Rahimde polip (endometrial polip) nedir?

Polip ne demektir sorusuna herhalde mukozal yüzeylerde gelişen genellikle iyi huylu tümoral oluşumlardır diye cevap vermek en doğrusudur. Polip denilen yapılar ağızda, burunda, barsaklarda olabileceği gibi rahimde polip de olabilir. Bizim için önemli olan rahim içi polip (endometrial polip) ve rahim ağzı poliplerdir (servikal polip). Rahimde polipler kadınlarda %1-2 oranında görülmektedir. Rahimde polip ameliyatı fiyatı 2024 detayları için bize ulaşabilirsiniz.

Rahimde polip neden olur?

Rahimde poliplerin oluşmasında pek çok teori öne sürülmektedir. Ancak bunların hiçbiri tek başına rahimde polip oluşumunu açıklamamaktadır. Yüksek östrojen düzeylerinin polip oluşumuna neden olduğu düşünülmektedir. Genetik faktörlerin de etkili olduğu söylenmektedir. Meme kanseri tedavisinde kullanılan tamoksifen ilacı da endometrial polip yada endometriyal hiperplazi oluşumuna neden olabilmektedir.

Rahimde polip belirtileri nelerdir?

Pek çok hastada herhangi bir belirti vermez. Genelde başka şikayetlerle doktora giden kadınlarda, jinekolojik muayene sırasında yada ultrason bakılırken tesbit edilir. Hastaların sadece %10’luk kısmında adet düzensizliklerine neden olur. Adet arası kanamalar, adet kanamasının uzaması yada artması, leke şeklinde kanamalara neden olabilir. Çok büyük polipler bazen gebeliklerde düşüklere yada gebelik oluşmasının engellenmesine neden olabilir.

Rahimde polip tanısı nasıl konur?

Rahim içerisindeki polipler transvajinal ultrason ile tesbit edilebilir. Ancak küçük polipler yada rahim köşelerindeki polipler her zaman ultrasonda görünmezler. Salin Sonohisterografi adı verilen sulu ultrason yöntemiyle de poliplerin tanısı konabilir. Ancak tanıda en çok tercih edilen histeroskopi işlemidir. Bu işlem sırasında tanı konmakla kalmaz aynı zamanda tedavi de yapılmış olur. Tek seansta hastanın işi biter. Diğer yöntemler ise sadece tanı koydurucudur.

Rahimde polip ağrı yaparmı?

Polipler enfekte olmadıkça genelde ağrı yapmaz. Ancak rahimde polip olanlarda rahim kasılmaları daha fazla olabilir. Buna bağlı kasık ağrısı oluşabilir. Büyük saplı poliplerde rahim ağzını genişletip vajene doğru inebilir. Rahim ağzı gerilmesine bağlı ağrı oluşabilir.

Polip kendiliğinden düşer mi?

Bazen saplı polipler kendiliğinden düşebilir. Ancak bu çok nadirdir. Bu nedenle polip tesbit edilen hastaya düşmesini beklemesi önerilmez. İnce saplı polipler bazen kendi etraflarında dönecek olursa sapı nekroze olup polip kopabilir ve rahim ağzından düşebilir.

Rahimde polip gebeliğe engel midir?

Rahimde küçük endometrial polipler genelde gebeliğe engel olmaz. Ancak büyük polipler yada rahim ağzını ve tüpleri tıkayan poliplerde gebelik sağlanması zor olabilir. Aynı zamanda büyük polipler düşük oranlarını da arttırarak gebelik oranlarında azalmaya neden olurlar.

Rahimde polip kanser midir? Rahimdeki polip kansere dönüşür mü?

Rahimde polipler genellikle iyi huyludur. Ancak çok nadiren üzerindeki mukozadan kanser gelişebilir. Bu nedenle muayenede yada ultrasonda polip tesbit edilecek olursa muhakkak alınması ve patolojik olarak incelenmesi önerilmelidir.

Rahimdeki polip alınmalı mı? Rahimde polip alınmazsa ne olur?

Rahim içinde yada rahim ağzında görülen polipler muhakkak alınmalıdır. Alınmadığı taktirde kanama şikayetleri geçmeyeceği gibi ilerieyen yaşla beraber kanseröz oluşumlar gelişebilir.

Rahimde polip tedavisi

Rahimde polip görüldüğünde bu hastalarda polip ameliyatı yapılması gereklidir. Polip tedavisinde ilaç tedavisi etkili değildir. Ancak polip ameliyatı sonrası hastalara ağrı kesici ve enfeksiyon gelişmemesi için antibiyotik verilir. Bu tedaviler tekrar polip oluşumunu engellemez yada mevcut polibi tedavi etmez.

Rahimde polip ameliyatı değişik şekillerde yapılabilir. Rahim ağzı poliplerinde rahim ağzındaki polip direkt olarak alınırken, rahim içindeki poliplerde histeroskopi dediğimiz kameralı bir aletle içeri girilerek polipler gözlenir ve aynı seansta kesilerek çıkarılır.

Rahim ağzı polip ameliyatı nasıl yapılır?

