Yumurtalık kisti tedavisi jinekolog doktorlarımız tarafından Ankara ili Çankaya ilçesindeki özel jinekoloji kliniklerinde yapılmaktadır. Ameliyat gereken hastalarda yumurtalık kisti tedavisi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde laparoskopik yada açık ameliyat ile yapılmaktadır. Yumurtalık kisti tedavisi için sizleri de kliniğimize bekliyoruz. Laparoskopik kist ameliyatı 2024 ve özel hastane ameliyat ücretleri için bilgi almak isterseniz bize her zaman ulaşabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kist, yumurtalıkta veya yüzeyinde sıvı dolu keseler veya ceplerdir. Kadınların rahmin her iki tarafında her biri bir badem büyüklüğünde ve şeklinde olmak üzere iki yumurtalık vardır. Yumurtalıklarda gelişen ve olgunlaşan yumurtalar, doğurganlık yıllarında aylık döngülerde salınır.

Pek çok kadının bir dönem yumurtalık kisti vardır. Çoğu yumurtalık kisti çok az rahatsızlık verir veya hiç rahatsız etmez ve zararsızdır. Çoğunluğu birkaç ay içinde tedavi edilmeden kaybolur.

Ancak yumurtalık kistleri çatlarda bazen ciddi semptomlara neden olabilir. Sağlığınızı korumak için düzenli pelvik muayenelerinizi yaptırın ve potansiyel olarak ciddi bir soruna işaret edebilecek semptomları öğrenin.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çoğu kist semptomlara neden olmaz ve kendiliğinden kaybolur. Bununla birlikte, büyük bir yumurtalık kisti şunlara neden olabilir:

• Pelvik ağrı – kistin yan tarafında alt karın bölgesinde hafif veya keskin bir ağrı
  • Karnınızda dolgunluk veya ağırlık
  • Şişkinlik
  • Ani, şiddetli karın veya pelvik ağrı
  • Ateş veya kusmayla birlikte ağrı

Bu belirti ve semptomlarınız varsa hemen bir doktora görünün.

Yumurtalık Kistlerinin Nedenleri Nelerdir?

Çoğu yumurtalık kisti, adet döngünüzün (fonksiyonel kistler) bir sonucu olarak gelişir. Diğer kist türleri çok daha az yaygındır.

Fonksiyonel kistler

Yumurtalıklarda her ay folikül adı verilen yumurta kistleri oluşur. Foliküller, östrojen ve progesteron hormonlarını üretir ve yumurtladığınızda bir yumurta salar.

Normal bir aylık folikül büyümeye devam ederse, fonksiyonel bir kist olarak bilinir. İki tür fonksiyonel kist vardır:

• Foliküler kist. Adet döngünüzün orta noktasında, bir yumurta folikülünden fırlar ve fallop tüpünden aşağı doğru hareket eder. Foliküler bir kist, folikül yumurtasını parçalamadığında veya serbest bırakmadığında başlar, ancak büyümeye devam eder.
  • Korpus luteum kisti. Bir folikül yumurtasını serbest bıraktığında, gebe kalmak için östrojen ve progesteron üretmeye başlar. Bu folikül artık korpus luteum olarak adlandırılır. Bazen sıvı folikül içinde birikerek korpus luteumun kist haline gelmesine neden olur.

Fonksiyonel kistler genellikle zararsızdır, nadiren ağrıya neden olur ve genellikle iki veya üç adet döngüsü içinde kendiliğinden kaybolur.

Diğer Yumurtalık Kistleri

Adet döngünüzün normal işleviyle ilgili olmayan kist türleri şunları içerir:

• Dermoid kistler. Teratomlar olarak da adlandırılan bu kistler, embriyonik hücrelerden oluştukları için saç, deri veya diş gibi dokuları içerebilir.
  • Kistadenom. Bunlar yumurtalık yüzeyinde gelişir ve sulu veya mukoz bir materyalle doludur.
  • Endometrioma. Bunlar, uterus endometriyal hücrelerinin rahminizin dışında büyüdüğü bir durumun (endometriozis) bir sonucu olarak gelişir. Dokunun bir kısmı yumurtalıklarınıza yapışabilir ve bir büyüme yaparak çikolata kisti oluşturur.

