Kadınlarda idrar kaçırma oldukça sık görülen bir durumdur. İdrar kaçırma tedavisi ilaçla yada ameliyat ile yapılabilmektedir. İdrar kaçırma ameliyatı Ankara ilinde açık, vajinal yada laparoskopik yöntemle gerçekleştirilebilmektedir. Tarafımızdan vajinal yada laparoskopik idrar kaçırma ameliyatları tercih edilmektedir. İdrar kaçırma ameliyatı fiyatları 2024 Ankara detayları için bizi arayınız.

Her iki cinsiyette görülebilse de kadınlarda idrar kaçırma çok daha sık görülen bir durum olmaktadır. Belirli faktörler bu problem için risk faktörünü oluşturmaktadır. Bu problem sürekli olarak tekrarlar hale geldiği zaman hastalık olarak nitelendirilmektedir. İdrar kaçırmanın sürekli olarak yaşanması yaşam kalitesini oldukça olumsuz etkilediğinden tedavi edilmesi önemli olmaktadır.

Böbreklerden gelen idrarın biriktiği keseye mesane adı verilmektedir. Mesane sayesinde idrar birikir ve tutulması sağlanır. Mesanedeki kasların kontrol edilmesi sayesinde idrar istemli olarak yapılmakta ve idrar kaçırma durumu olmamaktadır. Ancak bazı durumlarda bu bölgedeki kasların kontrolü tam anlamıyla sağlanamamakta ve bu nedenle idrar kaçırma sorunu gerçekleşebilmektedir.

Kadınlarda idrar kaçırma nedenleri nelerdir?

Vücutta idrar kontrolünü sağlayan mesane ve üretra kanalı olmaktadır. Bu bölgelerde bulunan kasların doğru şekilde kasılıp gevşemesi ile olması gereken şekilde idrar tutma sağlanmaktadır. Belirli risk faktörünü bulunduran kişilerde bu kaslar zayıflamakta ve işlevini yitirmektedir. Bu durum da kadınlarda idrar tutamama problemini beraberinde getirmektedir. İdrar tutamama problemi tekrar eden bir hal aldığında hastalık olarak görülmekte ve tedavi gerektirmektedir.

Kadınlarda idrar tutamama problemini arttıran sebeplerin başında ileri yaş ve fazla kilo faktörleri yer almaktadır. Sistit ve vajinal enfeksiyonlar gibi rahatsızlıklar da bu rahatsızlığın yaşanmasında etkili olan faktörler arasında yer almaktadır. İdrar yolları ya da böbreklerde yaşanan enfeksiyonlar ya da böbreklerde taş oluşumu da idrar kaçırmaya sebep olabilmektedir. Genetik faktörlerin de pek çok rahatsızlıkta olduğu gibi bu rahatsızlıkta da etkisi fazla olmaktadır. Erkeklerde prostat, kadınlarda ise menopoz bu durum için risk faktörü oluşturmaktadır.

Kadınlarda idrar kaçırma tipleri nelerdir?

Kadınlarda idrar kaçırması problemi, özellikle ileri yaşta ve fazla kiloya sahip kadınlarda sıklıkla görülmektedir. Yaşam kalitesini büyük ölçüde olumsuz etkileyen bu durum tedavi olmayı gerektirmektedir. Bu rahatsızlığın 3 tipi bulunmaktadır. Bunlar;

• Stres İnkontinası : İdrar tutamama problemine neden olan faktörlerin sinir ve kas zayıflığına bağlı olması durumudur. Özellikle öksürme, hapşırma, ağır kaldırma, kahkaha atma gibi sebeplerle ortaya çıkmaktadır.
  • Sıkışma Tipi İdrar Kaçırması : Mesane kaslarının kontrolsüz bir şekilde kasılması ile meydana gelen idrar tutamama durumu olmaktadır. Bu durumda hasta aniden sıkışma hisseder ve kontrolsüz bir şekilde idrarını kaçırır.
  • Mix Tip İdrar Kaçırması : İdrar kaçırmaya sebep olan her iki durumun da yaşandığı tip olmaktadır. Her iki sebep de aynı anda bulunmaktadır.

