimdeki sarkma ameliyatı hem rahim alınmadan hem de tamamen alınarak gerçekleştirilebilmektedir.

Rahim alınmasının başlıca sebeplerinden biri rahim sarkması olmaktadır. İleri yaşlardaki kadınların yaşadıkları bu problemin çözülebilmesi için genellikle organın alınması uygulanmaktadır. Böylece problem çözülmekte ve daha ağır sağlık problemleri önlenmektedir. Bunun dışında rahmi almadan da rahim sarkması ameliyatı yapmak mümkün olmaktadır. Böylece hamileliğe engel oluşturacak bir durum olmamaktadır. Her yaştan kadının tercih edebileceği risksiz bir operasyon olmaktadır.

Rahim Sarkması Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Rahim sarkma ameliyatı fiyatları uygulanacak işleme göre değişiklik göstermekte ve bu ameliyat iki farklı şekilde uygulanabilmektedir. Bunlardan birincisi ve genellikle ileri yaşlarda tercih edilen yöntem, rahim alma ameliyatı şeklinde uygulanmaktadır. Bu sayede kişiler oluşan bu problemden ve ileriki aşamalarda oluşabilecek daha riskli durumların önlenmesi sağlanmaktadır. Çocuk sahibi olmak isteyen kadınlarda bu yöntem tercih edilmemektedir.

Rahimde sarkma ameliyatının bir diğer uygulanış biçimi zayıf pelvik kas ve dokuların onarılması olmaktadır. Vücudun diğer bölgelerinden alınan güçlü kas ve dokular bu bölgeye yerleştirilmektedir. Böylece kişiler sağlıklı çalışan pelvik dokulara sahip olmaktadır. Rahimde sarkma problemi bu ameliyat sayesinde kolay bir şekilde çözüme kavuşturulmaktadır. Bu ameliyatın iyileşme süreci kısa olmaktadır. Ancak 8 hafta kadar cinsellikten uzak durmak önemli olmaktadır. 8 haftalık süreç sonrasında iyileşme süreci tamamlanmaktadır.

Rahimde sarkma ameliyatı yapılan genç kadınlarda ameliyata mutlaka genital estetik ameliyatı eklenmelidir.

Rahim Sarkması Ameliyatı Fiyatları 2024

Özellikle ileri yaşlardaki ve normal doğum yaşamış kadınlarda sıklıkla görülen rahimde sarkma, tedavi edilmediği takdirde ciddi boyutlara ulaşabilmektedir. Bu nedenle birçok uzman bu işlemi yaygın olarak uygulamaktadır. Pelvik dokuların iyileştirilmesi ya da rahim organının alınması şeklinde uygulanan iki çeşit rahim sarkma ameliyatı bulunmaktadır.

Rahim sarkması ameliyatı fiyatları 2024 uygulama biçimine göre farklılık göstermektedir. Bunun dışında sarkmanın şiddeti ve derecesi de tedavi fiyatlarını etkilemektedir. Önemli bir sağlık problemini çözmek için uygulandığından pek çok insan tarafından tercih edilmektedir. Fiyat ve diğer bilgiler bu işlemi uygulayan merkezler tarafından verilmektedir.

Rahimde sarkma ameliyatı Ankara doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından yapılmaktadır. Rahim sarkma ameliyatı fiyatları uygulanan ameliyata, ameliyatın açık yada kapalı olmasına göre değişir. Laparoskopik ameliyat elbette açık ameliyata göre daha maliyetlidir. Ankara rahim sarkması ameliyatı fiyatları 2024 detayları hakkında bilgi almak için bizi arayınız.

Rahimde sarkma ameliyatı ve diğer jinekolojik konularda www.drnerminkosus.com adresimizi de inceleyebilirsiniz.

• Hocam iyigünler annemin rahmi yaklaşık 1,5 senedir dışa çıkmış şekildeymiş ama bize söylememiş yaklaşık 1 senedir de çok sık wc ye çıkıyor Dr. A gidelim dediğimde pandemi geçsin diye oyaladı ama sanırım dahada arttı ve ağrısı olmaya başladı ne yapabiliriz hemen ameliyat mı gerek

• Merhabalar mesajınızı yeni gördüm. Öncelikle geçmiş olsun. Rahim dışarı sarkmışşa ameliyatsız düzelmez ama basit bir ameliyatla düzeltilebilir. Öncelikle görmek lazım. Çok ertelemeyin bazen rahmi aşırı sarkanlarda idrar yollarının tıkanmasına ve idrar torbasının yeterince boşaltılamamasına bağlı böbrekler zarar görebilir. Mutlaka muayene olsun, geciktirmeyin. İyi günler.

• Mrb hocam annemde rahim sarkmasi var ve 3 senedirde ceki ve arilari acikqri baya artmqyq basladi amaliyqt fiyati nedir

• Merhaba Ferhat bey muayene etmeden bir şey demek mümkün değil. Bazı hastalarda tek ameliyat yeterli iken bazılarında 2-3 ameliyat birden yapmak gerekiyor. Müsait bir zamana 0312 285 85 88 nolu telefondan randevu alıp gelebilirsiniz. İyi gümler.