Dermoid kistler ve kistadenomlar büyüyerek yumurtalıkların dönmesine neden olabilir. Bu kistler, yumurtalık torsiyonu adı verilen, yumurtalıklarınızın ağrılı dönmesi olasılığını artırır. Yumurtalık torsiyonu, yumurtalıktaki kan akışının azalmasına veya durmasına da neden olabilir.

Yumurtalık Kisti Risk faktörleri Nelerdir?

Yumurtalık kisti geliştirme riskiniz şu nedenlerle artar:

• Hormonal problemler. Hormonal bozukluklarda kistler oluşabilir. Ayrıca bu durumlarda, yumurtlamanıza neden olmak için kullanılan doğurganlık ilacı kullanmanız gerekebilir. Bu ilaçlara bağlı olarak da kist gelişebilir.
  • Gebelik. Bazen yumurtladığınızda oluşan kist, hamileliğiniz boyunca yumurtalıkta kalır.
  • Endometriozis. Bu durum, rahim endometriyal hücrelerinin rahminizin dışında büyümesine neden olur. Dokunun bir kısmı yumurtalıklarınıza yapışabilir ve bir büyüme oluşturabilir.
  • Şiddetli pelvik enfeksiyon. Enfeksiyon yumurtalıklara yayılırsa kistlere neden olabilir.
  • Önceki yumurtalık kisti. Eğer bir tane yaşadıysanız, daha fazla geliştirmeniz muhtemeldir.

Yumurtalık Kisti Komplikasyonları Nelerdir?

Kisti olan pekçok hastada herhangi bir komplikasyon olmaz. Menopozdan sonra gelişen kistik yumurtalık kitleleri kanserli (kötü huylu) olabilir. Bu yüzden düzenli pelvik muayene yaptırmak önemlidir.

Yumurtalık kistleriyle ilişkili nadir görülen komplikasyonlar şunları içerir:

• Yumurtalık torsiyonu. Büyüyen kistler yumurtalıkların hareket etmesine neden olarak yumurtalıkta ağrılı bükülme (yumurtalık torsiyonu) olasılığını artırabilir. Semptomlar, şiddetli pelvik ağrı, bulantı ve kusmanın aniden başlamasını içerebilir. Yumurtalık torsiyonu, yumurtalıklara kan akışını da azaltabilir veya durdurabilir.
  • Kist Patlaması. Patlayan yumurtalık kistlerinde kist büyükse şiddetli ağrıya ve iç kanamaya neden olabilir. Kist ne kadar büyükse yırtılma riski de o kadar büyüktür. Vajinal ilişki gibi pelvisi etkileyen şiddetli aktivite de riski artırır.

Yumurtalık kistlerini önlemenin bir yolu yoktur. Düzenli pelvik muayeneler yumurtalık kistlerinin mümkün olduğunca erken teşhis edilmesini sağlar. Adet düzeninizdeki değişikliklerde, özellikle birkaç aydan fazla süren durumlarda dikkatli olun.

Yumurtalık Kistlerinde Tanı Nasıl Konur?