Öksürürken idrar kaçırma neden olur?

Pek çok kadın idrar kontrolü yapamama ve idrar tutamama problemi ile karşı karşıya kalmaktadır. Bu durum hem fizyolojik hem de psikolojik açıdan pek çok probleme yol açarak kişilerin hayatlarını olumsuz yönde etkilemektedir. İdrar kaçırma problemi daha çok ileri yaşlarda ve kadınlarda görülse de her cinsiyet ve yaş grubunda görülebilen bir durum olmaktadır.

İdrar tutamama problemi genellikle kadınları etkileyen ve hayatı oldukça zorlaştıran sağlık problemleri arasında yer almaktadır. Bu problem tekrarlayan bir biçime dönüştüğünde kişiler evden çıkmaya bile çekinir hale gelmektedir. Bu da kişilerin gündelik yaşamdaki sorumluluklarını ve isteklerini yerine getirememesine, özgüveninin kırılmasına ve çeşitli sosyal ve fizyolojik problemlere yol açmaktadır.

İdrar kaçırması problemi daha çok öksürme, hapşırma, kahkaha atma gibi durumlarda gözlenmektedir. Özellikle kronik öksürük rahatsızlığı olanlar bu durumdan oldukça rahatsızlık duymaktadır. Öksürme gibi eylemler yapılırken istemsizce kasılıp gevşeyen mesane kasları nedeniyle idrar tutamama problemi sıklıkla ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle idrar kaçırması olan kişiler öksürme, hapşırma, gülme ve ağır yük kaldırma gibi eylemleri gerçekleştirirken sıklıkla problem yaşamaktadır. Kişilerin psikolojik durumu da bu noktada oldukça kötü etkilenmektedir. Ancak bu problem basit operasyonlar ile kolayca tedavi edilmektedir.

İdrar tutamama için hangi doktora gidilmelidir?

Pek çok kadın ve erkek için hayatı olumsuz yönde etkileyen bir rahatsızlık olan idrar tutamama sorunu mutlaka tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlık olmaktadır. Bu problemi yaşayan kişiler için başvurulacak uzman doktorlar sayesinde basit operasyonlar ile kolay bir şekilde tedavi edilebilmektedir. İdrar kaçırma tedavisi mutlaka önem verilmesi gereken bir tedavi olmaktadır. Bu nedenle günümüzde pek çok hekim ve sağlık merkezi bu işlem için tedavi uygulamaktadır. Özellikle kadınlarda ve ileri yaşlarda görülen bu problem herkes için yaşanabilmektedir. Bu belirtileri yaşayan kişilerin tedavi olması gerekmektedir.

İdrar tutamama problemi yaşayan kişiler için tedavi mümkün olmaktadır. Bu tedaviyi yaptırabilmek için uzman kişilerden destek alınması gerekmektedir. İdrar tutamama gibi mesane ile ilgili problemler için kadın doğum hekimlerine başvurulması gerekli olmaktadır. Bu alanda çalışmalar yürüten ve tedaviler sunan tıp alanı ürojinekoloji olmaktadır. Uzman kadın doğum hekimlerine başvuran ve idrar kaçırması olan kişiler doktorun uygulayacağı tedavi programını uygulayarak bu problemden kurtulabilmektedir. Pek çok insan bu problemi yaşamakta ve jinekoloji hekimlerine başvurarak çözüm talep etmektedir.

Kadınlarda idrar kaçırma tedavisi nasıl yapılır?

İdrar kaçırması olan kişilerin yaşamlarını oldukça kötü etkileyen bir konumda olsa da tedavisi mümkün olmaktadır. Bu rahatsızlığın tedavi edilmesi için hizmet veren jinekoloji uzmanları bulunmaktadır. Bu uzmanların desteği ile hazırlanan tedavi programları uygulandığı takdirde bu rahatsızlıktan kolayca kurtulmak mümkün hale gelmektedir. Tedavi uygulamaları hem egzersizleri hem de tıbbi uygulamaları kapsamaktadır.

