7 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler nelerdir?

7 haftalık gebelikte bulantı, kusma, halsizlik, kasık ağrısı gibi gebelik belirtileri devam etmektedir. Bulantı ve kusmaları fazla olanlarda ki bu hastalığa hiperemesiz gravidarum diyoruz, bu hastalarda kilo alımı olmayabilir tam tersine hastalar kilo kaybederler. Bu hastalarda bulantı ve kusma semptomlarını azaltmak için tuzlu krakerler, ekşi meyve suları ve ekşi meyveler tüketilebilir. Bu dönemde çok su içmeyiniz aksi halde bulantınız artacaktır. Üç ana öğün yanında üç ara öğün de yapınız. Çok baharatlı, yağlı yiyeceklerden kaçınınız. Kilo kaybı olan ve ağızdan yeteri kadar beslenemeyen hastalarda serum tedavisi et etkili tedavidir. Bulantı ve kusma için kullanılabilecek pekçok ilaç mevcuttur. Bu konuyu doktorunuzla istişare ediniz.

7 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler nelerdir?

Gebeliğin yedinci haftasında bebeğinizin boyu 10-12 mm civarındadır. Bebeğin yüzü şekillenmeye başlamıştır. Göbek kordonu, gözler, kulaklar, ağız, burun ortaya çıkmaya başlar. El, ayak ve parmaklar tomurcuk şeklinde çıkmaya başlamıştır. Beyin gelişimi hızlı olduğundan kafa vücuda oranla oldukça büyüktür. Yemek ve soluk boruları bu haftada gelişmeye başlar. Sağ ve sol kalp kapakçıkları ayrılmıştır. Akciğerlerde ilk bronşlar, barsaklar ve pankreas oluşmuştur.

7 haftalık gebelik ultrasonda görülür mü?

Bebek amnion kesesi içinde küçük bir fasülyeyi andırır görünümdedir. Özellikle alttan bakılan ultrasonda detaylar daha net görülür. Ancak ülkemizde alttan bakılan ultrason ( transvajinal ultrason) hastalar tarafından çok tercih edilmemektedir. Bu nedenle çok gerekmedikçe karından yapılan ultrasonla (abdominal ultrason) gebelik takibi yapılmaktadır. Ultrasonda bebeğin baş ve popo mesafesi ölçülür. Özellikle son adet tarihinden emin olmayan gebelerde bu haftalarda yapılacak baş popo ölçümü (CRL) en doğru gebelik haftasını verecektir.

7 haftalık gebelikte annenin dikkat etmesi gerekenler nelerdir?

Bu haftalarda hastalarımızın özellikle merak ettiği konulardan biriside gebelikte egzersiz konusudur. Bu haftada yapabileceğiniz en güzel egzersiz yürüyüştür. Ağır egzersizlerden ya da tehlikeli olabilecek sporlardan kaçınılmalıdır. Günlük 15-30 dakikalık yürüyüşler en ideal egzersizlerdir. Gebelikte cinsel ilişki bu haftalarda sakıncalı değildir. Sadece kanaması ya da ağrısı olan gebelerde birlikteliğe şikayetler geçene kadar ara verilmelidir.

Hamileliğin 7. haftasında vitamin ve mineral takviyelerini almaya başlamış olsanız dahi, beslenmenize daha fazla özen göstermelisiniz. Demir ve vitamin içeren yeşil yapraklı sebzeler, balık, kırmızı et ve kuru baklagil gibi gıdaları dengeli bir şekilde beslenme düzeninize dahil etmelisiniz. Süt ve süt ürünlerini kullanmalısınız. Özellikle süt tüketiminde sıkıntı çeken gebeler bu konuda kendilerini zorlamamalı, yoğurt, peynir gibi gibi süt ürünleriyle kalsiyum ihtiyacını karşılamalıdır. Gebelikte beslenme ile ilgili olarak katı diyetlerin uygulanması hastayı strese sokacaktır. Bu stres gebelik takibi boyunca hastada olumsuz duygulara neden olacaktır. Bu nedenle gebelikte şeker hastalarına verilen diyetlerin benzeri olan katı diyetlerden uzak durmak daha faydalı olacaktır.

Bu dönem embriyoda organ gelişiminin devam ettiği dönemdir. Bu nedenle doktorunuzun bilgisi olmadan herhangi bir ilaç kullanmayınız. Bebeğinize zarar verebilecek her türlü uygulamalardan kaçınınız. Hamilelik sırasında alkol, uyuşturucu ve sigaradan uzak durunuz.