Pelvik muayene sırasında yumurtalıkta bir kist bulunabilir. Büyüklüğüne ve sıvı dolu, katı veya karışık olmasına bağlı olarak, doktorunuz muhtemelen türünü ve tedaviye ihtiyacınız olup olmadığını belirlemek için testler önerecektir. Olası testler şunları içerir:

• Hamilelik testi. Pozitif bir test, korpus luteum kistiniz olduğunu gösterebilir.
  • Pelvik ultrason. Doktorunuz bir kistin varlığını doğrulamak, yerini belirlemeye yardımcı olmak, katı yada sıvı dolu olduğunu belirlemek için ultrason ile değerlendirir.
  • Laparoskopi. Küçük bir kesiden karnınıza yerleştirilen ince, ışıklı bir alet olan laparoskop kullanarak doktorunuz yumurtalıklarınızı görebilir ve yumurtalık kistini çıkarabilir. Bu, anestezi gerektiren cerrahi bir işlemdir.
  • CA 125 kan testi. Kanser antijeni 125 (CA 125) adı verilen bir proteinin kan seviyeleri, yumurtalık kanseri olan kadınlarda sıklıkla yükselir. Kistiniz şüpheli bir görüntüye sahipse ve yumurtalık kanseri riskiniz yüksekse, doktorunuz bu testi isteyebilir.

Yüksek CA 125 seviyeleri, endometriozis, rahim fibroidleri ve pelvik enflamatuar hastalık gibi kanserli olmayan durumlarda da ortaya çıkabilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara

Yumurtalık kisti tedavisi yaşınıza, kistinizin türüne ve boyutuna ve semptomlarınıza bağlıdır. Doktorunuz şunları önerebilir:

• Dikkatli bekleme. Çoğu durumda, kistin birkaç ay içinde geçip geçmediğini görmek için bekleyebilir ve yeniden muayene edilebilirsiniz. Semptomunuz yoksa ve ultrasonda basit, küçük, sıvı dolu bir kistiniz varsa beklemenizde sakınca olmayabilir.

Doktorunuz muhtemelen kistinizin boyutunun değişip değişmediğini görmek için aralıklarla takip pelvik ultrason almanızı tavsiye edecektir.

• İlaç tedavisi. Doktorunuz, yumurtalık kistlerinin tekrar etmesini önlemek için doğum kontrol hapları gibi hormonal kontraseptifler önerebilir.
  • Yumurtalık Kisti Ameliyatı. Doktorunuz büyük, işlevsel bir kist gibi görünmeyen, büyüyen, iki veya üç adet döngüsü boyunca devam eden veya ağrıya neden olan bir kistin çıkarılmasını önerebilir.
  • Bazı kistler yumurtalık alınmadan alınabilir (kistektomi). Bazı durumlarda, doktorunuz etkilenen yumurtalıkları çıkarmayı ve diğerini sağlam bırakmayı (ooferektomi) önerebilir.

Kistik bir kitle kanserli ise, doktorunuz sizi büyük olasılıkla bir jinekolojik kanser uzmanına yönlendirecektir. Rahiminizin, yumurtalıklarınızın ve fallop tüplerinin çıkarılması (histerektomi) ve muhtemelen kemoterapi veya radyasyon almanız gerekebilir. Menopozdan sonra yumurtalık kisti geliştiğinde doktorunuz da ameliyat önerebilir.

YUmurtalık kisti tedavinizi Ankarada Çukurambar semtindeki merkezimizde yaptırabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları, 2024 Ankara

Yumurtalık kisti tedavisi fiyatları oldukça değişkendir. Kistin çeşidine ve büyüklüğüne, yapılacak ameliyatın şekline, ameliyatın yapılacağı hastaneye göre değişir. Çikolata kisti ameliyatı fiyatları diğer yumurtalık kisti ameliyatlarına göre daha pahalıdır. Laparoskopik kist ameliyatı fiyatı elbette açık ameliyatlara göre daha yüksektir. Yumurtalık kisti tedavisi fiyatları 2024 Ankara detayları için bize her zaman ulaşabilirsiniz.

Yumurtalık kisti ameliyatı Ankara ilinde doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından anlaşmalı olduğumuz hastanelerde laparoskopik yada açık ameliyatla yapılmaktadır. Dokotrlarımız yumurtalık kisti tedavisi ve ameliyatı konusunda en iyi doktorlar arasındadır. Özel hastane ameliyat ücretleri Ankara detayları hakkında bilgi almak için bizi mutlaka arayınız.