İdrar kaçırması probleminin altında yatan sebep belirlendikten sonra tedavi yöntemleri de belirlenmektedir. Tedavi yöntemlerinden birini egzersiz programları oluşturmaktadır. Fazla kilo problemi bu rahatsızlığa neden olan başlıca sebeplerden biri olduğu için tedavi için de kilo kontrolü ve egzersiz programları işe yaramaktadır. Aynı zamanda pelvik kasların kontrolünü güçlendiren kegel egzersizleri adı verilen egzersizler de önerilmektedir. İdrar yapılırken tutma ve bırakmayı da içeren bu egzersizler, pelvik kasları güçlendirerek idrar kaçırma problemine çözüm sunmaktadır.

İdrar kaçırması probleminde tedavi yöntemleri cerrahi yöntemleri de kapsamaktadır. Özellikle bu problemin altında yatan sebep farklı bir rahatsızlığı ve kanseri de kapsıyorsa cerrahi tedavi düşünülmektedir. Aynı zamanda önerilen bazı ilaçların kullanılması da idrar kaçırma probleminin kolay bir şekilde çözülmesine olanak sağlamaktadır. Hangi tedavi yönteminin belirleneceği, rahatsızlığın altında yatan sebebe göre belirlenmektedir. Tedavinin belirlenmesi ve uygulanması süreçlerinde alanında uzman bir jinekoloji hekiminin desteği alınması gerekmektedir.

İdrar kaçırma ameliyatı Ankara, Fiyatları 2024

Kadınlarda idrar kaçırma ameliyatı açık ameliyat, kapalı ameliyat adı verilen laparoskopi ameliyatı yada vajinal ameliyat ile yapılabilir. Günümüzde vajinal idrar kaçırma ameliyatları daha basit ve etkili olduğundan tercih edilmektedir. Laparoskopik ameliyatlar da sıklıkla kullanılan idrar kaçırma ameliyatlarıdır. İdrar kaçırma ameliyatı fiyatları 2024 Ankara için bizden her zaman bilgi ve randevu alabilirsiniz.

İdrar kaçırma probleminin tedavisi kolay bir şekilde mümkün olmaktadır. Bunun için uzman jinekoloji hekimlerine başvurulması ve böylece tedavinin planlanması gerekmektedir. Tedavinin planlanması için öncelikle idrar tutamama sorununun hangi sebepten meydana geldiğinin belirlenmesi gerekmektedir. Bazı durumlarda egzersizler ve ilaç tedavisi yetersiz kalmaktadır. Bu durumda cerrahi operasyon yani idrar kaçırma ameliyatı düşünülmektedir. Bu ameliyatın alanında uzman ve deneyimli kişilerce uygulanması gerekmektedir.

Ameliyat uygulaması ile idrar kesesindeki sarkmalar büyük ölçüde düzeltilebilmektedir. Bu operasyonlar genellikle birkaç gün istirahat sonrası kişinin yaşamına aynı şekilde devam etmesini mümkün kılan basit operasyonlar olmaktadır. Bu ameliyatlar sonrasında kişiler normal doğumu tercih ederlerse rahatsızlığın tekrar etme ihtimali oluşmaktadır. Bu nedenle idrar kaçırma ameliyatı olan hastalara sezaryen doğum önerilmektedir. Bu durum haricinde hastalığın tekrar etme olasılığı düşük olmakta ve kişiler idrar kaçırması probleminden kalıcı olarak kurtulabilmektedir.

İdrar kaçırması ameliyatı yapan doktorlarımız Ankara ilinde Çankaya semtinde hizmet vermektedir. Doktorlarımız Doç. Dr. Aydın Köşüş ve Doç. Dr. Nermin Köşüş idrar kaçırması ameliyatı yapan doktorlar arasında Ankarada sayılı doktorlar arasındadır.

İdrar kaçırma ve diğer jinekolojik problemleriniz için www.drnerminkosus.com adlı sitemizi de inceleyebilirsiniz.