Rahim ağzındaki polipler direkt olarak muayenede gördüğümüz için over pensi dediğimiz bir alet yardımı ile tutularak çıkarılır. Kanayan yer olursa koterize edilir. Ancak rahim ağzında polip olanlarda rahim içindede polip olabilir. Bu nedenle uygun hastalarda rahim içinin de histeroskopi iler değerlendirilmesi uygun olacaktır.

Rahimde polip ameliyatı nasıl yapılır?

Rahimde polip ameliyatı histeroskopi denilen yöntemle yapılmaktadır. Bu yöntemde hasta uyutulduktan sonra rahim içi özel sıvılarla doldurularak şişirilir. Çok ince kameralı bir aletle rahim içine girilerek polip gözlenir. Aynı seansta makasla yada elektrikli kesici aletlerle polipler kesilerek çıkarılır.

Rahimde polip ameliyatı ne kadar sürer?

Rahimde polip ameliyatı genellikle oldukça kısadır. Histeroskopide aletlerin hazırlanması, hastanın uyuması ve uyanması, polibin gözlenmesi ve çıkarılması dahil genelde 30-60 dakika arasında tamamlanır.

Polip kürtajı nasıl yapılır ?

Kürtajla polip alınması işlemi de polip alınmasında kulanılan bir yöntemdir.Ancak bu yöntemde rahim içini gözümüzle görmediğimiz için körleme olarak yapılan kürtaj işlemi sonucunda polip çıkabilir, bir kısmı kalabilir. Yada polip sayısı fazla ise bir kısmı çıkmayabilir. Bu durumlarla karşılaşmamak için histeroskopi polip ameliyatında altın standarttır. Kürtajla polip alınması işleminde vakumlu veya keskin küretlerle rahim içi kazınır. Polibin bu gelen parçaların içerisinde olması beklenir.

Polip ameliyatı sonrası cinsel ilişki yasak mıdır?

Rahimde polip olanlarlarda kürtaj işlemi sonrasında lekelenme yada akıntı şeklinde kanama olabilir. Bu dönemde rahim içinde enfeksiyon gelişme riski de oldukça yüksektir. Bu nedenlerden dolayı 7-10 gün süresince birliktelik yasaklanır.

Polip ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Rahimde polip olanlarda ameliyat sonrası ilk gün dinlenmeleri uygun olacaktır. 7-10gün boyunca cinsel birliktelik yasaklanır. Kanama açısından hasta uyarılır. Aşırı kanaması olanların doktoru ile irtibata geçmesi gerekecektir.

Polip ameliyatı sonrası kanama kaç gün sürer?

Polip ameliyatı sonrası kanama 15 gün boyunca devam edebilir. Ancak kanama genellikle leke şeklinde olacaktır. Kanama olması zorunlu değildir yada çok daha kısa sürebilir.

Polip ameliyatı sonrası ilk adet ne zaman görülür?

Endometrial polip ameliyatı sonrası ilk adet genellikle 1 ay içerisinde görülür. Ancak sadece rahim içindeki polip kesilmiş ve endometrium tabakasında kazıma işlemi olmadıysa adet dizeni değişmeyecektir. Rahim içi kazınanlarda ise ilk adet genellikle 1 ay sonradır.

Histeroskopi ile polip ameliyatı sonrası gebelik şansı artar mı?

Büyük polip olanlarda eğer gebeliğe engel başka bir faktör tesbit edilemiyorsa, polip nedeniyle gebelik şansının azaldığı düşünülüyorsa elbette polibin alınması gebelik şansını arttıracaktır. Özellikle rahim ağzını tıkayan yada rahim içi ile tüplerin bağlantısını engelleyen poliplerde cerrahi sonrası gebelik şansınız artacaktır. Ancak öncesinde ayrıntılı testlerle infertiliteye neden olabilecek diğer faktörler araştırılmalıdır. Histeroskopik polip ameliyatı sonrası tüplerde olabilecek ince yapışıklıklar açılacağından gebelik şansı da artacaktır.

Polip ameliyatı sonrası ne zaman hamile kalınır?

Rahimde polip eğer ince saplı ise ve endometriumda kazımaya neden olmadan sadece makasla polip kesilip çıkarıldı ise hastanın korunmasına gerek yoktur. Gebelik hemen düşünülebilir. Ancak endometriumda kazıma yapıldıysa 1-2 ay endometriumun kendini tamir etmesi için beklenmesi yararlı olacaktır.

Rahimde polip bitkisel tedavisi var mıdır?

Rahimde polip tedavisinde bitkisel tedavinin yeri yoktur. Bilimsel etkinliği kanıtlanmış bir tedavi şekli mevcut değildir.

Ankara histeroskopi ile polip ameliyatı fiyatı 2024

Rahim polip ameliyatı fiyatı 2024 yılında ameliyatın yapıldığı hastaneye ve kullanılacak yönteme göre değişir. Ankara rahimde polip ameliyatı fiyatları oldukça değişkendir. Bu fiyata genelde ameliyat, hastane masrafları ve patoloji ücreti dahildir. Ankara histeroskopi ile polip ameliyatı fiyatı 2024 için 0312 285 85 88 den bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Histeroskopi ile polip ameliyatı kliniğimiz kadın doğum uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından anlaşmalı olduğumuz hastanelerde yapılmaktadır. Her türlü rahim içi miyom ve polip ameliyatlarınız ve histeroskopi fiyatları için bize ulaşabilirsiniz.